در تحریم ها همانند جنگ تحمیلی شرق و غرب علیه ایران بسیج شدند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در رشت با اشاره به تحریمهای که متوجه انقلاب اسلامی ایران است ،گفت: این تحریم ها کمتر از جنگ تحمیلی نیست و همان طور که در هشت سال دفاع مقدس جهانی از شرق و غرب علیه ما بسیج شدند این تحریم ها هم جهانی است.

در تحریم ها همانند جنگ تحمیلی شرق و غرب علیه ایران بسیج شدند

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و دانشگاه ۸دی نیوز، دکتر حمید پارسانیا در مراسم بزرگداشت شهید چمران و سالروز بسیج اساتید در تلار حکمت دانشگاه گیلان با تاکید بر اینکه جامعه علمی در خط مقدم مبارزه با چالش ها و موانع جنگ نرم دشمنان قراردارد افزود: بسیج اساتید می تواند منادی ارزشها و همدلی در دانشگاه ها و جامعه باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب اجتماعی است گفت: انقلاب اسلامی ایران از متن جامعه رشد کرد و به نقطه عطف خود رسید

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب همه جانبه و دارای ابعاد گوناگون است اظهار کرد: بسیاری از مواجهات ما با دنیا بعد از پیروزی انقلاب سیاسی بود.

پارسانیا با اشاره به مواجهه سیاسی و نظامی هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امروز ما درگیر یک مواجهه سیاسی اقتصادی در سطح جهان هستیم.

وی با اشاره به تحریمهایی که متوجه انقلاب اسلامی ایران است ،گفت: این تحریم ها کمتر از جنگ تحمیلی نیست و همان طور که در هشت سال دفاع مقدس جهانی از شرق و غرب علیه ما بسیج شدند این تحریم ها هم جهانی است.

IMG_5612

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه با ظهور اسلام برخی از مفاهیم بمباران شدند و نهادهای وابسته به استکبار سرنگون شدند اظهار کرد: مفاهیم اصلی اسلام توحید است.

پارسانیا دگرگونی مفاهیم قبیله ای بر مبنای خون و شمشیر در جهان عرب توسط اسلام را مورد تاکید قرارداد و گفت: با ظهور اسلام جهاد و تلاش جایگزین جنگ های قبیله ای شد.

وی با تصریح بر اینکه اسلام تعریف درستی از علم دارد بیان کرد: پیامبران آمدند تا علم بیاموزند.

وی با تاکید بر اینکه اسلام با سلاح تفکر و تدبر در جهان شناخته می شود تصریح کرد: اسیر حوزه فرهنگ همانند اسیر حوزه نظامی نیست.

وی با این توضیح که اسیر حوزه نظامی به عنوان آزاده هویت بخش و افتخار جامعه است گفت: امروز آزادگان ما هر کجا که هستند در جامعه اثر گذارند.

وی با تصریح بر اینکه اسیر حوزه فرهنگ در خط مقدم دشمن به بیگاری گرفته می شود اظهار کرد: امروز سنگرهای جنگ نرم سخت تر و سنگین تر است.

عضو شورای عالی فرهنگی با تاکید بر اینکه رورود در عرصه جنگ نرم کار هر کسی نیست افزود: پیروزی های عرصه نظامی بدون پیروزی های عرصه معرفت بی ارزش می شود.

پارسانیا با تاکید بر اینکه مقابله و مواجهه در ایران هنوز پایان نیافته است گفت: ایران و تشیع در دفاع از فرهنگ خود از محدوده مرزهای جهان اسلام دفاع می کند.

وی با بیان اینکه اگر ما این سنگرها را با ذخیره  تاریخ تشیع و میراث اهل بیت به دست آورده ایم از دست بدهیم جهان اسلام بلکه بشریت را در معرض تهدیدقرارداده ایم خاطرنشان کرد: عمیق تری مواجهه جهان مدرن با اسلام در لایه های عمیق معرفتی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه