تصمیم سازی و تصمیم گیری صحیح در گرو رصد درست فضای جامعه است

دکتر سعید منتظر المهدی معاونت اجتماعی را بسان چشم و دیدبان و گوش نیروی انتظامی دانست و اظهار داشت: دراجرای اوامر سردار فرماندهی محترم ناجا پلیس باید خوب ببیند و خوب بشنود تا بتواند اعلام کند که تصمیم گیری شود.

تصمیم سازی و تصمیم گیری صحیح در گرو رصد درست فضای جامعه است

به گزارش ۸دی نیوز، سردار دکتر سعید منتظر المهدی معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی چون با مردم سر و کار دارد باید به روز باشد، افزود: به روز بودن کارکنان نیروی انتظامی از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا اگر با مخاطب نتوانیم ارتباط برقرار نماییم، ماموریتهایمان انجام نخواهد شد.Picture 049

وی به چگونگی برقراری ارتباط اشاره و بیان داشت: کارکنان معاونت اجتماعی باید از چگونگی برقراری ارتباط با اقشار مختلف جامعه اعم از دانش آموز،دانشجو، نخبگان و … آگاه بوده برای هر شرایطی باید آمادگی لازم را داشته باشند.

 منتظر المهدی یکی از اصول علم ارتباطات را ضریب هوشی نامید و تصریح کرد: ضریب هوشی اکتسابی است و باید یاد بگیریم در موقعیتها چگونه برخورد کنیم و از ا بزار ارتباطات به نحو مطلوب استفاد کنیم.

 معاون اجتماعی ناجا مهیا شدن این شرایط را موجب باز شدن فرهنگ گفت و شنود دانسته و اظهار داشت: در چنین شرایطی پلیس قابل اعتمادی خواهیم بود و مردم به سوی ما خواهند آمد.

معاون اجتماعی پلیس ناجا تامین امنیت به تنهایی توسط پلیس را امکان پذیر ندانسته و بر استفاده از سرمایه اصلی که مردم می باشد، تاکید کرد.

منتظر المهدی در قسمت دیگری از سخنانش به رصد درست فضای جامعه اشاره و بیان داشت: اگر برآورد درستی از اتفاقات در جامعه داشته باشیم مطمئنا در تصمیم سازی و تصمیم گیری مسئولان بسیار اثر گذار خواهیم بود.

 دکتر سعید منتظر المهدی معاونت اجتماعی را بسان چشم و دیدبان و گوش نیروی انتظامی دانست و اظهار داشت: دراجرای اوامر سردار فرماندهی محترم ناجا پلیس باید خوب ببیند و خوب بشنود تا بتواند اعلام کند که تصمیم گیری شود.

 وی به ایام پیش رو که هفته ناجامی باشد نیز، اشاره نموده هفته ناجا را یک فرصت طلایی برای ارائه عملکرد یک ساله نیروی انتظامی دانسته و اظهار داشت: معاونت اجتماعی پل ارتباطی مردم با پلیس بوده و باید بتواند با مشارکت، از پلیس یک چهره خدمتگزار به مردم معرفی نماید.Picture 046

سعید منتظر المهدی با اعلام اینکه نیروی انتظامی برای مردم کار بسیاری انجام می دهد، گفت: باید بتو انیم در هفته ناجا این فعالیت را درست به تصویر بکشیم.

 معاون احتماعی ناجا انتظار مردم از پلیس را نشان از حجم کار نیروی انتظامی دانسته و بیان داشت: مردم نیروی انتظامی را آخرین درمان دانسته و به آن رجوع می نمایند.

منتظر المهدی تصریح کرد: پلیس این باور هست که برای رفع مشکلات اجتماعی باید اجتماعی برخورد کرد و تلاش فراوانی صورت می گیرد که مشکلات انتظامی به صورت اجتماعی حل شود.

 معاون اجتماعی ناجا به شعار امسال هفته ناجا با عنوان اقتدار پلیس در سایه مردم داری، قانون مداری و روز آمدی اشاره نمود و گفت: پلیس اجتماعی برای مردم پلیسی است که بتواند مشکلات و معضلات اجتماعی و انتظامی و امنیتی را احصاء کرده و درد را درک کرده و بعد برای آن درمان در نظر بگیرد.

سردار دکتر سعید منتظر المهدی با بیان اینکه پلیس اجتماعی پلیسی مطلوب برای مردم است، اظهار داشت: پلیس اجتماعی پلیسی است که برای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی از قدرت نرم یعنی مجاب سازی و از فرصت ها و پتانسیل های رسانه ای استفاده نموده و با مشکلات اجتماعی بر اساس اقناع سازی که جنبه نرم آن است، برخورد نماید.

منتظر المهدی از دیگر مشخصه های پلیس را هوشمند بودن دانسته و بیان داشت: پلیس هوشمند پلیسی است که برای مقابله با برهم زنندگان نظم، امنیت و آسایش مردم، خیلی مقتدر و چابک و زیرک برخورد می کند.

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه ما در تلاش هستیم که از پلیس هوشمند به پلیس فرا هوشمند پیش برویم، تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف مهم، مشارکت نخبگان و پیشکسوتان و ساکنان عقل و خرد و اندیشه و ارتباط با آنها مهم بوده و باید خودمان به روز باشیم تا به سمت و سوی پلیس فرا هوشمند که مطلوب جامعه اسلامی و آرمانی است، پیش برویم.

وی در پایان با بیان اینکه لازمه جامعه سازی، خود سازی است، افزود: اگر ما بتوانیم خود را اصلاح کنیم گوشه ای از جامعه را ساخته ایم و باید بتوانیم با خدا ارتباط برقرار کنیم و بترسیم از عاقبت امر و توکل مان به خدا باشد که انشاا… با تلاش و استعانت از حضرت صاحب الزمان (عج) و شهداء اهداف خود را به پیش خواهیم برد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه