لبخند به دشمن باید از موضع قدرت باشد، نه ذلت

آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: باید از موضع قدرت وارد عرصه‌ی نرمش با دشمن شویم و لبخند دیپلماتیک بزنیم.

لبخند به دشمن باید از موضع قدرت باشد، نه ذلت

به گزارش ۸دی نیوز، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه که در جمع زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به دو مناسبت پیش رو، هفته‌ی دفاع مقدس و بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس، اظهار کرد: هفته‌ی دفاع مقدس سالگرد یک جریان حماسی ۸ ساله نیست، بلکه تجدید تجربه‌ها و عبرت‌ها و توجه به این نکته است که ما هم‌اکنون با همان دشمنان روبه‌رو هستیم.

 

وی با بیان این‌که وظیفه‌ی ما همان دفاع حماسی و قهرمانانه‌ای است که ایثارگران انجام دادیم، افزود: دشمن ما امروز عداوت و دشمنی‌اش به مراتب سرسخت‌تر از آن روز است، زیرا بارها شکست خود را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و در جریان عمومی دنیا به وضوح می‌بیند.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در ملاقات با فرماندهان سپاه درباره‌ی «نرمش قهرمانانه» ایران، گفت: ایشان این نکته را به دولت، ملت و نیروهای مسلح متذکر شدند و آن نرمش قهرمانانه به شرط درک ماهیت طرف مقابل و درک صحیح هدف‌گذاری اوست.

 

شروط نرمش قهرمانانه

 

وی افزود: اگر امروز مدیریت اجرایی این نظام توسط دولت اقتضا می‌کند که در برخورد با دشمن نرمش کنند،‌ این نرمش توسط رهبر و فرمانده سیاست‌گذاری راهبردی کل نظام انجام شده و باید دارای دو شرط باشد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که شرط اول نرمش این است که قهرمانانه باشد نه ذلیل و متواضعانه، افزود: باید از موضع قدرت وارد عرصه‌ی نرمش شویم و لبخند دیپلماسی را از موضع قدرت بزنیم.

 

امام جمعه مشهد ادامه داد: امروز قدرت با ماست زیرا آن روز که دفاع مقدس انجام شد، مرزهای ما با دشمن در خاک ایران بود، اما امروز مرزهای ما با دشمن در جنوب لبنان در یک کیلومتری مرز اسراییل(رژیم صهیونیستی) مشخص شده است.

 

وی همچنین افزود: آن روز دشمن سرزمین ما را اشغال کرد و قدرت ما را در سرزمین خودمان محدود کرده بود، اما امروز در تمام منطقه قدرت ما تثبیت شده است و حرف اول را در منطقه ایران می‌زند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به شرط دوم نرمش یعنی درک ماهیت طرف مقابل و فهم صحیح هدف‌گذاری او، افزود: امام خمینی(ره) دشمن را شیطان بزرگ نامیدند و هدف‌گذاری شیطان چیزی جز دغل‌بازی و نیرنگ نیست.

 

امام جمعه مشهد درباره‌ی ماهیت واقعی دشمن نیز اظهار کرد: برای شناخت ماهیت دشمن کافیست ببینیم که او بر سر مردم سوریه چه بلایی آورده است و عوامل آنها چه کسانی هستند. در چند روز پیش در جلوی چشم بچه‌ی سه ساله‌ای، مادر و پدرش را سر بریدند و این ماهیت واقعی دشمن است.

 

وی ادامه داد: باید این دشمن را بشناسیم که با چه کسی نرمش می‌کنیم که این معنای واقعی دفاع مقدس است.

 

دستاورد اعتدال آرامش است

 

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس افزود: بزرگترین دستاورد اعتدال، آرامش همه‌ی اقشار جامعه است، اما امروز که دانشگاه‌ها می‌خواهند آغاز به‌کار کنند این درست نیست که مدیریت‌های آموزشی دغدغه داشته و امنیت شغلی نداشته باشند.

وی ادامه داد: عزل و نصب‌های بی‌هنگام مدیران آموزشی که تامین‌کننده‌ی پیشرفت و تعالی در جامعه هستند، آنان را دچار دغدغه و اضطراب کرده است.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به دغدغه‌ی خانواده‌ها برای مسایل فرهنگی، گفت: پدر و مادرها دغدغه دارند که فرزندشان که وارد دبیرستان و دانشگاه می‌شود، وارد چه عرصه‌ی فرهنگی می‌شوند.

 

تشکر از رییس‌جمهور

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تشکر از رییس‌جمهور که در جلسه‌ی هیئت دولت روز چهارشنبه مساله حجاب را بیان کرده است، خطاب به رییس‌جمهورگفت: این باعث تقدیر و تشکر است اما با توجه به این‌که شما اعلام کردید این دولت تدبیر و امید و دولت اعتدال است، بهتر این است که قانون عفاف و حجاب اجرا شود.

 

وی در خصوص قانون عفاف و حجاب یادآور شد: در سال ۸۵ این قانون تصویب شد اما هنوز اجرا نشده است و انتظار می‌رود دولتی که محور امید را قانون معرفی می‌کند، این قانونی که ۷ سال از تصویب آن می‌گذرد توسط دولت اجرا شود.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه