پرسپولیس در نقش جهان، نقش بر زمین شد

دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران در هفته دهم لیگ برتر با زردپوشان میزبان به پایان رسید. پرسپولیس از دقایق ابتدایی این دیدار به خاطر اخراج مدافع خود بازی را ۱۰ نفره ادامه داد.

پرسپولیس در نقش جهان، نقش بر زمین شد

به گزارش ۸دی نیوز، در آخرین دیدار روز دوم از هفته دهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز جمعه تیم‌های فوتبال سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید. هادی عقیلی در دقیقه ۷ از روی نقطه پنالتی و امین جهان عالیان در دقیقه ۴+۹۰ برای سپاهان گلزنی کرد.

سپاهان با استفاده از امتیاز میزبانی، بازی را هجومی شروع کرد. بعد از شوت خطرناک محمد غلامی که دروازه پرسپولیس را دقیقه ۲ تهدید کرد، میثم حسینی مدافع سرخپوشان با خطای بدون توپ روی بازیکن سپاهان در محوطه جریمه علاوه بر دادن یک ضربه پنالتی به حریف، با دریافت کارت قرمز مستقیم از طرف محسن قهرمانی از زمین بازی اخراج شد.

هادی عقیلی کاپیتان سپاهان پنالتی این تیم را وارد دروازه کرد ولی قهرمانی دستور تکرار پنالتی را داد. عقیلی بار دوم با یک ضربه چیپ پنالتی خود را در دقیقه هفتم به گل تبدیل کرد تا سرخپوشان از ابتدای بازی از حریف خود عقب بیفتند.

در ادامه فشار حملات سپاهان افزایش یافت و این تیم یکبار دیگر در دقیقه ۲۱ با شوت محمد غلامی دروازه نیلسون را تهدید کرد. پرسپولیسی‌ها هم روی یکی، دو حمله نصفه و نیمه صاحب موقعیت شدند ولی راه به جایی نبردند. سپاهان با استفاده از یک بازیکن بیشتر چند بار دیگر روی ضربات سر روی دروازه پرسپولیس ایجاد خطر کردند که این حملات هم بی نتیجه ماند.

خطرناکترین موقعیت پرسپولیس در این نیمه روی ضربه سر سیدمهدی سیدصالحی در دقیقه ۴۳ ایجاد شد ولی این موقعیت به گل تبدیل نشد تا مسابقه دو تیم در پایان نیمه نخست با نتیجه یک بر صفر به پایان برسد.

دایی با توجه به ۱۰ نفره بودن پرسپولیس، تیمش را با دو تغییر در نیمه دوم راهی میدان کرد. به این ترتیب سید مهدی سید صالحی و پیام صادقیان از زمین خارج شدند تا رضا نور محمدی و یونس شاکری به جای آنها وارد زمین شوند. با این حال در این نیمه کم بودن یک بازیکن بیشتر پرسپولیس به چشم آمد و دامنه حملات سپاهان بیشتر شد.

محمد غلامی در دقیقه ۴۸ در حالت تک به تک قرار داشت و می‌توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند ولی وی با بی دقتی توپ را به بیرون زمین زد. سپاهانی‌ها که با جلو کشیدن بازیکنان پرسپولیس به ضد حملات روی آورده بودند، در این نیمه بارها روی همین برنامه صاحب موقعیت گلزنی شدند ولی به گل نرسیدند. در یکی از این موقعیت‌ها حسین پاپی در دقیقه ۸۰ در محوطه جریمه سرخپوشان صاحب موقعیت شد ولی نتوانست برای بار دوم دروازه پرسپولیس را باز کند.

درحالیکه همه منتظر سوت پایان بازی بودند، سپاهانی‌ها در دقیقه ۴+۹۰ توسط امین جهان عالیان روی یک ضد حمله به گل دوم دست یافتند تا به لطف این پیروزی و تفاضل گل بهتر نسبت به نفت تهران به رده دوم جدول صعود کند و جای شاگردان یحیی‌ گل‌محمدی را بگیرد.

در جریان این بازی محسن قهرمانی داور مسابقه علاوه بر اخراج سیدمیثم حسینی در دقیقه ۳، به محمد غلامی و امید ابراهیمی در این مسابقه کارت زرد نشان داد.

جدول رده‌بندی لیگ برتر:
۱- فولاد خوزستان ۲۲ امتیاز
۲- سپاهان اصفهان ۱۸ امتیاز – تفاضل گل ۵+
۳- نفت تهران ۱۸ امتیاز – تفاضل گل ۴+
۴- پرسپولیس ۱۷ امتیاز
۵- تراکتورسازی تبریز ۱۶ امتیاز
۶- استقلال تهران ۱۵ امتیاز (یک بازی کمتر)
——————————————————
۱۴- فجرسپاسی شیراز ۹ امتیاز
۱۵- راه‌آهن سورینت ۷ امتیاز
۱۶- مس کرمان ۵ امتیاز (یک بازی کمتر)

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه