آغاز به کار ۳۰ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان گیلان + تصاویر

رئیس آموزش و پرورش استثنائی گیلان با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود بالای ۳۰ هزار نفر در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان در گیلان ثبت نام کنند گفت:در سطح استان ۳۰ پایگاه سنجش مستقر است.

آغاز به کار ۳۰ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان گیلان + تصاویر

سلیمان کابینی  مقدم در حاشیه مراسم افتتاح برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان در گفت و گو با خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز،با اشاره به اینکه اهداف اصلی و عمده این طرح تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی ،ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان است اظهار کرد:این برنامه در بهبود کیفی آموزش و کنترل عوامل موثر بر افت تحصیلی بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه طرح در دو مرحله مقدماتی (غربالگری)و تخصصی اجرا می شود افزود: در این طرح برای تمامی نو آموزان شناسنامه سلامت صادر می شود.

رئیس آموزش و پرورش  استثنائی گیلان  با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود بالای ۳۰ هزار نفر در این طرح در گیلان ثبت نام کنند گفت:در سطح استان ۳۰ پایگاه سنجش مستقر است.

کابینیمقدم  با بیان اینکه در رشت ۶ پایگاه در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در انزلی و تالش و لاهیجان دو پایگاه و در سایر شهرستان های گیلان یک پایگاه برای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه پرسنل ما در پایگاه های سنجش تا دوم مرداد ماه نوبت دهی می کنند افزود: هر روز تقریبا ۴۰ نفر ثبت نام می کنند.

رئیس  آموزش و پرورش استثنایی گیلان با بیان اینکه اصل شناسنامه و یک قطعه عکس ۴*۳ و کارت واکسن تکمیل شده از مدارک مورد نیاز برای انجام سنجش نو آموزان است گفت: مبلغ دریافتی در پایگاه های سنجش برای انجام این امر ۱۰۰ هزار ریال است.

کابینی مقدم با اشاره به مراحل ارزیابی در پایگاه های طرح سنجش اظهار کرد: وضعیت ایمن سازی بدن،ارزیابی بینایی ،شنوایی و اختلات گفتاری ،پایش رشدی ،آمادگی تحصیلی و معاینات جلدی و پزشکی از مراحل این سنجش است.

وی با بیان اینکه براساس آمارهای جهانی ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی ،حسی و یا ناتوانی رشدی هستند خاطرنشان کرد: تشخیص به موقع این کودکان نه تنها از بروز معلولیت ها در آنها جلوگیری می کند بلکه در رفع مشکلات آموزشی آنها نیز موثر است.

وی با بیان اینکه کودکانی که  در آنها مشکلاتی  در مراحل ارزیابی دیده می شود به مراکز تخصصی ما ارجاع داده می شوند افزود: در این صورت دو حالت رخ می دهد یا بلامانع اعلام می شود و کودک در مدارس عادی مشغول به تحصیل می شود و یا تشخیص داده می شود کودک مشکلی در خصوص شنوایی ،بینایی و ذهنی دارد که کودک به مدارس استثنایی معرفی می شوند.

1263-8deynes.ir00006

1263-8deynes.ir00001 1263-8deynes.ir00002 1263-8deynes.ir00003 1263-8deynes.ir00004 1263-8deynes.ir00005

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه