دعوت از سردار آقازاده در اجلاس کلانشهرها و نگرانی یکی از نمایندگان گیلان! + تصاویر

سردار سید علی آقازاده با دعوت اعضای شورای اسلامی شهر رشت به عنوان مهمان در این اجلاس حضور یافت و گفت: امیدوارم برای حل مشکلات محیط زیست، پسماند، ترافیکی و … گام های خوبی برداشته شود.

دعوت از سردار آقازاده در اجلاس کلانشهرها و نگرانی یکی از نمایندگان گیلان! + تصاویر

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز، اولین اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و چهل و ششمین اجلاس شوراهای مراکز استانها به میزبانی شورای اسلامی رشت، روزهای چهار شنبه وپنج شنبه ۲۸ و۲۹ خرداد ماه برگزار شد.

احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران که ریاست جلسه را برعهده داشت، با بیان دستور جلسه و ارائه ی گزارشی از وضعیت اجلاس کلانشهرها گفت: سندهایی تهیه شده و در کمیسیونها تصمیم گیری می شود.

رئیس شورای شهر رشت نیز به عنوان نایب رئیس این اجلاس،  ضمن خیرمقدم به روسای شوراهای کشور، اظهارکرد: از شورای عالی استانها مباحث خوبی را مطرح کردند و دغدغه های مشترک بین کلانشهرها را بیان نمودند و این اجلاس فرصت مناسبی، برای همفکری و تبادل نظر و دسترسی به اطلاعات شوراها ی های کشورو یکسان سازی دستاوردها در مراکز استانهاست.

12 (2)

جمشیدی با بیان اینکه، شهر رشت در روز حدود یک میلیون جمعیت شناور را در خود جای می دهد، تصریح کرد: مردم استان گیلان به دلیل تمرکز بخش خدماتی و اداری هر روز به رشت سفر می کنند و این شهر به سایر شهرهای استان خدمات ارائه می دهد اما بودجه ی تخصیص یافته به مرکز استان در حد و اندازه ی اهمیت و موقعیت آن نیست.

وی افزود: مدیریت پسماند یکی از معضلات رشت است و زباله های رشت و شهرهای دیگر در مرکز دفن زباله سراوان، جمع می شود اما در عمل هیچ بودجه و حمایتی برای رفع این معضل نمی بینیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، با بیان اینکه، امیدواریم با استفاده از تجربیات شوراهای شهرهای دیگر، شاهد نوآوری و پیشرفت باشیم، ابراز کرد: تحولات صورت گرفته در شهرها و روستاها، نشان از توان مدیریتی شورای اسلامی شهر است.

رئیس شورای اسلامی تهران، دراین جلسه، با بیان اینکه رشت درحوزه شهرداری (بلدیه) سابقه ای هم طراز تهران دارد، گفت: رشت با فاصله کمی از تهران بلدیه را دایر کرد.

احمد مسجد جامعی، اعلام کرد: قانون بلدیه جزء نخستین مصوبات مجلس مشروطیت بود و رویکرد آن در حوزه عمرانی خلاصه نمی شد.

وی مبنای مدیریت شهری را دفاع از حقوق شهروندی خواند و بیان کرد: اگر دفاع از حقوق شهروندی را مبنا قرار دهیم، بسیاری از اتفاقات پیرامون آن شکل خواهد گرفت.

12 (3)

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، به دیداراعضای شورای اسلامی شهر تهران با مقام معظم رهبری اشاره و اعلام کرد: در این دیدار رویکرد جدید شورای شهر تهران را نسبت به شهر عنوان کردیم.

استاندار گیلان نیز در این اجلاس، با تاکید بر تلاش برای ایجاد فرهنگ اصیل گیلانی و همراهی وهمیاری شهروندان، گفت: بایستی نهضت دفع پسماند را برای حل معضل زباله ایجاد کنیم.

محمد علی نجفی با اشاره به اینکه، سرمایه بزرگ اعتماد عمومی در دولت تدبیر و امید شکل گرفته است، بیان کرد: همه ما موظف هستیم از این ظرفیت، نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ درصد ظرفیت صنعت استان، غیر فعال و نیمه فعال است، تصریح کرد: خیلی از صنایع در حال بازگشایی وشکل گیری هستند.

شهردار رشت نیز در این نشست، با ابراز امیدواری از اینکه رشت بتواند میزبان خوبی برای اجلاس شوراهای اسلامی شهرهای کشور باشد، گفت: گیلان سرزمین آب وهوی پاک وزمین حاصل خیز است و خداوند موهبت های بسیاری را به گیلانیان عطا کرده است.

 12 (1)

فرماندار رشت نیز در این جلسه به ضرورت شکل دهی ساختار فضایی شهر رشت متناسب با فضای شهر تاکید کرد وگفت: برای این امر باید به سند توسعه شهری پرداخته شود.

عیسی مهدوی با بیان اینکه، گیلان به لحاظ شهر نشینی، شرایط خاصی دارد، اظهارکرد: در گیلان، ۱۰ شهر با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر داریم، که می توان درآنها، به موضوعات شهری پرداخت.

وی با اشاره به اینکه، سایر شهرهای گیلان زیر ۲۰ هزار نفر هستند، اعلام کرد: رشت با روند جمعیتی وبا فشردگی ۶۰۰ نفر در کیلومتر مربع، از کارکرد شهری برخوردار است.

فرماندار رشت، تعادل جمعیتی در رشت را به ریخته عنوان کرد و افزود: ۴۰ درصد شهر رشت جلگه ای است، اما ۸۰ درصد جمعیت آن در زمین های جلگه ای زندگی می کنند.

  agazade00009

سردار سید علی آقازاده نماینده سابق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با دعوت اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز به عنوان مهمان این اجلاس با بیان اینکه، جلسات اینچنینی فرصتی برای بهره مندی از تجربیات شوراهای دیگر شهرهای کشور است، اظهارکرد: همه دوستان به معضلات محیط زیست و پسماند، مشکلات ترافیکی و دیگر مشکلات رشت واقفند و امیدوارم برای حل این مشکلات گام های خوبی برداشته شود.

با قرائت مصوبات  کمیسیون های اقتصادی حقوقی، فرهنگی و اجتماعی و عمران و توسعه شهری، اجلاس دو روزه روسای شوراهای مراکز استان ها، در روز پنج شنبه پایان یافت.

agazade00001

agazade00007

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، در نشست خبری که بعد از پایان یافتن اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور، برگزار شد، گفت: هدف ما از برگزاری این اجلاس دررشت، بهره بردای از طرح های مصوب کلانشهر هاست.

جمشیدی با بیان اینکه امیدواریم با استفاده از طرح های خوبی که دراین اجلاس مبادله شد بتوانیم، برای رفع چالش های اساسی شهر، گام های مهمی برداریم، اظهارکرد: تاکید بر روی چالش اصلی شهر رشت در این اجلاس، که مشکل محیط زیست این شهر است باعث شد، نشست بعدی که درتهران است با محوریت محیط زیست و کلانشهر رشت با حضور رئیس سازمان محیط زیست برگزار شود.

agazade00002

وی با تاکید براینکه آمادگی لازم را برای مطالعات طرح ساماندهی مرکز دفن سراوان ایجاد کردیم، تصریح کرد: غیر از بودجه عمرانی استانداری، ۱۳۰ میلیارد تومان برای این طرح نیاز داریم.

رئیس شورای اسلامی رشت، با بیان اینکه در هر ثانیه، ۳ تا ۱۷ لیتر شیرابه سمی مرکز دفن زباله سراوان، پساب ها وزباله شهر صنعتی وهمچنین زباله های بیمارستانی به رودخانه های شهر رشت سرازیر می شود، افزود: در صورت تامین اعتبار، طرح ساماندهی مرکز دفن سراوان را در چهار چوب استان حل می کنیم، اما طرح ساماندهی رودخانه های زرجوب وگوهر رود رشت یک طرح ملی است و هزینه چند هزار میلیاردی می خواهد و فقط فاز اول آن به ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

یک حاشیه عجیب:

شنیده شده که حضور سردار آقازاده در اجلاس کلانشهرهای کشور موجب عصبانیت و نگرانی شدید یکی از نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی گردید و این نماینده با اعتراض و هشدار به مجریان این اجلاس تذکری جدی به آنان داد!!!

agazade00003

   agazade00004

agazade00005

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سرباز آقا
سردار جان فدايي داري........ چشم حسود بتركه................ انشا ا... مجلس دهم در بهارستان
ناشناس
اون نماینده غلط کرد...... سردار یادگار جبهه وجنگه وحضورش برکته تو هر مجموعه ای سلامتی همه خانواده شهدا وایثارگران .یادگاران جبهه و جنگ صلوات ازقول به اولاد پیغمبر به اون نماینده بگویید برای مردم و آخرت کار کنید نه برای دنیا و کسب شهرت و انتخابات...
حمید
سلام به هر حال آدم خوب دشمن زیاد داره به کوری چشم دشمنان اسلام سردار آقازاده موفق هستند هر جا که باشند، احسنت بر کار با شهامت شورای شهر و متاسفم برای ... آدم سالم خار چشم دشمنان و دزدان است درود بر مرد مقتدر و مظلوم گیلان.رای ما مردم آقازاده فقط به خاطر دلسوزیش برای نظام و مردم.درود بر سردار گیلان.
روشنفکر
[...] از الان دنبال انتخابات دور بعدی مجلسه؟! استارت کارشو هم از خوب جایی زده. شورای شهر. فقط دوباره با [...]نیاد که هردو دوباره شکست سنگین می خورن که این واسه بچه حزب اللهی ها خیلی بده! با بقیه حزب اللهی ها ائتلاف کنه تا ببینیم چند چنده؟!
واقفی
با شکم های گنده نمیشه برای اسلام کار کرد این نفس نیاز به ریاضت داره و این [...]های تاریخ مصرف گذشته گیلان باید عرصه رو برا جوونا باز کنن نه اینکه تا آخر عمر ریاست کنن
هادی
کاری به اعتراض نماینده ندارم ولی آخه این نماینده اسبق در دوران نمایندگیش چه گلی به سر مردم رشت زد که ازش دعوت هم کردند!!!
ناشناس
مسجد جامعي هم خدايي ش يه دونه س
مصطفی
واقعا برای بی بصيراتی که هيچی از حق و نا حق نميدونن متأسفم،سردار آقازاده اين همه زحمت کشيد واسه مردم بعد يه عده دهنشونو باز ميکنن هر چيز ميخوان ميگن واقعا متأسف شدم از اين حرف،دوره سردار بود که باز چهارتا جوان اومدن تو مديريت جاهای مختلف،بيايد يکم يادمون باشه اون دنيايی هم هست که بايد برای توهين جواب داد.سردار هر جا باشند سربلند و پيروزند چون با غيرت و شجاعت و سلامت واسه اين استان با نا اهلا جنگيدن.ممنون.
حسن
محبوب دلها سردار را عشق است
در حاشیه