کی‌روش: ما اینجا هستیم که بازی را ببریم/ AP: اگر یک نفر بتواند مسی را مهار کند کی‌روش است

کارلوس کی‌روش که پس از دیدار برابر نیجریه بارها در نشست خبری حاضر و عقایدش درباره بازی آرژانتین صحبت کرده بود، این بار در نشست خبری پیش از بازی درباره آخرین وضعیت ملی‌پوشان و اهداف و نظراتش سخن گفت.

کی‌روش: ما اینجا هستیم که بازی را ببریم/ AP: اگر یک نفر بتواند مسی را مهار کند کی‌روش است
به گزارش ۸دی نیوز، کارلوس کی‌روش که پس از دیدار برابر نیجریه بارها در نشست خبری حاضر و عقایدش درباره بازی آرژانتین صحبت کرده بود، این بار در نشست خبری پیش از بازی درباره آخرین وضعیت ملی‌پوشان و اهداف و نظراتش سخن گفت.
کی‌روش در ابتدای این نشست درباره تاخیر گفت: خیلی خسته هستم. مخصوصا که دو ساعت من را با اتوبوس به این طرف و آن طرف بردند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا او دنیا را با یک نتیجه خوب دیگر برابر آرژانتین متعجب خواهد کرد، گفت: آرژانتین تیم بزرگی است. آنها با هدف متفاوتی به جام جهانی آمده‌اند. آرژانتین آمده است که قهرمان شود و ما آمده‌ایم که موفق شویم. من بازیکنان متعهد و مصممی دارم که تمرکز بالایی دارند.
سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا پیروزی تیمی مانند کاستاریکا برابر ایتالیا می‌تواند به این معنا باشد که ایران آرژانتین را می‌تواند شکست دهد، گفت: فوتبال رشته‌ای است که هیچ تیمی پیش از آغاز مسابقه برنده نیست و زیبایی فوتبال همین است که مشخص نیست چه تیمی پیروز می‌شود، اما در رشته‌های دیگر این گونه نیست.
کی‌روش ادامه داد: یکی دیگر از قوانین فوتبال این است که همیشه بهترین‌ها برنده و بدترین‌ها بازنده نمی‌شوند و این فرصتی است که ما داریم. باید به اندازه کافی متواضع باشیم و بپذیریم که برابر تیمی برجسته بازی می‌کنیم. آرژانتین تیمی با ظرفیت بالاست. باید مصمم باشیم، اعتماد به نفس داشته باشیم و باید نشان دهیم که چرا ایران به اینجا رسیده است. ما در بازی اول توانستیم به موفقیت برسیم.
سرمربی تیم ملی ایران در ادامه درباره اینکه آیا پس از دیدن بازی آرژانتین و بوسنی به پیروزی برابر آرژانتین امیدوار شده است یا خیر گفت: ما انتظار داریم که بازی خوبی انجام دهیم اما برابر آرژانتین خیلی محتاط خواهیم بود و حواسمان را جمع خواهیم کرد. نباید تصور کرد که آرژانتین عملکرد نیمه اولش برابر بوسنی را برابر ما تکرار می‌کند. آرژانتین بازیکنان نابغه‌ای دارد. هرچند فوتبال رشته‌ای نیست که فقط به نوابغ نیاز داشته باشد.
 
سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: ما فداکاری می‌کنیم و غیرت نشان می‌دهیم. این وضعیت تیم ایران است. ما تنها یک هدف در تیم داریم و شما می‌دانید که نمی‌توانید معجزه‌های زیادی در فوتبال شاهد باشید. با این حال ما تلاش‌مان را انجام می‌دهیم.
کی‌روش درباره حمایت رییس جمهور ایران از وی و خوشحالی مردم پس از تساوی تیم ملی برابر نیجریه گفت: طبیعتا این افتخاری برای من است که بدانم رییس جمهور ایران و مردم این کشور قدردان کار ما هستند. اکنون زمان آن رسیده که بتوانیم بیشتر کارمان را ارائه کنیم. صحبت‌هایی که توسط رییس جمهور گفته شده، تنها باعث می‌شود تعهد و مسئولیت ما بیشتر شود. با شنیدن این حرف‌ها جشن نمی‌گیریم بلکه می‌دانیم مسئولیت‌مان بیشتر شده است.
وی ادامه داد: باید برابر آرژانتین نمایش خوبی ارائه دهیم. به بازیکنانم گفته‌ام مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد بلکه باید برای هواداران و رییس جمهور ایران افتخار بیاوریم.
کی‌روش در ادامه درباره آلخاندرو سابیا سرمربی آرژانتین و همچنین حذف انگلیس از جام جهانی گفت: این زیبایی مسابقه است و شما نمی‌دانید که در فوتبال چه می‌شود وقتی دری را می‌زنید، ممکن است پشت در شیطان باشد. کاستاریکا همه را متعجب کرد. اولین چیزی که اهمیت دارد این است که ما باید به امیدها و انتظارهای مردم پاسخ بدهیم اما این کار بسیار دشوار است.
وی ادامه داد: بازی‌ها و سفر در برزیل بسیار سخت است. انگلیس فکر می‌کرد که همه چیز تحت کنترلش است اما وقتی در جام جهانی کره و ژاپن شرکت می‌کند آن اتفاقات می‌افتد وقتی به آفریقای جنوبی می‌رود آن نتایج رقم می‌خورد و حالا هم این جام. انگلیس حذف شده اما به این معنا نیست که آن‌ها کیفیت پایینی دارند. اسپانیا هم حذف شد اما نمی‌شود بازیکنان این تیم را تحسین نکرد. در مقابل تیم‌هایی مثل ایران، ژاپن و کاستاریکا هستند که تلاش می‌کنند در مسابقه‌ها باقی بمانند و این چیزی است که دنیا به آن نیاز دارد.
کی‌روش ادامه داد: برخی نتایج باعث بالا رفتن هیجان می‌شود و این دقیقا زیبایی جام جهانی است. درباره سابیا باید بگویم که بازی‌های آرژانتین را دنبال کرده‌ایم. من تلاش کرده‌ام که ذهن مربیان حریف را در هر بازی بخوانم وقتی افکار مربی حریف را دنبال می‌کنیم شاید به آنچه که در ذهنش است می‌رسیم.
وی افزود: تیم ما به اینجا آمده که بازی خوبی انجام دهد. ما آمده‌ایم که خودمان باشیم و به بهترین شکل کار کنیم. نگرش ما باید این باشد که ۹۰ دقیقه بجنگیم. به بازیکنانم هم گفته‌ام که پس از دریافت توپ فقط به دنبال تور دروازه حریف باشند.
کی‌روش در ادامه درباره کیفیت زمین مسابقه با آرژانتین گفت: فکر می‌کنم که فوتبال بازی ساده‌ای است. من مربی‌ هستم که اعتقاد ندارم باید کارها را پیچیده کرد. تلاش کردم که به بازیکنان بگویم که استادیوم چقدر زیباست و چه محیط متفاوتی دارد. اما آنچه آخر کار اتفاق می‌افتد، این است که ما در چارچوب همین زمین بازی می‌کنیم. من توجه بازیکنان را فقط به این زمین جلب کردم و اشاره کردم که اگر به آنچه در این چارچوب اتفاق می‌افتد فکر کنند با آنچه در زمین‌های ایران رخ می‌دهد تفاوتی ندارد.
وی افزود: به بازیکنانم گفتم که هرچند آرژانتینی‌ها در ورزشگاه بیشتر هستند، اما ما به هواداران برزیلی که به ورزشگاه می‌آیند تکیه می‌کنیم و مطمئن هستیم که آن‌ها از ما حمایت خواهند کرد. اگر بازیکنانم ۹۰ دقیقه تمرکز داشته باشند برابر آرژانتین کارمان راحت می‌شود.
سرمربی پرتغالی تیم ملی ادامه داد: ایرانی‌ها می‌دانند که از نظر سیاسی و اقتصادی در شرایطی هستند که به آن‌ها فرصت‌های برابری برای آماده شدن داده نشد. ما برنامه‌های کم‌هزینه‌ای را انجام دادیم اما این باعث نمی‌شود که چیزی عوض شود. بازی فردا مهم‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران است و همه بازیکنان برای رویارویی با آرژانتین خوشحال هستند. تصمیم‌مان این است که زمان را به خوبی بگذرانیم.
کی‌روش ادامه داد: می‌خواهیم برابر آرژانتین ۹۰ دقیقه با این ذهنیت بازی کنیم که باید ۹۰ دقیقه زندگی برای آرژانین سخت شود.
وی همچنین درباره آرژانتین گفت: آرژانتین تیمی است که هر لحظه از بازی فقط به دنبال انجام بازی خوب نیست. می‌بینید که آن‌ها با وجود اینکه آن‌ها در بازی اول با دو گل پیروز شدند مورد انتقاد قرار گرفتند. مطمئنیم که در بازی فردا هر اتفاقی ممکن است بیفتد.
کی‌روش همچنین درباره هواداران برزیلی که احتمالا برای تشویق ایران به ورزشگاه می‌آیند گفت: این یک جشن عالی برای فوتبال است و من نه تنها خوشحال هستم بلکه می‌گویم همیشه میزبان‌هایی موفق هستند که بتوانند تماشاگران بیشتری را به ورزشگاه بیاورند. فوتبال باید صلح را به ارمغان بیاورد.
وی افزود: وقتی سه سال پیش به ایران آمدم، گفتم که می‌توانیم یک جام جهانی دیگر به برزیل برویم و نباید این فرصت را از دست بدهیم و این یکی از دلایلی بود که به ایران آمدم.مطمئنم که جام جهانی ۲۰۱۴ در ذهن همه ایرانیان می‌ماند.
کی‌روش در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تمایل دارد بعد از جام جهانی سرمربی یک باشگاه برزیلی شود، گفت: مهم نیست که بعد از جام جهانی چه اتفاقی می‌افتد، هر آغازی پایانی دارد، ما مسیری طولانی پیش رو داریم. هنوز حدود ۱۲ روز از مسئولیت من برای تیم ملی ایران باقی مانده و خیلی خوشحالم که اینجا هستم. رفتن و ماندن اتفاقی است که همیشه ممکن است بیفتد.
وی همچنین درباره تاخیر حضورش در نشست خبری گفت: تیم ما جای دیگری تمرین می‌کرد و هتل‌مان جای دیگری بود. یک روز قبل از بازی این جابه‌جایی اصلا خوب نیست. آن هم روز قبل از بازی با آرژانتین. این مسئله برای تیم ما خوب نیست.
در ادامه خبرنگاری به کی‌روش گفت: شما می‌گویید فوتبال یک بازی ساده است. بازی ساده را مسی انجام می‌دهد اما برای شما مهار مسی کار پیچیده‌ای نیست. کی‌روش پاسخ داد: مسی ثابت کرده که فوتبال یک بازی ساده است. ما تلاش می‌کنیم که با توپ بدویم. ما نمی‌خواهیم فقط مقابل مسی بازی کنیم. ما می‌خواهیم با او بازی کنیم نه مقابلش. باید با حرکت تیمی‌مان با او بازی کنیم و فضاها را تحت کنترل دربیاوریم.
وی ادامه داد: اگر مسی موقعیت خاصی داشت، باید واکنش خوبی به آن نشان دهیم و در تمام ۹۰ دقیقه تمرکز داشته باشیم. خیلی از مربیان از خودشان می‌پرسند که چطور باید مسی را مهار کنیم اما سوال اصلی این است که چطور باید آرژانتین را مهار کنیم. ما باید برای هر توپ و هر متر از زمین بجنگیم.
وی افزود: لازم است که وقت صرف کنیم. اگر فضاهای لازم را در بازی در اختیار بگیریم شاید حتی بتوانیم برنده از زمین بیرون بیاییم. ما مقابل یک بازیکن بازی نمی‌کنیم. بلکه باید برابر یک تیم قرار بگیریم.
در ادامه خبرنگاری از کی‌روش پرسید که اگر می‌توانست روی ۱۰ چیز در جام جهانی شرط ببندد چه تعداد از این شرط‌ها را روی ایران می‌بست. کی‌روش پاسخ داد: من همه شرط‌هایم را روی ایران می‌بستم. این شخصیت من است. یا شما همه چیز را می‌برید یا هیچ چیز و حاضر نیستم که روی چیزی شرط ببندم که همه روی آن شرط می‌بندند.
وی درباره اینکه تیم ملی ایران اجازه تمرین در ورزشگاه محل مسابقه را نیافت نیز گفت: آنچه برای بازیکنان مهم است، این است که زمین خوب است و من شخصا فکر می‌کنم بهتر است که زمین اصلی را حفظ کنند تا خراب نشود.
کی‌روش در ادامه درباره فداکاری‌هایی که معتقد بود تیم ملی ایران تاکنون انجام داده است گفت: دو نوع فداکاری وجود دارد یکی در زمین و یکی بیرون از آن. اعتقادم این است که شما دو ملت فوتبال دارید. یکی باشگاهی و دیگری ملی. ایران یکی از کشورهایی است که ملی پوشانش را آماده می‌کند که در باشگاه‌ها بازی کنند. هر دو طرف باید فداکاری کنند و این یکی از نمونه فداکاری‌های خارج از زمین است.
وی ادامه داد: ۳۵۰ میلیون نفر به بازی ما نگاه می‌کنند. کشورهایی که استاندارد تیم‌های بزرگ را ندارند، باید برنامه آماده‌سازی مناسبی برای حضور در جام جهانی داشته باشند. این‌ها همه بیرون از زمین شکل می‌گیرد.
کی‌روش ادامه داد: در داخل زمین باید به توازن تیم‌ها توجه کنیم. خیلی وقت‌ها ممکن است توش تحت کنترل شما نباشد و شما مجبور باشید بازیکنانی با ذهنیت قوی در اختیار داشته باشید. ما هر وقت این فرصت را داشته باشیم که توپ را به دست بیاوریم، باید بتوانیم برای خود فرصت ایجاد کنیم.
تنها یک نفر می‌داند چطور مسی را مهار کند که آن هم کی‌روش است
در همین حال سایت ‏AP‏ در تحلیلی نوشت: تنها یک نفر می‌داند چطور باید لیونل مسی را مهار کرد و آن هم ‏کارلوس کی‌روش است.‏
به گزارش فارس، آسوشیتد پرس افزود: اگر فقط یک شخص بداند که چطور می‌توان لیونل مسی، ستاره فوتبال ‏آرژانتین را در یک دیدار مهار کرد، کارلوس‌ کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است.‏
کی‌روش همواره به خاطر اتخاذ سیستم دفاعی و تاکتیک‌هایش برای مهار مسی در دو دیدار رفت و برگشت نیمه ‏نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین منچستریونایتد و بارسلونا مورد احترام قرار می‌گیرد. او در آن زمان دستیار الکس ‏فرگوسن در منچستریونایتد بود و در دیداری که به پیروزی یک بر صفر یونایتدها انجامید با تاکتیکی که برای ‏شیاطین سرخ در نظر گرفته بود مانع از رسیدن فضا به مسی شده بود. او اکنون روی نیمکت ایران می‌نشیند و ‏باید در دیدار بعدی این تیم در جام جهانی به مصاف آرژانتین و مسی برود.‏
کی‌روش در این زمینه گفت: تلاش می‌کنیم تا یک بار دیگر این کار را انجام دهیم. البته اکنون در کنار مسی ‏بازیکنان متفاوتی نسبت به آن زمان قرار گرفته‌اند. آنها خیلی خوب یکدیگر را می‌شناسند.‏
کی‌روش البته تاکنون در این جام ثابت کرده که می‌تواند سیستم دفاعی بسیاری خوبی را برای تیم بچیند. آنها ‏در دیدار نخست ایران موفق شدند نیجریه را با تساوی بدون گل متوقف کنند. برای آنها تکرار این نتیجه مقابل ‏آرژانتین که بازیکنانی چون گونزالو هیگواین و سرجیو آگوئرو را در ترکیب دارد بسیار سخت است.‏
از نظر کی‌روش تنها راهی که برای این دیدار وجود دارد این است که بازیکنانش با تمرکز بسیار بالا و سازمان‌یافته ‏به میدان بروند و به مسی آزادی عمل ندهند.‏

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه