جمع‌آوری ۱۰ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال زکات در فومن

مدیر کمیته امداد فومن از جمع‌آوری ۱۰ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال زکات مستجبی طی سال گذشته در فومن خبر داد.

جمع‌آوری ۱۰ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال زکات در فومن

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از بهجت نیوز ، حسین جهانگیری،  مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فومن امروز، ۲۹ خرداد در نشست شورای ستاد زکات شهرستان فومن به ارائه گزارشی از عملکرد زکات شهرستان پرداخت و گفت: در سال گذشته توانستیم با کمک و مساعدت مردم نیکوکار شهرستان فومن مبلغ ۱۰ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال زکات مستحبی جمع‌آوری و در بین نیازمندان و محرومین توزیع کنیم .

o_b4d07b5

وی همچنین افزود: ترویج پرداخت زکات مستلزم کمک و همیاری همه مسئولین علی‌الخصوص شورای‌های اسلامی شهر و روستا و دهیاران است.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین صفوی، امام جمعه و رئیس ستاد زکات شهرستان فومن با بهره‌گیری از روایات و آیات قرآن کریم، زکات را یک فریضه الهی ذکر کرد و رسیدگی به امور محرومین را کار انبیاء و امامان معصوم(ع) دانست و متذکر شد: زکات یک امر فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و در همه مور کاربرد دارد.

وی در ادامه افزود: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، می‌توان با استفاده از پتانسیل‌های روحانیون در مساجد به عنوان بهترین مبلغان احیای زکات در سطح شهرستان بهره گرفت.

گفتنی است، در ادامه این نشست هر یک از حاضرین در جلسه به بیان نقطه نظرات خود در خصوص ترویج فرهنگ زکات و همکاری بیشتر و بهتر با ستاد زکات شهرستان فومن پرداختند؛ این نشست با حضور امام جمعه، معاون فرماندار، بخشدار بخش سردارجنگل، شهردار ماکلوان و روسای ادارات و نهادها و دیگر اعضای ستاد در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه