مراجعه ۳۰هزار معتاد به مراکز خود معرف سازمان بهزیستی گیلان

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۸ مرکز خود معرف درمان اعتیاد در استان وجود دارد گفت :در مجموع در حدود ۳۰ هزار نفر در مراکز خود معرف بهزیستی تحت درمان به روش های مختلف قرار گرفتند.

مراجعه ۳۰هزار معتاد به مراکز خود معرف سازمان بهزیستی گیلان

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز ،سعید سادات منصوری  در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه اعتیاد سخت ترین آسیبی است که امروز کشور ما و دنیا را تهدید می کند،اظهار کرد: اعتیاد یک بیماری جسمی ،روانی،اجتماعی و عصبی است.

وی با اشاره به میزان افزایش تولید مواد مخدر صنعتی در دنیا افزود:ایران در همسایگی کشورهای بزرگ تولید کننده مواد مخدر دنیا قرارداد

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی گیلان  با بیان اینکه امروز از افغانستان و پاکستان مواد مخدر تراتزیت می شود،گفت: این امر سبب افزایش قااق مواد مخدر به کشور می شود

۱۳۸ مرکز خود معرف سازمان بهزیستی  درمان اعتیاد در گیلان

سادات منصوری با تاکید بر اینکه اولین مرکز خود معرف درمان اعتیاد همزمان با سراسر کشور در سال ۱۳۷۵ در رشت افتتاح شد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳۸ مرکز خود معرف درمان اعتیاد در استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در ۷۸ مرکز درمانی سرپایی سازمان بهزیستی گیلان در سال گذشته ۱۴ هزار و ۶۱۸ نفر تحت درمان قرار گرفتند تصریح کرد: به ۴۱ مرکز اقامتی میان مدت سازمان بهزیستی گیلان نه هزار و ۲۵۵ نفر برای درمان مراجعه کردند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی گیلان  در سه مرکز بستری گیلان در سال ۹۲ تعداد ۷۷ نفر بستری شدند افزود: در یک مرکز TCسازمان بهزیستی گیلان ۱۱۵ نفر برای درمان مراجعه کردند.

سادات منصوری با اشاره به اینکه به مرکز DICسازمان بهزیستی بیماران تزریقی و آخر خط مراجعه می کنند گفت: در ۵ مرکز DICسازمان بهزیستی گیلان ۷۸۵ نفر در سال گذشته مورد درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در تالش سازمان بهزیستی یک مرکز پناه گاه شبانه دارد که بیماران معتاد بی خانمان به آن مراجعه می کنند گفت: در این مرکز سرنگ و وسایل بهداشتی در اختیار معتادان قرارداده می شود.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی گیلان با اشاره به مرکز OUT REACH سازمان بهزیستی گیلان خاطرنشان کرد: ۹ تیم سیار با موتور و روانشناس به مراکز آلوده استان سرکشی می کننند و سرنگ و وسایل بهداشتی را در اختیار معتادان قرار می دهند و کم کم آنها را به سمت درمان هدایت می کنند.

مراجعه ۳۰هزار معتاد به مراکز خودمعرف سازمان بهزیستی گیلان

سادات منصوری در یک مرکز SHEITER سازمان یهزیستی گیلان در حدود دو هزار و ۴۶۴ نفر در سال گذشته مراجعه کردند اظهار کرد:در مجموع در حدود ۳۰ هزار نفر در مراکز خود معرف بهزیستی تحت درمان به روش های مختلف قرار گرفتند.

نقش خانواده و اجتماع در مانایی درمان معتادان

وی نقش خانواده و اجتماع در مانایی درمان معتادان را مورد تاکید قرارداد و افزود :اگر حمایت های اجتماعی و عاطفی نباشد معتادان برگشت می کنند.

مواد مخدر در اشکال زیبا و در قالب آدامس و پاستیل وارد جامعه می شود

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی گیلان با بیان اینکه رویکرد ما در درمان معتادان اجتماع محور است خاطرنشان کرد: امروز مواد مخدر در اشکال زیبا و در قالب آدامس و پاستیل وارد جامعه می شود و این مواد مخدر صنعتی با الفاظ و نام هایی که برای نوجوانان و جوانان جذاب است وارد بازار می شوند.

هیچ قرص لاغری و چاقی در دنیا توسط پزشکان توصیه نمی شود

سادات منصوری با بیان اینکه هیچ قرص لاغری و چاقی در دنیا توسط پزشکان توصیه نمی شود گفت: این قرص ها مواد مخدر آمفتامین دارند و بیشتر محل توزیع این قرص ها آرایشگاه ها م باشد.

برگزاری همایش معتادان بهبود یافته در یکم تیرماه امسال در رشت

 

وی از برگزاری همایش معتادان بهبود یافته در یکم تیرماه سال جاری در رشت خبرداد و افزود: مواد مخدر صنعتی درمان دارویی ندارد و تنها را ه درمان آن روش های روانشناختی است معتادان برای درمان نیازمند الگو هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه