طرح ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت یک طرح ملی است و در فاز اول آن به ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم

رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان اینکه چالش اساسی رشت مشکل محیط زیست این شهر است، گفت: تاکیدات ما در اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور، باعث شد، برگزاری نشست بعدی با محوریت محیط زیست و کلانشهر رشت انجام شود.

طرح ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت یک طرح ملی است و در فاز اول آن به ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم

به گزارش ۸دی نیوز، رضا جمشیدی چناری در نشست خبری به مناسبت برگزاری اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور، با اشاره به اینکه میزبانی رشت در این اجلاس، با هدف احصا طرح های مصوب کلانشهر ها برای بهره مندی شهر رشت بود، بیان کرد: طرح های خوبی دراین اجلاس مبادله شد که می توان از آنها برای رفع چالش های اساسی استفاده کرد.

وی چالش اساسی رشت را مشکل محیط زیست این شهر دانست واظهارکرد: تاکیدات ما در این اجلاس منجر به این شد که نشست بعدی درتهران با محوریت محیط زیست و کلانشهر رشت با حضور رئیس سازمان محیط زیست برگزار شود.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت، به معضل زیست محیطی سرازیر شدن شیرابه سمی مرکز دفن زباله سراوان به رودخانه های شهر رشت اشاره کرد وافزود: آمادگی لازم را برای مطالعات طرح ساماندهی مرکز دفن سراوان ایجاد کردیم وغیر از بودجه عمرانی استانداری، ۱۳۰ میلیارد تومان برای این کار نیاز است.

جمشیدی با بیان اینکه درصدد هستیم طرح ساماندهی مرکز دفن سراوان را در چهار چوب استان حل کنیم، اعلام کرد: طرح ساماندهی رودخانه های زرجوب وگوهر رود رشت یک طرح ملی است وتنها در فاز اول آن به ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

وی با تصریح براینکه برای شروع اجرای ساماندهی رودخانه ها قولی نداده ایم، گفت: در بودجه ۹۳ طرح مطالعه در مورد ساماندهی رودخانه ها پیش بینی شده است و این کار بزرگ را نمی توان بدون مطالعه وطراحی ومهندسی انجام داد.

رئیس شورای اسلامی رشت با تاکید براینکه بودجه مورد نیاز این طرح بیش از ده ها برابر بودجه کل شهرداری رشت است، ابراز کرد: ما قدم اول را برای مطالعه ومهندسی طرح برداشته ایم و۳۱ شرکت در مناقصه ی انجام این طرح شرکت کردند.

جمشید ی با اشاره به اینکه اگر بدون کارشناسی صحبت کنیم کاری ازپیش نمی رود، تصریح کرد: برخی بدون اینکه فرق برخی از انواع آلاینده ها را بدانند در مورد این موضوع حرف می زنند.

وی پساب ها وزباله شهر صنعتی وهمچنین زباله های بیمارستانی را آلاینده های دیگری برای ردخانه های رشت عنوان کرد و افزود: ۳ راهکار را برای حل مشکل وساماندهی رودخانه ها بررسی می کنیم که باید ازبین آنها، یک مشاور طراز اول یکی را انتخاب وتائید کند.

جمشیدی بر بررسی دقیق هریک از سه راهکار ارائه شده تاکید و خاطر نشان کرد: باید به لحاظ هزینه ای و فنی در مورد  مناسب بودن هرکدام از راهکار ها تحقیق شود.

وی به نشست مشترک شورای شهر رشت با سپاه قدس گیلان اشاره کرد و گفت: با توجه به سابقه کارهای عمرانی قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء، نشستی در مورد طرح ساماندهی رودخانه ها با این قرار گاه، داشتیم.

رئیس شورای اسلامی رشت، با بیان اینکه فواید برگزاری اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور در رشت، ما را برآن می دارد که  باز هم، برای برگزاری این اجلاس در رشت تلاش کنیم، تاکید کرد: برگزاری این اجلاس هزینه ای برای شورای شهر رشت در برندارد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه