شماها نماینده ایرانید؟!

هیچ کس مخالف سفر خارجی هم نیست اما رگ غیرت آدمیزاد زمانی بالا می آید که حضرات با این ادعا که «ما اصلا نماینده ایران نیستیم» بدون آن که ذره ای از تاثیر این حرکات خود خبر داشته باشند.

شماها نماینده ایرانید؟!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، چند ماه پیش خبر از آغاز حرکتی فرهنگی در جامعه هنرمندان کشور به میان آمد. حرکتی موسوم به «یار دوازدهم» که بنا بود در آن تعدادی از هنرمندان کشور برای حمایت از تیم ملی کشورمان در جام جهانی راهی برزیل شده و سفرای فرهنگی حمایت از تیم ملی لقب بگیرند. آن اول ها اتفاقاً خیلی صحبت از ابعاد بزرگ و تاثیرگذار این حرکت به میان می آمد. تا آنجا که سید جواد هاشمی از انرژی مثبتی صحبت می کند که  این حرکت برای تیم ملی دارد و با افتخار اعلام می کند: «شاید برای اولین‌بار در تاریخ کشور ما، توجه به حمایت از تیم ملی برای شرکت در جام جهانی که مهم‌ترین تورنمنت ورزشی جهان محسوب می‌شود جدی گرفته شده است».

 
به هر روی و بعد از هزار و یک تغییر و تحول در ماهیت کاروان، سر انجام تعدادی از بازیگران کشور در قالب کاروان حمایت از تیم ملی و با مشارکت اقتصادی بخش خصوصی راهی برزیل شدند.
 
اما مقصود این نگاره، نه پرداختن به حرف و حدیث های حول حامی مالی این حرکت است، نه نحوه انتخاب این بازیگران، نه حتی هزار و یک حاشیه ی دیگر این جماعت…
 
در واقع بلافاصله از حضور این کاروان در برزیل شاهد انتشار عکس هایی از این هنرمندان در رسانه ها و شبکه های اجتماعی بودیم. عکس هایی که نحوه پوشش این بازیگران و هم چنین مناسبات عجیب و غریب ایشان را به وضوح نشان می داد. عکس هایی از شورت های قرمز و صورتی مردان و احوالاتی که یقناً نه شایسته نام ایرانِ عزیز و است و نه نام مکتب نورانی تشیع.
 
اما هنرمندانی که اکنون با رویِ گشاده و لب هایی پر خنده دارند به هر طریق ممکن(!)از تیم ملی کشورمان حمایت می کنند به بعضی نکات فکر کرده اند؟
 
آیا آن ها تا کنون فکر کرده اند که در واقعیت، میزان تاثیرگذاری آن ها در حمایت از تیم ملی چه تفاوتی با لیدر هایی دارد که با حنجره شان و با تشویق های شان تیم ملی را در برزیل یاری می کنند؟
 
آیا فکر کرده اند که نحوه پوشش و مناسبات این افراد به عنوان ایرانیانی که نماینده این مرز و بوم هستند چه تاثیری در نگاه مردمی می کند که آن ها را در رسانه های بین المللی یا در شهر های برزیل می بینند؟
 
آیا به راستی این نوع پوشش موجب تخریب وجهه ایران و ایرانی نیست؟ آن هم از طرف هنرمندانی که داعیه دار نمایندگی فرهنگی ممکلت هستند…!
 
آیا تا کنون کسی فکر کرده که حضور این افراد با این وضعیت، چه تاثیری در نگاه کسانی دارد که ایشان را جزو الگوهای هنری خود می پندارند؟
 
به راستی کسانی که با تمام قوا در برابر حرکت های ارزشی برخی هنرمندان می ایستند، کسانی که در برابر ولایت مداری الهام چرخنده او را به باد ناسزا و توهین می گیرند و کسانی که حتی به دلیل حضور او در این کاروان، تهدید می کنند که یا او را حذف کنید یا ما نمی آییم، امروز کجا ایستاده اند؟
 
آیا کسی نیست که از این حرکات حضرات هنرمند انتقاد کند؟ واقعا برای کسی مهم نیست که این افراد، به نام هنرمندان ایرانی اسلامی مشغول تخریب وجهه هنر متعالی و متعهد ایران زمین هستند؟ کسی نیست که ازاین افراد سئوال کند که به چه دلیل چنین تیشه بر می دارید بر ریشه هنر متعالی این مملکت؟
 
بدیهی است که هیچ کس مخالف تفریح نیست، هیچ کس مخالف حمایت از تیم ملی نیست، هیچ کس حتی مخالف سفر خارجی هم نیست اما رگ غیرت آدمیزاد زمانی بالا می آید که حضرات با این ادعا که «ما اصلا نماینده ایران نیستیم» بدون آن که ذره ای از تاثیر این حرکات خود خبر داشته باشند، شان هنرمندان ایران زمین را تا حدی پایین می آورند که عکاسی از سگ می کنند و با کلی خوشحالی از متکدی و رقاص برزیلی یاد می کنند.
 
به راستی هنرمندانی که هنگام موضع گیری صریح هنرمندان ارزشی این مملکت، علنا و رسما در برابرشان می ایستند امروز کجا ایستاده اند که کیان ملی و هنر ملی مان را تمام قد دفاع کنند…؟
 
اصلاً ما به تاثیر مثبت این جماعت در فرهنگ مملکت امیدی نداریم، شر نرسانند لطفا…!!!
9870
80987

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه