فضای شهری آستارا با الگوگیری از طبیعت بومی گلکاری می شود

رییس شورای اسلامی شهر آستارا گفت: با توجه به آغاز فصل تابستان و ورود مسافران به این شهرستان مرزی و توریستی ، گلکاری در فضاهای مختلف شهری آغاز می شود.

فضای شهری آستارا با الگوگیری از طبیعت بومی گلکاری می شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از  آستاراخبر؛’سجاد موسویˈ در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر آستارا گفت: فضاسازی و زیباسازی چهره شهر در فصل تابستان با توجه به گردشگرپذیر بودن این شهرستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از جاذبه های گردشگری آستارا در دل روستاهای این شهرستان نهفته است ، افزود: عمده مسافران به لحاظ وجهه تجاری و اقتصادی آستارا ، جذب بازارچه ساحلی این شهرستان می شوند در حالی که بقاع متبرکه ، آبشار ، تالاب ، تله کابین و سایر جاذبه های طبیعی و حیرت انگیز آستارا در درون روستاها خودنمایی می کنند.

وی با بیان اینکه در راستای ساماندهی فضای سبز در سطح پارک ها و میادین به الگوی طبیعت آستارا توجه می شود ، اظهار کرد: با مشارکت واحد فضای سبز شهرداری سعی می شود با کاشتن گل ها و گیاهان مختص این منطقه ، جلوه ای از طبیعت روستاهای این شهرستان در معرض دید مسافران قرار گیرد.

موسوی افزود: ایجاد فضای سبز در خیابان اسلکه ، گلکاری حاشیه خیابان شریعتی به طرف پایانه ترانزیتی گمرک ، ترمیم فضای سبز شهرک عباس آباد و نیز گلکاری پارک ها و میادین اصلی شهر آستارا توسط شهرداری انجام می شود.

وی تاکید کرد: از شهروندان و مسافران انتظار داریم با توجه به فواید فضای سبز و اثربخشی آن در زیبایی سیمای شهری و تاثیرات مثبتی که گل ها در روحیه انسان ها دارد ، در حفظ و نگهداری فضاهای سبز و گل ها کوشا باشند.

رییس شورای اسلامی شهر آستارا در ادامه تمایل کودکان و نوجوانان آستارایی را به سمت کلاس های ورزشی در فصل تابستان چشمگیر خواند و گفت: در همین راستا زمین های ورزشی فنس کشی شده در سطح شهر آستارا برای برگزاری کلاس های مدارس فوتبال ترمیم می شوند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان آستارا در تابستان سال گذشته جزو ۲۰ شهر گردشگر پذیر ایران اعلام شد ، افزود: امسال با توسعه طرح سالمسازی دریا در مرکز شهر و نیز با توجه به شناخته شدن بیش از پیش جاذبه های طبیعی آستارا ، گردشگران و مسافران زیادی جذب این شهرستان مرزی و توریستی می شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه