رئیس شورای اسلامی شهر تهران در رشت: مبنای مدیریت شهری، دفاع از حقوق شهروندی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت پرداختن به موضوع سلامت در رویکرد شوراهای شهر گفت: مبنای مدیریت شهری، دفاع از حقوق شهروندی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در رشت: مبنای مدیریت شهری، دفاع از حقوق شهروندی است

به گزارش ۸دی نیوز، احمد مسجد جامعی در نخستین اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها وچهل وششمین اجلاس شوراهای مراکز استان ها با بیان اینکه، برگزاری این مراسم را دررشت به فال نیک می گیریم، اظهارکرد: رشت درحوزه  شهرداری (بلدیه) سابقه ای هم طراز تهران دارد.

وی با اشاره به اینکه پس از مشروطیت وپیدا شدن پارلمان در ایران، رشت با فاصله کمی از تهران بلدیه را دایر کرد، افزود: قانون بلدیه جزنخستین مصوبات مجلس مشروطیت بود و رویکرد آن در حوزه عمرانی خلاصه نمی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حوزه های سلامت، اجتماع ، فرهنگ وحقوق شهروندی را دارای جایگاه ویژه ای در قانون بلدیه مجلس مشروطیت عنوان کرد و گفت: برهمین اساس نخستین شهرداران رشت وتهران در این حوزه ها، حضور داشتند.

مسجد جامعی مبنای مدیریت شهری را دفاع از حقوق شهروندی خواند و بیان کرد: اگر دفاع از حقوق شهروندی را مبنا قرار دهیم، بسیاری از اتفاقات پیرامون آن شکل خواهد گرفت.

وی به دیداراعضای شورای اسلامی شهر تهران با  مقام معظم رهبری اشاره و اعلام کرد: در این دیدار رویکرد جدید شورای شهر تهران را نسبت به  شهر عنوان کردیم.

رئیس اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها، با بیان اینکه، رویکرد سلامت یکی از مواردی است که به آن تاکید داریم، افزود: رشد جمعیتی بیش از دوبرابر سایر شهرها، آلودگی زیست محیطی، مشکل دسترسی به آب و زمین سالم و آنچه  که به سلامت زندگی ومحیط برمی گردد باید مورد توجه قرار گیرد.

مسجد جامعی، مجموعه انسانی وطبیعت را یک مجموعه بهم پیوسته عنوان کرد و گفت: ما نمی توانیم درمقابل طبیعت قرار بگیریم واین راز و رمز توسعه مبتنی بر تفکر ایرانی ماست.

وی ضرورت پرداختن به موضوع سلامت را مورد تاکید قرار داد و ابراز کرد: این موضوع د رابعاد گسترده یکی از ویژگی های نگرش و تفکر ما در حوزه شهری است.

رئیس شورای اسلامی تهران، با اشاره به تشکیل کمیسیون سلامت در شورای اسلامی تهران، تصریح کرد: وقتی از سلامت صحبت می کنیم، منظور یک فضای عمومی اجتماعی و روحی است.

مسجد جامعی، توجه به تمدن، تاریخ ومعماری شهر را ازدیگر رویکردهای شورای اسلامی شهر تهران خواند وخاطر نشان کرد: شهر تنها یک کالبد نیست و باید در شهرسازی مبنای معماری ایرانی واسلامی را باز تاب دهیم.

وی به سلامت رفتار اداری به عنوان یکی دیگر از رویکردهای شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: برای انضباط شهری نیاز به قوانین بسیار روشن داریم و برهمین اساس گروه کار نظارت را تشکیل دادیم.

رئیس شورای اسلامی تهران، با بیان اینکه، مدیریت شهری نسبت بین ارکان اداره ملی ومدیریت محلی را تعریف می کند، اظهارکرد: توسعه پایدار محلی وارتقا کیفیت محیط زیست، نظارت دقیق بر گسترش کلان شهرها، تحقق حداکثری حقوق شهروندی، افزایش مشارکت عمومی و تحقق نظام مالی شهرها از راهبردهایی است که در وظایف کلانشهرها به آنها اشاره شده است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه