برای شکل دهی به ساختار فضایی رشت، باید به سند توسعه شهری پرداخته شود

فر ماندار رشت به ضرورت شکل دهی ساختار فضایی شهر رشت متناسب با فضای شهر تاکید کرد وگفت: برای این امر باید به سند توسعه شهری پرداخته شود.

برای شکل دهی به ساختار فضایی رشت، باید به سند توسعه شهری پرداخته شود

به گزارش ۸دی نیوز، فر ماندار رشت به ضرورت شکل دهی ساختار فضایی شهر رشت متناسب با فضای شهر تاکید کرد وگفت: برای این امر باید به سند توسعه شهری پرداخته شود.
عیسی مهدوی در نخستین اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها وچهل وششمین اجلاس شوراهای مراکز استان ها، با بیان اینکه، گیلان به لحاظ شهر نشینی، شرایط خاصی دارد، اظهارکرد: درگیلان، ۱۰ شهر با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر داریم، که می توان درآنها، به موضوعات شهری پرداخت.
وی با اشاره به اینکه، سایر شهرهای گیلان زیر ۲۰ هزار نفر هستند، اعلام کرد: رشت با روند جمعیتی وبا فشردگی ۶۰۰ نفر در کیلومتر مربع، از کارکرد شهری برخوردار است.
فرماندار رشت، تعادل جمعیتی در رشت را به ریخته عنوان کرد و افزود: ۴۰ درصد شهر رشت جلگه ای است، اما ۸۰ درصد جمعیت آن در زمین های جلگه ای زندگی می کنند.

 
مهدوی مشکلات پسماند به دلیل فشردگی جمعیت و کمبود سطوح عرضی، حمل ونقل درون شهری و ساختار فضایی شهر را از معضلاتی عنوان کرد که باید به آنها توجه شود.
وی به ضرورت شکل دهی ساختار فضایی شهر رشت متناسب با فضای شهر تاکید کرد وگفت: برای این امر باید به سند توسعه شهری پرداخته شود.
فرمانداررشت به مسافرتهای زیاد در رشت وشکل گیری حاشیه شهر اشاره و تصریح کرد: به دلیل نوع ساختاری که بر رشت حاکم است، نیازبه وسایل نقلیه شخصی زیاد احساس می شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه