باید نهضت دفع پسماند برای حل معضل زباله ایجاد کنیم

استاندار گیلان با تاکید بر تلاش برای ایجاد فرهنگ اصیل گیلانی وهمراهی وهمیاری شهروندان، گفت: بایستی نهضت دفع پسماند را برای حل معضل زباله ایجاد کنیم.

باید نهضت دفع پسماند برای حل معضل زباله ایجاد کنیم

به گزارش ۸دی نیوز، محمد علی نجفی در نخستین اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور و چهل وششمین اجلاس شوراهای مراکز استان ها با اشاره به اینکه، سرمایه بزرگ اعتماد عمومی در دولت تدبیر و امید شکل گرفته است، بیان کرد: همه ما موظف هستیم از این ظرفیت، نهایت استفاده را ببریم.

وی با بیان اینکه باید با تعامل و همکاری مثبت برای رفع مشکلات تلاش کنیم، افزود: معتقدیم باید با همکاری همه بخش‌ها، در جهت ایجاد امید در جامعه تلاش کنیم.

استاندار گیلان شرایط اقتصادی گیلان را رو به بهبود عنوان کرد و گفت: اگر چه شاهد بهتر شدن فضای کسب وکاردراستان هستیم اما راضی کننده نیست.

نجفی با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ درصد ظرفیت صنعت استان، غیر فعال ونیمه فعال است، تصریح کرد: خیلی از صنایع در حال بازگشایی وشکل گیری هستند.

وی  با تاکید براینکه وضعیت بیکاری گیلان، زیبنده ی این استان نیست، اعلام کرد: کاهش تورم، کاهش سیر بیکاری و رکود اقتصادی، افزایش اشتغال، افزایش حضور گردشگران خارجی، تقویت ارزش پول ملی، افزایش بهداشت وبیمه سلامت از اهداف مدیران استان است که شاهد وقوع آنها هستیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه، رشت اولین شهری است که نخستین طرح جامع آن در سال ۱۳۴۵ به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده است، خاطر نشان کرد: اما در حال حاضر چهره ی شهری رشت مورد رضایت شهروندان نیست و باید با تعامل و همکاری بسیار خوب بین بخش های مختلف، این مشکلات را حل کنیم.

نجفی با بیان اینکه، به دنبال داشتن شهری پاک، ایمن و زیبا هستیم، اظهارکرد: متاسفانه شهروندان تعهد حقوق و وظایف خود را کمتر به عهده می گیرند.

استاندار گیلان با تاکید بر تلاش برای ایجاد فرهنگ اصیل گیلانی وهمراهی وهمیاری شهروندان، افزود: بایستی نهضت دفع پسماند را برای حل یکی از معضلات شهر ایجاد کنیم.

نجفی ابرازکرد: ماباید خود را ملزم به فرآیندی بدانیم که درآن شهروندان، با شناخت و درک از مسئولیت پذیری گروهی، هزینه اجرای خدمات شهری را کاهش و به توانمندی مدیریت شهری بیافزایند.

شهردار رشت نیز در این نشست، با ابراز امیدواری از اینکه رشت بتواند میزبان خوبی برای اجلاس  شوراهای اسلامی شهرهای کشور باشد، گفت: گیلان سرزمین آب وهوی پاک وزمین حاصل خیز است و خداوند موهبت های بسیاری را به گیلانیان عطا کرده است.

ابراهیم خلیلی  گیلانیان را مردمی با فرهنگ وفرهیخته عنوان کرد و افزود: امیدواریم درجهت تامین نیازهای اساسی مردم که وظیفه مدیریت شهری است، گام بردایم.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه