۲۵۰۰ تن برگ سبز چای از چایکاران فومنی خریداری شد

فومن دو هزار و ۴۰۰ هکتار باغ چای دارد که سالانه بیش از سه هزار تن چای خشک در این شهر استحصال می‌شود.

۲۵۰۰ تن برگ سبز چای از چایکاران فومنی خریداری شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از بهجت نیوز، رئیس اداره چای فومن با بیان اینکه تا به امروز دو هزار و ۵۰۰ تن برگ سبز چای خریداری شد، گفت: فومن دو هزار و ۴۰۰ هکتار باغ چای دارد که سالانه بیش از سه هزار تن چای خشک در این شهر استحصال می‌شود.

99187139201291736204124022831

محمد جعفر‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه امسال اداره چای شهرستان از هشتم اردیبهشت ماه امسال توسط ۹ کارخانه در حوزه عمل اداره چای اقدام به خرید برگ سبز چای تضمینی کرده است، اظهار کرد: تا امروز در چین اول بهاره بیش از دو هزار و ۵۰۰ تن برگ سبز چای خریداری شده است.

وی افزود: قیمت برگ سبز چای در امسال با رشد ۵۰ درصدی همراه بوده است که برگ سبز چای درجه یک با قیمت ۱۸ هزار ریال و درجه دو با ۱۰ هزار ریال مصوب دولت از چایکار خریداری می‌شود.

رئیس اداره چای فومن، از باغداران چایکار خواست از چیدن برگ سبز و کیفی بودن آن دقت کامل کنند، زیرا چای خشک با کیفیت، نیاز به برگ سبز چای با کیفیت بالا دارد.

جعفرپور تصریح کرد:باغداران چایکار هنگام چیدن برگ سبز چای خود با کارخانه چایسازی منطقه هماهنگی لازم را در زمینه ظرفیت تحویل به عمل آورند تا هنگام تحویل برگ چای با مشکل رو به رو نشوند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر پیک کاری و ظرفیت کارخانه برای تحویل برگ سبز چای محدود می‌باشد و چایکاران باید این موارد را در نظر بگیرند.

رئیس اداره چای فومن از مدیران کارخانه چایسازی و مهندسین ناظر اداره چای نیز خواست در زمینه‌ی مسائل فنی برگ سبز چای دقت لازم را بکار گیرند، گفت:با بالا رفتن کیفیت چای تولیدی داخلی قابلیت رقابت با چای وارداتی را داشته باشیم.

جعفرپور با اشاره به اینکه چیدن دوم برداشت برگ سبز چای در اواخر خردادماه امسال شروع می‌گردد، تصریح کرد: همکاری و تعامل هم مدیران کارخانه چایسازی و کشاورزان بسیار عالی بوده است.

وی افزود: شهرستان فومن دو هزار و ۴۰۰ هکتار باغ چای دارد که سالانه بیش از سه هزار تن چای خشک در این شهر استحصال می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه