پرونده‌مهدی‌هاشمی در‌ایستگاه آخر/‌توصیه هاشمی در‌مورد سیدحسن خمینی/حاشیه عدم حضور روحانی‌درمسابقات قرآن

تلاش خاتمی برای رفع کدورت با عارف – بالاترین یارانه به کدام روزنامه اختصاص یافت؟ – سریع القلم: مذاکره با ۱+۵ را تعطیل و با آمریکا مذاکره کنیم – برکناری رئیس دانشگاه آزاد شهر ری پس از دفن شهدای گمنام و …

پرونده‌مهدی‌هاشمی در‌ایستگاه آخر/‌توصیه هاشمی در‌مورد سیدحسن خمینی/حاشیه عدم حضور روحانی‌درمسابقات قرآن

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از جهان نیوز، همیشه در آن سوی اخبار رسمی، اخباری غیر رسمی وجود دارد که خبرنگاران در تلاشند به آن دست یابند. خبرنگاران جهان نیوز نیز در طول هفته و در حین تلاش خود برای کسب اخبار با این گونه خبرها مواجه می شوند. آنچه می خوانید محصول تلاشی است که سه شنبه هر هفته در قالب بسته خبری از اخبار ویژه و کوتاه غیر رسمی منتشر می شود. سعی شده است نهایت دقت و صحت در گزینش و انتشار اخبار صورت گیرد.

پرونده مهدی هاشمی در ایستگاه آخر

> به دنبال قاطعیت و اقدامات مثبت قوه قضاییه به ویژه در پرونده های اخیر مفاسد اقتصادی نظیر امیرمنصور آریا و بابک زنجانی، قرار است به‌زودی دادگاه مهدی هاشمی رفسنجانی برگزار شود. گفته می شود ابهامات پرونده این آقازاده جنجالی برطرف شده و اتهامات وی از جعل اسناد دولتی تا دادن رشوه در پرونده کرسنت، افشای اطلاعات و مسائل مالی است.

هاشمی: امیدها دارد کم می شود

> آقای هاشمی رفسنجانی در بخشی از سخنانش در دیدار با جوانان عضو تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد در پاسخ به اعتراضات دانشجویان به رویه دولت، اشاره‌ای هم به وضعیت دولت داشته است. وی گفته است: رأی آقای روحانی، رأی عاریه‌ای است و من هم قبول دارم که این رأی در حال از دست رفتن است. او خیلی محتاط وارد شد. یک سال از عمر دولتش گذشت، الآن مردم کارنامه‌اش را دارند نگاه می‌کنند، آن امیدی که وجود داشت دارد کم می‌شود.

تلاش خاتمی برای رفع کدورت با عارف

> آقای خاتمی تلاش‌هایی برای رفع کدورت آقای عارف آغاز کرده است. وی در جایی گفته است: عارف از ما دلخور است و باید دلخوری او را برطرف کنیم. دلخوری او به‌حق است. حتی به قیمت سرلیست شدن عارف در تهران، نباید بگذاریم او برای انتخابات لیست جداگانه بدهد. هدف او این است که رئیس مجلس شود. باید یک‌جوری آرام‌اش کرد که لیست جدا ندهد، چون اگر این کار انجام شود، رأی‌هایش را از سبد ما برمی‌دارد و نه اصولگرایان.

آخرین خبرها هم حاکی است که بعد از طرح این مسأله تا کنون دو جلسه با وساطت برخی افراد میان آقای عارف و آقای خاتمی برگزار شده و تا حدودی رفع کدورت شده است. از جهت مقابل هم تعدادی از عناصر اصلاح‌طلب عارف را تحریک می‌کنند که دوباره سرت کلاه نرود.

علت بازداشت خبرنگار روزنامه شرق

صبا آ. که اخیراً بازداشت‌ شده، برخلاف آنچه مطرح می شود که دلیل آن فعالیت‌هایش در فیس‌بوک بوده است، این‌گونه نیست و وی از طریق رابطه با صدای امریکا و مسعود بهنود، اطلاعاتی به آنان منتقل کرده است. وی که دارای مذهب زرتشتی است، شبکه‌ای مجازی تشکیل داده و حدود ۱۴۰ نفر از خبرنگاران اصلاح‌طلب را جذب کرده و آنان را پوشش خبری و سوژه‌ای و اطلاعاتی می‌داده است.

او با مسیح علی نژاد روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب پناهنده به غرب هم مرتبط بوده و در یک مورد ۳۰۰ شماره تلفن مهم از مسؤولان کشور را به خارج از ایران فرستاده که در برخی موارد منجر به کسب اطلاعات و مصاحبه‌هایی از مسؤولان هم شده است.

خاتمی: موضوع رفع حصر فعلا اولویت ندارد

> آقای خاتمی در دیدار با تعدادی از جوانان اصلاح‌طلب عضو حزب نواندیشان گفته است: روحانی چه بخواهد و چه نخواهد اصلاح‌طلب است. مثل ماها که هرچه بخواهیم اصرار کنیم و بگوییم دکتر فلانی، لباسمان نشان می‌دهد که اول آخوند هستیم و بعد دکتر. روحانی هم حتی اگر به زبان نیاورد، اصلاح‌طلب است.

وی می افزاید: روی عناوین حساس نباشید که چرا روحانی نمی‌گوید اصلاح‌طلبم. مهم عمل است. الآن سیاست خارجی اولویت اول آقای روحانی است. باید کمکش کنیم تا شرایط برایش فراهم شود.

خاتمی در خصوص مسأله رفع حصر از سران فتنه که ظاهراً خواسته حاضران جلسه بوده هم گفته است: الآن این مسأله اولویت نیست.

توصیه هاشمی در مورد سیدحسن خمینی

> با توصیه آقای هاشمی رفسنجانی قرار است رسانه‌های اصلاح‌طلب از این به بعد برای سیدحسن خمینی از لفظ آیت‌الله استفاده کنند! خود آقای هاشمی هم اخیراً در یک سخنرانی با همین عنوان از سید حسن خمینی یاد کرده است.

رمان صوتی کلیدر به همراه بخش های غیر اخلاقی آن منتشر شد

> انتشارکتاب «کلیدر» محمود دولت‌آبادی در دولت‌های گذشته متوقف‌ شده بود، اما اخیراً نسخه صوتی این کتاب با صدای نویسنده و همراه با آهنگی که مرحوم رضا لطفی برای آن نواخته است مجوز گرفته و منتشر شده است. جالب‌ توجه است که بخش‌های غیراخلاقی کلیدر هم به همان شکلی که در کتاب مندرج است در این کتاب نقل‌ شده است!

بالاترین یارانه به کدام روزنامه اختصاص یافت؟

> به رغم اعلام قبلی مبنی بر اینکه دولت یارانه رسانه‌ها را به‌صورت علنی منتشر خواهد کرد، مرحله دوم اعطای یارانه به رسانه‌ها به‌صورت عمومی منتشر نشد.

در این مرحله هم روزنامه خبر ورزشی بالاترین میزان یارانه را به مبلغ ۵۳۰ میلیون تومان دریافت کرده است. همه محتوای موزه مطبوعات هم که مدتی است تعطیل شده، به آقای واحدی پور مدیر روزنامه «خبر جنوب» واگذار شده و به شیراز منتقل شده است. آقای انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از اعضای هیأت مدیره نشریات خبر جنوب است.

لاریجانی در حال بررسی تشکیل حزب سیاسی

> آقای علی لاریجانی، سلسله جلسات سیاسی را که مربوط به انتخابات آینده مجلس است، آغاز کرده است. در این جلسات حسین انتظامی، جمشیدی و معراجی از قم شرکت می‌کنند. تاکنون ناطق نوری (دو جلسه)، رحمانی فضلی و نهاوندیان در این جلسات حضور یافته‌اند. از آقایان قالیباف و ولایتی هم دعوت‌شده که تاکنون شرکت نکرده‌اند. اداره‌کننده و هماهنگ‌کننده این جلسات محمد جعفری رئیس دفتر علی لاریجانی است. گفته می شود اعضای این جلسه در حال بررسی زمینه‌های تشکیل یک حزب هستند.

آخرین وضعیت جسمی سران فتنه

> برخلاف آنچه درباره بیماری سران داخلی فتنه گفته می‌شود، خبرها حاکی است، آن‌ها مشکل چندانی ندارند و گروه پزشکی مستقر هم در اختیار افراد یادشده قرار دارد و به‌جز بیماری‌های معمول که تحت کنترل است مشکل دیگری ندارند.

آمار جالب وزیر بهداشت از ورود خارجی ها به کشور برای عمل جراحی

> وزیر بهداشت در جلسه ای درباره پیشرفت‌های پزشکی گفته‌است: سال گذشته از ۵۲ کشور جهان برای جراحی به ایران سفرکرده‌اند که بالای ۹۰ درصد آن برای جراحی چشم بوده‌است.

سریع القلم: مذاکره با ۱+۵ را تعطیل و با آمریکا مذاکره کنیم

> آقای سریع‌القلم در جایی گفته است: عربستان اجازه حل پرونده هسته‌ای ایران را نمی‌دهد. او به گفته دوستانش در وزارت امور خارجه مصر استناد کرده است که نظر مشابهی دارند. وی گفته است که آمریکا به دنبال حل مسأله نیست و می‌خواهد که ایران را تضعیف کند و همیشه از پرونده هسته‌ای به عنوان چماقی بالای سر ایران استفاده کند و پرونده را کش خواهد داد.

وی اظهار کرده که ایران باید مذاکراتش با گروه ۵+۱ را تعطیل کند و به صورت دوجانبه با آمریکا مسأله را حل کند. سریع‌القلم گفته که ممکن است در مذاکره دوجانبه با آمریکا این مسأله برای همیشه حل شود!

سه گزینه احتمالی برای نمایندگی ایران در سازمان ملل

> دولت برای جایگزینی فردی به جای آقای ابوطالبی سه گزینه را در نظر دارد و قرار است تا پیش از سفر آینده رئیس‌جمهور به آمریکا نماینده جدید ایران نزد سازمان ملل معرفی شود.

گزینه اول عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایرانی در پرونده هسته‌ای است که ظاهراً بهانه‌ای برای کنار گذاشتن وی و تأمین نظر کسانی که از او ناراحت هستند هم خواهد بود. گزینه بعدی آقای واعظی وزیر ارتباطات است که خود او خیلی تمایل دارد و گفته که نمی‌تواند با شرایط فعلی کار کند و نفر سوم که اخیراً به گزینه ها اضافه شده، علی جنتی است که در پی افزایش انتقادها از عملکرد و مواضع وی، برای این پست مطرح شده است.

برکناری رئیس دانشگاه آزاد شهر ری پس از دفن شهدای گمنام

> اخیراً دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد شهر ری به خاک سپرده شدند. مدیریت مرکزی دانشگاه آزاد با این‌گونه اقدامات مخالف است و نگران است که این موضوع در دانشگاه باب شود! در شهر ری هم بعد از پایان مراسم تدفین شهدای گمنام که با پیگیری بسیج دانشجویی انجام شد، به فاصله چند ساعت حکم برکناری دکتر فتحی رئیس دانشگاه صادر شد.

حاشیه عدم حضور رئیس جمهور در مسابقات بین المللی قرآن

> با وجود آنکه از سه ماه پیش هماهنگ شده بود که آقای روحانی در مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی حفظ، ترتیل و قرائت قرآن شرکت کند، رئیس‌جمهور چند ساعت مانده به آغاز مراسم از حضور در آن انصراف داد که با مشکلاتی آقای لاریجانی برای این رخداد حضور یافت. حتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در افتتاحیه شرکت نکرد و در میانه مسابقات حضور کوتاهی داشت. تلاش‌ها برای حضور رئیس‌جمهور در مراسم اختتامیه هم به جایی نرسید.

صدور مجوز برای یک فیلم بسیار تلخ

> از زمان دولت قبلی فیلمی با عنوان «شیفتگی» در توقیف به سر می‌برد که اخیراً مجوز پخش در شبکه خانگی دریافت کرده است. کارگردان این فیلم فردی به نام علی زمانی است. موضوع این فیلم تجاوز به کودکان استثنایی است و فیلم بسیار تلخی است. ظاهراً حتی سازندگان فیلم هم از اینکه برای این فیلم مجوز داده‌شده شگفت‌زده هستند.

ترفند متهم پرونده بیمه ایران برای تعویق صدور حکم

> جلسات دادگاه یکی از معاونان دولت احمدی‌نژاد مربوط به پرونده تخلفات صورت گرفته در بیمه ایران به پایان رسید و در انتظار صدور حکم به سر می‌برد.

این متهم پای تعداد قابل‌توجهی از اشخاص دیگر از جمله تعدادی از نمایندگان مجلس و برخی چهره‌های سرشناس مانند آقای باهنر را هم وسط کشیده و گفته است که از نیت کسی که این پول را داده بی‌اطلاع بوده و او هم آن را در اختیار نمایندگان قرار داده و آن‌ها هم خرج انتخابات کرده‌اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه