اتمام پروژه گازرسانی شهرهای جیرنده و بره سر تا شهریور ماه/ میانگین گازرسانی روستایی در رودبار ۲۶ درصد

فرماندار رودبار، گفت: صد در صد ۷ شهر شهرستان رودبار دارای آب شهری هستند اما به منزله برخورداری ۷ شهر از آب سالم نیست.

اتمام پروژه گازرسانی شهرهای جیرنده و بره سر تا شهریور ماه/ میانگین گازرسانی روستایی در رودبار ۲۶ درصد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از زیتون خبر، سید محمد احمدی روز گذشته در بخش دوم صحبت های خود در گفتگو ویژه خبری سیمای باران به مسائل و مشکلات مردم رودبار پاسخ داد.

نماینده عالی دولت در رودبار، در خصوص وضعیت گاز رسانی شهرهای جیرنده و بره سر دو شهر بدون گاز استان گیلان، اظهار کرد: با توجه به نشستی که به اتفاق نماینده شهرستان با مدیر عامل شرکت گاز استان داشتیم به نظر می رسد گازرسانی جیرنده تا شهریور ماه به اتمام برسد.

سید محمد احمدی ادامه داد: پیشرفت های گازرسانی جیرنده و بره سر قابل دفاع است یعنی در شهر جیرنده بالای ۷۵ درصد و در شهر بره سر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داریم. با توجه به شرایط جوی این دو شهر از شهریور به بعد عملیات اجرایی با مشکل مواجه خواهد بود امیدواریم بنا بر قولی که مدیرعامل شرکت گاز دادند این دو شهر تا پایان شهریور گازرسانی شوند.

IMG_1121

وی در پاسخ به این سئوال که چند درصد از روستاهای رودبار گازدار هستند، گفت: میانگین برخورداری روستاهای استان از نعمت گاز ۶۸ درصد است و این میانگین برای شهرستان رودبار ۶/۲۶ درصد یعنی بیش از ۴۰ درصد با میانگین استانی فاصله داریم.

فرماندار رودبار، گفت: در گذشته می شد تدبیری اتخاذ کرد، تا این رقم افزایش یابد چون از مهر ماه مناطق روستاهای رودبار دارای سرمای شدیدی می شوند و نعمت گاز برای آنان ضروری است.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود اینکه رودبار در کنار رودخانه سفیدرود، منبع آبی استان قرار دارد در تامین آب آشامیدنی سالم با مشکل مواجه است؟ اظهار کرد: صد در صد ۷ شهر شهرستان رودبار دارای آب شهری هستند اما به منزله برخورداری ۷ شهر از آب سالم نیست.

در میانگین استانی۶۷ درصد روستا از آب سالم برخوردارند که این برخورداری در رودبار ۶۲ درصد است اما عملا چنین چیزی نیست از ۱۶۴ روستای دارای سکنه تنها ۶۲ روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی هستند.

احمدی ابراز نمود: در سال ۱۳۶۹ که جا دارد یاد قربانیان زلزله ۳۱ خرداد ۶۹ که در آستانه سالگردشان هستیم را گرامی بداریم در آن مقطع خدمات ضروری را چه در روستا و چه در شهر برای عزیزان به انجام رساندند که الان تمام این خطوط از حالت اولیه خودش فرسوده شده است.

وی فرسودگی شبکه های داخلی روستاها را از مشکلات برشمرد و گفت: در میانگین استانی۶۷ درصد روستا از آب سالم برخوردارند که این برخورداری در رودبار ۶۲ درصد است اما عملا چنین چیزی نیست از ۱۶۴ روستای دارای سکنه تنها ۶۲ روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی هستند.

 نماینده عالی دولت در رودبار در پاسخ به اینکه طرح پمپاژ آبرسانی از سد آبت الله بهجت در رودبار اجرایی می شود یا خیر؟ گفت: هنوز کتبا چیزی اعلام نشده و رایزنی هم با آب منطقه ای نداشیم اما دغدغه استان این است که مساله آب شرب شهرستان به نحوی باید حل شود.

IMG_1123

وی در خصوص چرایی عدم اجرای پروژه حرم تا حرم بیان کرد: طول این جاده از امامزاده هاشم به شاه شهیدان ۲۷ کیلومتر است که مسیر راه خورگام را یک ساعت و نیم کوتاه می کند و بخش خورگام را از بن بست خارج می کند.

احمدی تصریح کرد: مسیر این جاده جزء مناطق حفاظت شده محیط زیست است و حدود ۱۰ کیلومتر راه جنگلی دارد که برای احداث این مسیر باید راه جنگلی را هموار کنیم یقینا اجرای این طرح شرایط خاص خود را دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که در خصوص راه فرعی لوشان جیرنده- توتکابن به بره سر چه اقداماتی انجام داده اید؟ ابراز نمود: ما این دو راه فرعی را از توتکابن- بره سر- کلیشم و لوشان- جیرنده – کلیشم قلمداد می کنیم ومرمت و ساماندهی  ما در دستور کار داریم و به همراه نماینده محترم این راه ها را بازدید کردیم در صدد هستیم روکش این مسیر ها را تا پایان سال ۹۳ به انجام برسانیم.

فرماندار رودبار در پاسخ به وضعیت مسکن مهر در شهرهای رودبار، منجیل، لوشان و رستم آباد و جیرنده گفت: یک هزارو ۹۵۲ واحد مسکونی مهر را در ۵ شهر رودبار در حال احداث داریم و در مجموع این واحدها حدود ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی ابراز کرد: مشکلات عمده که باعث شده حتی یک واحد به متقاضیان واگذار نشود سهم آورده است، با توجه مصوبه راه و شهرسازی مبنی بر افزایش تسهیلات از ۲۵ میلیون به ۳۰ میلیون برای واحد هایی که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند مشکل مسکن مهر شهر رستم آباد که ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد رفع می شود البته  و سیستم فاضلاب برای آن تعبیه نشده که خود بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه دارد.

احمدی در بخش پایانی گفتگوی ویژه خبری از افزایش دوبرابری کشت دوم در رودبار خبر داد و گفت: در سال ۹۱  قریب به ۴۵۰ هکتار و در سال ۹۲ قریب به ۸۳۵ هکتار زیر کشت دوم رفتند که این افزایش مرهون همت کشاورزان و ارائه آموزش های لازم است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه