فرماندار ماسال: تنها دو درصد از مردم ماسال عضو کتابخانه های عمومی هستند

فرماندار ماسال در جلسه کتابخانه های عمومی شهرستان عضویت حدود دو درصد از مردم شهرستان ماسال در کتابخانه های عمومی را در مقایسه با آمار کشوری بسیار نگران کننده و قابل تامل خواند.

فرماندار ماسال: تنها دو درصد از مردم ماسال عضو کتابخانه های عمومی هستند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ماسال نیوز، جلسه کتابخانه های عمومی شهرستان ماسال با موضوع بهبود فضا و تجهیز کتابخانه های عمومی و راهکارهای تشویق عموم مردم به مطالعه کتاب صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری ماسال برگزار شد.

ketabkhaneh-masal-930325-1

 فرماندار شهرستان ماسال در این جلسه، با اشاره به اینکه جلسه کتابخانه‌های عمومی از جمله جلسات رسمی در سطح کشور می باشد که دولت موظف به برگزاری آن و پی گیری مصوبات آن می باشد گفت: متاسفانه علی رغم اهمیت مطالعه کتاب و جایگاه کتابخوانی، این جلسات همواره مورد غفلت واقع شده است و این درحالی است که مطالعه کتاب می تواند به ارتقاء فرهنگی، کاهش آسیب های اجتماعی و انسجام هویت ملی  درجامعه کمک شایانی نماید.  
محمود قاسم نژاد افزود: امروزه بشر به این امر پی برده است که هر چقدر به دنبال دانش و یادگیری باشد به همان اندازه نیز در زمینه بهبود سبک زندگی، معیشت و اقتصاد نیز موفق تر خواهد بود.

وی تکرار ۲۵۵ بار واژه کتاب و مشتقات آن، ۵۸۲ بار واژه علم، ۳ بار واژه اقرا(بخوان) و ۲ بار قلم در قرآن مجید را بیانگر میزان اهمیت مطالعه در دین مبین اسلام دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه اولین دستور خداوند به پیامبر خود، خواندن و مطالعه می باشد، اهمیت مطالعه بر کسی پوشیده نیست بنابراین جا دارد ما به عنوان مسئول، به برنامه ریزی و پی گیری لازم در خور شان و جایگاه مطالعه و کتابخوانی توجه ویژه داشته باشیم.

فرماندار ماسال، اشتغال خیل عظیم جوانان و عموم مردم به تحصیلات عالیه را فرصت مناسبی برای گسترش و تعمیق فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دانست و خاطر نشان کرد: مسئولان باید از ظرفیت مجلات و کتابخانه های مجازی کمال استفاده را ببرند و مردم را هرچه بیشتر به مطالعه کتاب تشویق نمایند.
رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ماسال عضویت حدود دو درصد از مردم شهرستان ماسال در کتابخانه های عمومی  را در مقایسه با آمار کشوری بسیار نگران کننده و قابل تامل خواند و افزود: فضای کتابخانه های عمومی شهرستان ماسال در مقایسه با دیگر شهرستان ها دارای وضعیت نسبتا مناسبی است اما میزان عضویت آحاد مردم در کتابخانه های عمومی به هیچ وجه  قابل قبول نیست و باید سعی نمود با استفاده از روشهای خلاقانه از جمله برگزاری مسابقات کتابخوانی فصلی، اعطای بن کتاب به برگزیدگان مسابقات و نصب ایستگاه در مراکز عمومی بیمارستان ها، پایانه های مسافربری، ادارات و درمانگاه ها، عموم مردم را در جهت ترویج  و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه تشویق و ترغیب نمود.

محمود قاسم نژاد همچنین استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی از جمله بسیج را از جمله راهکارهای مناسب جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی دانست و تاکید کرد: باید با نیازسنجی در بین اعضای این گونه نهادها و اعطای کتاب های متناسب با نیاز آنان، حداکثر بهره وری را از ظرفیت پایگاه های مقاومت بسیج به کار گرفت.

اسماعیل صابر معاون فرماندار ماسال نیز  در این جلسه با اشاره به بحث کتابهای الکترونیکی و ارزان بودن آن و در دسترس بودن رایانه در اکثر خانواده ها از مسئولان ذیربط خواست با برنامه ریزی منسجم از این ظرفیت حداکثر استفاده لازم را ببرند.

مرتضی مرادی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ماسال نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از آمار و وضعیت فضای کتابخانه های عمومی شهرستان ماسال از ایجاد فضای کتابخانه ای و مطالعه مخضوص کودکان در این شهرستان خبر داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه