اولین خوشه برنج در صومعه سرا به بار نشست

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا از ظهور اولین خوشه برنج در شالیزار این شهرستان خبر داد و گفت: این خوشه در روستای آقامحله بهمبر در شالیزار جمهور احمدی راد ظهور کرده است.

اولین خوشه برنج در صومعه سرا به بار نشست

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از واران نیوز، احمد پادیاب در گفت‌وگو با خبرنگار واران نیوز؛ با بیان اینکه  این شهرستان دارای ۲۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، اظهار کرد: کشت نشا در این شهرستان صد در صد انجام گرفته است.

45757

وی با بیان اینکه اولین خوشه برنج در روستای آقامحله بهمبر در شالیزا جمهور احمدی‌راد ظهور کرده است، افزود: رقم این نوع برنج هاشمی زودرس است.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا گفت: سالانه حدود ۱۲۰ هزارتن شلتوک و ۷۰ هزار تن برنج سفید از شالیزارهای صومعه‌سرا برداشت می‌شود.

پادیاب تصریح کرد: پروژه‌های مشاغل خانگی مانند پرورش مرغ، اردک، بلدرچین، قارچ خوراکی، باغات خیارکاری و هندوانه نسبت به سالهای گذشته در شهرستان توسعه یافته است.

وی خاطرنشان کرد: امسال افزایش ۵۰ درصدی کشت مکانیزه را در صومعه‌سرا داشته‌اند.

مدیر جهادکشاورزی صومعه‌سرا مهم‌ترین دغدغه کشاورزان و مسئولان را در فصل داشت برنج دانست و تاکید کرد: آفت‌ها و بیماری‌ها در صورت کنترل نشدن می‌توانند بین ۳۰ تا ۴۰ درصد به شالیزارها آسیب وارد کند.

پادیاب به شعار روز سه شنبه هفته جهاد کشاورزی که با شعار کشاورزی، تولید ملی،فرهنگ و ایثار و مدیریت جهادی است، اشاره و اظهار کرد: سه‌شنبه ساعت ۹ صبح تقدیر از کشاورزان نمونه این شهرستان را در سالن فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه