وزیر دولت اصلاحات: امام علی(ع) ماهانه ۲۰ میلیارد تومان درآمد داشت!

خرم وزیر سابق دولت اصلاحات گفت: علما این را در کله ما فرو کردند که در ۲۵ سالی که بر علی گذشت او بیکار بود و خانه نشین و فقط دعا می کرد! اما علی در این فصل از زندگی آمد سه سازمان را ساماندهی کرد ، چرا روحانیت ما این استنباط را از زندگی علی(ع) نداشت اولا علی(ع) ماهانه به پول امروز ۲۰ میلیارد تومان درآمدشخصی داشته است اما زندگی او زاهدانه بود این پول را کجا خرج می کرد.

وزیر دولت اصلاحات: امام علی(ع) ماهانه ۲۰ میلیارد تومان درآمد داشت!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رهیاب نیوز، خرم وزیر سابق دولت اصلاحات و استاندار سابق خوزستان در همایش حامیان دولت تدبیر و امید به مناسبت سالگرد پیروزی اقای روحانی در انتخابات در اهواز  سخنرانی کرد که مشروح صحبت های وی را در ادامه می خوانید:

*در  ۱۸۰سال گذشته تاریخ این کشور جریان اصلاح طلبانه مداوم در عرصه جامعه حضور داشته است و اشتباهات بزرگی هم جریان اصلاح طلب انجام داده است که باید مواظب باشیم این اشتباهات تکرار نشود.

*حتی اقای خاتمی که می خواست مواضع اصلاح طلبی را بیان کند به دو بعد بیشتر نپرداخته است من هشت سال پیش به وی گفتم شما از این مسئله غفلت کردید و آن مسئله این بود که توسعه باید در چهار محور باشد محور فرهنگی ،سیاسی ،اجتماعی و اقتصادی.

*در این ۱۸۰ سال حرکت اصلاح طلبانه فقط در بعد فرهنگی و سیاسی بوده است و در بعد اقتصادی و اجتماعی گام بر نداشتیم هر کس امروز پیش من آمد سلام علیکی کند پرسیدم شرکت دارید؟فعالیت اقتصادی می کنید؟ فعالیت در بعد اقتصادی پیش نیازفعالیت اجتماعی است و این دو پیش نیاز فعالیت های فرهنگی و سیاسی هستند اگر پول نداشته باشید.

 

*علما این را در کله ما فرو کردند که در ۲۵ سالی که بر علی گذشت او بیکار بود وخانه نشین و فقط دعا می کرد! اما علی در این فصل از زندگی آمد سه سازمان را ساماندهی کرد ، چرا روحانیت ما این استنباط را از زندگی علی(ع) نداشت اولا علی(ع) ماهانه به پول امروز ۲۰ میلیارد تومان درآمدشخصی داشته است اما زندگی او زاهدانه بود این پول را کجا خرج می کرد.

*امام علی سه سازمان داشته است سازمان اقتصادی توسعه،سازمان وقف و سازمان خیریه داشته است در سازمان اول فعالیت های اقتصادی مثل حفرچاه وقنات و آباد کردن زمین های بایر انجام می داده است در زمان او هیچ کسی با او سر تولید نهال نخل نمی توانست تولید کنید و یک سوم بازار می فروخته است لذا بزرگترین تولیدکننده انبوه نهال خرما در ان روزگار بوده است بخشی از این درامد را صرف توسعه می کرده است

*بخش دوم را  به سازمان وقف می داده تا کسانی که درآمدی ندارند ولی نیروی کار دارند بتوانند ازآن استفاده کنند لذا نخلستان را ۹۹ ساله وقف می کرده به اجاره می داده است و اجاره آن را در تولید و تجارت را استفاده می کرده است

*بخشی از درآمدها را هم در سازمان خیریه خود خرج می کرده است یعنی علی به عنوان مدیرعامل این بنیاد خیریه خودش به خانه یتیم ها سر می زده و غذا بر دوش خود حمل می کرده است تادرد آنها را از نزدیک احساس کند شما اگر بخواهید عواطف جامعه را داشته باشید باید بنیاد خیریه و سازمان وقف داشته باشید.

*چرا برای بیعت با علی آن هجوم عجیب بود که حتی امام حسن و حسین نزدیک بود کشته شوند آیا مردم عاشق چشم و ابروی علی بودند؟رفتار فردی علی ع چنین فضایی را به وجود آورده بود؟غیر از آن فعالیت های اقتصادی و اجتماعی علی در آن ۲۵ بود باید از هر فرصتی برای خلق ثروت استفاده کرد این یکی از رسالهای انسان است.

*یکی از مسائل اساسی که به آن توجه نمی کنیم آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه است باید در هر محفل و مجلسی که می رود باید به مردم تحلیل بدهید و ذهن آنها را باز کنید یکی از نماینده های روحانی مجلس از همان دلواپسان گفته بود که “مردم زمزمه برگشتن احمدی نژاد را دارند” ببنید این حرفی که می زند اصلا بعید نیست .مردم وقتی آگاهی بخشی نباشد فریب می خورند و مملکت دست افراد عوام فریب و مردم فریب خواهند افتاد

*یکسال نگذشت که در هفته دولت اقای احمدی نژاد  نگوید دولت را کوچک کردیم هر سال می گفت اما جاری کشور در سال ۸۳ حدود ۲۳هزارمیلیارد بوده است در سال ۹۲ حدود ۱۲۰ هزار میلیارد عملکرد رسید مصوب  هزار۱۸۰ میلیارد بود و دولت جدید در اصلاحیه بودجه به مجلس بریزوبپاش ها و حقوق بی خود دادن و حکم مشاور زدن و حقوق های چندمیلیون تومانی را جمع کرد.

*امروز ۵۰۰ هزار هکتار زمین های خوزستان زیر پوشش شبکه آبیاری و زهکشی کامل رفته است یک و نیم میلیون دلار خرج شده است و خوزستان را زیر رو کرد!پس این ۱۰۰ میلیارد دلار کجا خرج شده است که اثری نمی بینیم؟امروزباید اماراتی ها از دوبی به ایران می آمدند و به کارهایی که با ۸۰۰ میلیارد دلار انجام داده بودیم حسرت می خوردند.

*مردم از خیانت هایی که دولت احمدی نژاد کرده است خبر ندارند! لذا ممکن است دوباره به اینها رای دهند چون به ۴۵ هزارتومان یارانه نقدی نگاه می کنند ولی نمی دانند به ازای این ۴۵ هزار تومان ۴و نیم میلیون تومان از جیب مردم درآورده اند.

*مجلس اصولگرای هفتم قرارداد امضا شده رو با شرکت معتبر ترکی لغو کردند شنیدم اقای توکلی گفته است عجب غلطی کردم این قرار تکمیل فاز ۳ و ۴ فرودگاه امام را لغو کردیم می خواستیم لج خاتمی را در بیاوریم این کار را کردیم!

*یک انتقادی به دولت روحانی دارم با اینکه معتقدم مسیر کشور با آمدن وی عوض شد فضای امنیتی به فضای سیاسی تبدیل شد اما اقای روحانی در دوماه اول باید به کشور اعلام می کرد چه تحویل گرفته است.

اقای زنگنه می گفت من نفت را با ۱۱۰ هزار نفر تحویل دادم با ۲۷۰ هزار نفر تحویل گرفتم تو را خدا این خیانت نیست؟آن وقت وزارت نفت نروژ با یک و نیم برابر تولید ما با ۱۲۰ نفر  اداره می شود همه کار را به بخش خصوصی داده اند ۱۲ و نیم درصد دولت احمدی نژاد خصوصی سازی کرد که اکثرا به نورچشمی ها و خودی ها کار سپرده شد و بقیه از دست دولت درآمد و دست شرکتها حاکمیت افتاد

*اقای روحانی روابط بین اللمل و بحث هسته ایی برایش عمده شده است خوب هم هست اما باید یک نیم نگاهی هم به بدنه اجتماعی ستادهای انتخاباتی اش داشته باشد(کف حضار)اگر به بدنه اجتماعی توجه نکند دولت روحانی با مشکل مواجهه می شود.

*دولت باید عین دولت اوباما در رکود هفت سال پیش عمل کند آنها مطالعه می کنند صاحب نظران اقتصادی نظر میدهند در شش ماه اول رکود امریکا دولت سه هزار میلیارد دلار به شرکت های بزرگ وام داد من با یکی از مدیرعامل ها صحبت می کردم می گفت اگر این وام ها نبود همه ورشکست می شدند باید دولت قرض دهد تا واحدهای تولیدی اشتغالشان دوبرابر شود.

*باید سریع به مسکن مهر رسیدگی کنند مگر نه بحران اجتماعی می شود درست است که احمدی نژاد این پروژه را در کاسه شما گذاشته است نمی شود ته پروژه  را حل کرد مسئله به دمش رسیده است باید یک تصمیم گرفت حلش کرد ۱۲ هزار میلیارد تسهیلات می خواهد باید این یک و نیم میلیون واحد را تمام کرد کمی وزرا دیر تصمیم می گیرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
javad
هر چی دیوانه هست گیر ما افتاده ، اون از یونسی درباره پرچم ایران اینم از این! در دنیای دیگری زندگی میکنند از بس چرند میگن که دیگه عقلشون ضایع شده
در حاشیه