لباس ما لباس دین است/ انتظار نداشته باشند بگوییم “آفرین صدآفرین هزاروسیصدآفرین”

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه روحانیت تنها یک خط دارد و آن خط ولایت فقیه است، خاطرنشان کرد: صراط مستقیمی که ما را به مقصد می‌رساند راه ولایت است، طلاب و روحانیان در منابر تحلیل‌های مقام معظم رهبری را بازگو کنند و از بیان تحلیل‌های جناحی و سیاسی خودداری کنند.

لباس ما لباس دین است/ انتظار نداشته باشند بگوییم “آفرین صدآفرین هزاروسیصدآفرین”

به گزارش ۸دی نیوز، سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در همایش روحانیت و وقف جمعی که  در حرم حضرت علی‌بن‌حمزه شیراز برگزار شد، با اشاره به ضرورت حضور طلاب در فضای سیاسی کشور گفت: باید سیاست را بفهمیم، اینکه یک طلبه یا روحانی بگوید کاری با سیاست ندارم درست نیست و کلاه سرمان می‌گذارند. وی با بیان این جمله که« فهم سیاست آری، اما سیاست زده شدن و سیاسی بازی نه» تأکید کرد: سیاسی بازی و سیاست زده شدن در شأن روحانیت نیست، مردم از طلاب و روحانیان انتظار صداقت در مواضع دارند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه روحانیت تنها یک خط دارد و آن خط ولایت فقیه است، خاطرنشان کرد: صراط مستقیمی که ما را به مقصد می‌رساند راه ولایت است، طلاب و روحانیان در منابر تحلیل‌های مقام معظم رهبری را بازگو کنند و از بیان تحلیل‌های جناحی و سیاسی خودداری کنند. وی تأکید کرد: قرار گرفتن روحانیون در جناح‌های سیاسی در شأن آنان نیست و نباید در سیطره هیچ جناح و گروهی قرار بگیرند. وی ادامه داد: در برخورد با نظام مقدس جمهوری اسلامی سه موضع مختلف وجود دارد، نخستین موضع موضع مخالفت است؛ موضعی که هیچ‌کدام از بزرگان دینی آن را شرعی نمی‌دانند.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: بی‌طرفی موضع دیگری است که برخی افراد در مقابل نظام دنبال می‌کنند و می‌گویند ما با نظام کاری نداریم، مخالفت هم نداریم؛ منبر هم که می‌روند به طرفداری یا مخالفت با نظام سخن نمی‌گویند، این‌ بی‌طرف‌ها در مشت قالتاق‌های سیاسی قرار خواهند گرفت و کم‌کم به مخالف تبدیل می‌شوند.
آیت‌الله خاتمی حمایت ناصحانه دولت را سومین موضع خواند و گفت: حمایت ناصحانه از دولت موضع درستی است و این موضع موضع ولایت است، ما هم ناصح دولت هستیم، حامی ناصح یعنی خوبی‌ها را می‌بینیم و تجلیل می‌کنیم، از آن‌سو هم اگر موردی را هم ببینیم از سر دلسوزی و علاقه‌مندی به نظام نقد می‌کنیم. وی ادامه داد: به طور مثال ما از حرکت ارزشمند رئیس‌جمهور در بازدید دوره‌ای از خانواده شهدا و جانبازان و سیاست‌های دولت در مسئله نظام سلامت کشور تجلیل و قدر‌دانی می‌کنیم.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هجمه چند روز اخیر برخی از سایت‌ها و روزنامه‌ها بیان داشت: طی دو هفته اخیر برخی از سایت‌ها تلاش‌کردند هرکس را که نقدی به دولت دارد مخالف نظام معرفی کنند، هر چه می‌خواهند دروغ و راست بنویسند، این دروغ است و منتقد روحانی اپوزیسیون نظام نیست. وی ادامه داد: اینکه برخی انتظار دارند بگوییم«آفرین، صد آفرین، هزار و سیصد آفرین» انتظار بیهوده‌ای است؛ لباس ما لباس پاسداری از دین است، خوبی‌ها را می‌بینیم تجلیل می‌کنیم بدی‌ها را هم مورد نقد قرار می‌دهیم و تحت تأثیر جو هم نیستیم./ رسا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه