آقای روحانی! اعتبارتان را خرج داعشی های ایرانی نکنید

داعشی ها در عراق نتیجه انتخابات را نپذیرفتند و سلاح به دست گرفتند، سران فتنه نیز در ایران همین اقدام را مرتکب شدند اما به جهت حضور رهبری هوشمند و امتی بصیر، عمق جنایت آنان به شرکای خارجی شان در عراق نرسید؛ والا همان مسیر را آغاز کرده بودند

آقای روحانی! اعتبارتان را خرج داعشی های ایرانی نکنید

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خیبر آنلاین، جلسه پرسش و پاسخ شیخ حسن روحانی به بهانه سالگرد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با خبرنگاران رسانه های مختلف، طبق روال یکسال اخیر، منجر به بیان برخی سخنان جنجالی، دوپهلو، مبهم و پر از کنایه از سوی رییس دولت شد.

اگرچه ظاهرا بیان این قبیل اظهارات از جانب روحانی و اطرافیانش تبدیل به یک رویه شده و باید حداقل تا ۳ سال دیگر با این ادبیات در فضای سیاسی کنار آمد، اما وظیفه رسانه های انقلابی و نخبگان جناح فرهنگی مومن کشور تلاش برای رفع شبهات و تبیین مسایل نزد افکار عمومی است؛ هرچند در این میان، انواع تهمت ها و انگ ها و تهاجمات بنفش ها نیز نثار آنان شود که این میدان نیز، جانبازانی را نیازمند است.

رییس دولت یازدهم در جلسه پرسش و پاسخ روز گذشته خود، تناقضات بسیاری را به زبان آورد که در ذیل، تنها به یکی از آنها پرداخته می شود و امید است موثر واقع شود.

روحانی در پاسخ به سوال یک خبرنگار پیرامون اقدامات اخیر گروهک تروریستی داعش در عراق، اینگونه پاسخ داد: “در عراق یک انتخاباتی برگزار شد که می‌بایست موجب آرامش بیشتر می‌شد، آنهایی که شکست خوردند زمینه را برای ورود گروهک‌های مسلح آماده کردند. شما می‌دانید که داعش قادر نیست که موصل را بگیرد؛ چرا که دولت و ملت عراق دم دروازه آنها را می‌گرفتند، معلوم می‌شود یک مشکلات روحی و روانی به وجود آمده و آنها زمینه سازی کرده‌اند و یا لااقل شرایطی بوده که آنها از این فرصت استفاده کردند“.

شیخ حسن روحانی اما در قسمت های پایانی پاسخ هایش به سوالات خبرنگاران، به صورت مبهم و سربسته به مساله فتنه ۸۸ و سران آن ورود کرد و در سخنی عجیب گفت: “بعضی‌ها آنقدر به پشت نگاه می‌کنند که من می ترسم آنها زمین بخورند؛ حالا زمانی اتفاقی افتاده است که باید از آن بگذریم نباید آنقدر گذشته را به یاد آوریم و باید به جلو نگاه کنیم بعضی ها فقط به پشت نگاه می‌کنند، هرکس جرمی مرتکب شده قوه قضاییه باید او را محاکمه کند، اگر قوه قضاییه وی را محاکمه نکرد، یعنی وی پاک است. آنقدر سایرین متهم نکنیم کسی که اکنون در خیابان راه می رود یعنی گناهی ندارد“!

کنار هم قراردادن دو عبارت فوق از جانب حسن روحانی آن هم در یک جلسه، به خوبی تناقضات مدنظر وی را به تصویر می کشد به نحوی که ظاهرا از نگاه اعتدالیون، تحلیل مسایل خارجی و داخلی را می توان از دو دریچه کاملا متفاوت نگریست و آن را به خورد خلق الله داد!

4647_603

رییس دولت یازدهم در تحلیل خود از اتفاقات شکل گرفته در عراق و رفتار جنایتکارانه تروریست های داعش آشکار می گوید که آنها در انتخابات شکست خوردند و به همین جهت دست به سلاح بردند. وی در تکمیل دیدگاهش از یک واقعیت دیگر نیز خبر می دهد و آن، عدم قدرت این گروهک در تسخیر یک شهر (موصل) است و بیان می دارد که در این میان مشکلاتی (بخوانید خیانتکارانی) باعث سوءاستفاده خرابکارها شده است.

تا اینجای کار و در فضای تحلیل خارجی، دیدگاه روحانی منطبق بر واقعیاتی است که طی روزهای گذشته به کرات اخبار آنها در رسانه ها منتشر شده است. از نامه استاندار نینوا گرفته تا خیانت تفاله های حزب بعث صدام که علی الظاهر از عملکرد سابق اظهار ندامت کرده بودند اما سر بزنگاه، به خاستگاه اصلی خود برگشته و به ملت عراق خیانت کردند.

اما وقتی روحانی به سیاست داخلی می پردازد، ظاهرا به کلی پایه های مستدل دیدگاه قبلی خود را فراموش کرده و سخنان عجیبی را مطرح می کند.

او در شرایطی به بعضی ها(!؟) کنایه می زند که بی خیال گذشته (فتنه) شوند که جماعت فتنه گر به سرکردگی سران فتنه (خاتمی، موسوی و کروبی) دقیقا همان عملی را مرتکب شدند که داعش در عراق اجرا می کند و روحانی آن را محکوم نمود.

فتنه گران در یک رقابت کاملا دموکراتیک و در سازوکاری که خود روحانی نیز از همین طریق به ریاست جمهوری رسید، انتخابات را به رقیب واگذار نمودند اما براساس دستورالعملی که از اربابان آمریکایی و غربی خود گرفته بودند، زمینه را به سمت هرج و مرج و اغتشاش کشاندند و حتی فرصت اقدامات تروریستی و ناامنی را در پایتخت فراهم کردند.

خاتمی، موسوی و کروبی هرکدام براساس نقشی که به آنها محول شده بود، به صورت کاملا خودخواسته و با چشمانی باز از جنایاتی که مرتکب می شدند، فتنه ای ۸ ماهه را در کشور بنا نهادند و تاکنون نیز از اقدامات ضدایرانی خود کوچکترین ابراز ندامت آشکاری نداشته اند و این یعنی این ۳ نفر، حتی از تفاله های به ظاهر تواب حزب بعث صدام نیز عقب تر هستند.

آتش زدن بیرق های عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، توهین به تمثال امام خمینی(ره) و اهانت به اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، روزه خواری آشکارا و دسته جمعی در ماه مبارک رمضان، فریاد دفاع از رژیم صهیونیستی و سردادن شعاری که سایت وزارت خارجه اسراییل آن را پیشنهاد داده بود (نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران)، به خاک و خون کشیدن تعدادی از جوانان ملت و… تنها گوشه ای از جنایات داعشی گونه سران فتنه و اصحاب آنهاست.

در آن “فتنه عمیق” که بسیاری از خواص در سر جلسه امتحان مردود شدند، اگر رهنمودهای پیامبرگونه امام خامنه ای و بصیرت تاریخی و مثال زدنی امت و روشنگری ها و تبیین عمارهای ولایت نبود و حماسه ۹ دی شکل نمی گرفت، مشخص نبود که چه بلای خانمانسوزی گریبان ایران امن و آباد را می گرفت.

از سوی دیگر، به اعتراف مقامات آمریکایی و اسناد آشکاری که در اختیار همگان است، فتنه ۸۸ در حقیقت پایه گذار اصلی تحریم سنگین چندساله اخیری است که به ملت ایران تحمیل شده و اینک دولت یازدهم به آب و آتش می زند تا در دیوار آن ترک ایجاد کند.

با این حساب، رییس دولت یازدهم براساس کدام تدبیر و اعتدال، برخلاف دستورات صریح قرآن کریم پیرامون عبرت از سرنوشت گذشتگان و نیز در تناقض با سخنان خود، به راحتی و با لبخند و کنایه می گوید که “حالا زمانی اتفاقی افتاده است که باید از آن بگذریم نباید آنقدر گذشته را به یاد آوریم“؟!

داعشی ها در عراق نتیجه انتخابات را نپذیرفتند و سلاح به دست گرفتند، سران فتنه نیز در ایران همین اقدام را مرتکب شدند اما به جهت حضور رهبری هوشمند و امتی بصیر، عمق جنایت آنان به شرکای خارجی شان در عراق نرسید؛ والا همان مسیر را آغاز کرده بودند. داعشی ها به حرم های مطهر اهل بیت(ع) جسارت کرده و کربلای مقدسه را تهدید کرده اند، فتنه گران هم در روز عاشورای حسینی(ع)، به نمادهای عزای امام کربلا حمله کرده و سوت و کف زنان آنها را به آتش کشیدند.

از رییس دولتی که شعار خود را اعتدال و تدبیر اعلام کرده، انتظار می رود اعتبار به دست آورده از جانب نظام و مردم را به این راحتی خرج مشتی فتنه گر داعشی مسلک نکند و بیش از این حاشیه سازی های بی مورد و فرسایشی، به فکر مسایل اصلی کشور و دغدغه های مردم و تحقق وعده های اقتصادی بسیاری که در جریان انتخابات سال گذشته به مردم داده، باشد.

اینکه نظام جمهوری اسلامی در اوج اقتدار، نسبت به سران فتنه که بسیاری از حقوقدانان حکم آنان را اعدام می دانند، با رافت و عطوفت برخورد کرده است، نباید موجب سوءاستفاده بعضی ها شده و آنان را پاک و بی گناه جلوه دهند. آنان طبق نظر صریح و اعلان شده رییس قوه قضاییه قطعا مجرم هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
شهرام
درود بر اصلوگرایان عزیز مرگ بر ضد ولایت فقیه اصلاح طلب = دروغ
حسین
متاسفم که خود را رهرو مقام معظم رهبری می دانید ولی کورکورانه و بچه گانه به آب ریختن به هاونگ بدخواهان ممارست می ورزید. در نظام جمهوری اسلامی رهبری داریم که از جذب حداکثری و دفع حداقلی صحبت می فرمایند. ظاهرا شما بیشتر به سخنان حلقه های انحرافی و [...]علاقه مندید!!! استغفار نمایدد برادران جوان
مونا
شما خودتون از داعشی ها بدترید. زنده باد سید اصلاحات
در حاشیه