جزییات منتشر نشده از دیدار رفسنجانی با تجار و سرمایه داران / ماجرای اعتراض احمدی نژاد به نحوه جمع بندی هاشمی

مردم ایران بسیار باهوش و فرهیخته هستند و در انتخابات اخیر نشان دادند مردمی متمدن و طرفدار صلح و میانه‌روی هستند.

جزییات منتشر نشده از دیدار رفسنجانی با تجار و سرمایه داران / ماجرای اعتراض احمدی نژاد به نحوه جمع بندی هاشمی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از پارس،اوسط خرداد، اعضای مرکزی و اصلی هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی تهران و ایران با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند. اتاق های بازرگانی ایران متشکل از تجار و سرمایه داران است که تا چندی پیش محمد نهاوندیان(رییس دفتر حسن روحانی) ریاست این تجار و سرمایه داراران را بر عهده داشت. سایت آیت الله هاشمی رفسنجانی فقط جملاتی از وی را منتشر کرد که متن کامل خبر این سایت در ادامه خواهد آمد لیکن پایگاه خبری تحلیلی «پارس» به جزئیات بیشتری از این دیدار دست یافت که متاسفانه بیشتر از اینکه دغدغه بخش خصوصی در آن مطرح شود به تعریف و تمجید از آیت الله رفسنجانی پرداخته شده است. در عین اینکه وی در پایان پیرامون یارانه ها، اصل ۴۴، مذاکره با آمریکا و اروپا و.. صحبت کرد.

hamihoseini

* شما سنگ صبور ما بودید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، نخستین فردی که پشت تریبون قرار گرفت، سید‌حمید حسینی برادر وزیر سابق ارشاد بود. این دو برادر که اهل رفسنجان هستند در دو جریان فکری اصولگرا و دوم خردادی تقسیم می شوند. سید‌حمید حسینی مدیر عامل شرکت پالایشگاه نفت سروش است.
وی در این دیدار اظهار داشت: در دوره‌ای که همه درگیر مسائل و مشکلات زیادی بودیم و کار بر شما – آیت الله هاشمی- هم سخت آمده بود، شما سنگ صبور ما بودید و ما را امیدوار نگه داشتید. امروز هم به شکل دیگری می‌خواهیم دست کمک به سوی شما دراز کنیم.

otaghhashemi

* اقتصاد کشور مدیون تلاش‌های شما
پس از سید‌حمید حسینی، اسدالله عسگراولادی برادر مرحوم حبیب الله عسگراولادی پشت تریبون قرار گرفت. اسدالله به سلطان زیره ایران معروف است. وی رییس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین و در واقع تجار ایرانی و چینی برای واردات و صالدرات از چین با وی هماهنگی دارند.
وی در ابتدای صحبت‌هایش به تمجید از نقش آیت الله هاشمی‌ رفسنجانی در تحولات سیاسی و اقتصادی کشور پرداخت و گفت: زندگی سیاسی و مدیریتی شما سرمایه خوبی برای کشور است و شما همواره در تحولات سال‌های گذشته نقش مثبت داشته‌اید به گونه‌ای که تبدیل به یکی از چهره‌ها و سرمایه‌های بی‌بدیل جهان اسلام شده‌اید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، وی خطاب به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد کشور مدیون تلاش‌های شما در مسیر حرکت به سمت توسعه است مثلاً در حوزه تجارت خارجی که من فعالیت می‌کنم، تا دوره ریاست‌جمهوری شما، هیچ حرکتی وجود نداشت.
اسدالله عسگراولادی تاکید کرد: اینکه دولت تدبیر و امید به تاسی از دولت سازندگی در ابتدای کار درصدد حل‌وفصل مشکلات بین‌المللی برآمده است، جای خوشحالی دارد که دولت فعلی از ایده‌های شما -آیت الله هاشمی‌ رفسنجانی- الهام می‌گیرد و ما چشم‌انداز مثبتی برای آینده دیپلماسی کشور می‌بینیم.

torknejadotagh

* طرفدار پرونده ۶۵۰ میلیون یورویی: فضای فعلی را مدیون و مرهون زیرکی شماست
پس از اسدالله عسگراولادی، احمد ترک ‌نژاد پشت تریبون قرار گرفت. ماجرای رانت ۶۵۰ میلیون یورویی دولت تدبیر و امید به یک واردکننده را چندی پیش احمدتوکلی با ارایه مستنداتی مطرح ساخت. لیکن به جز مقامات دولتی تنها کسی که از واردکنندگان و تجار در مقابل توکلی ایستاد، احمد ترک نژاد بود و از پرونده ۶۵۰ میلیون یورویی دفاع کرد، وی بود. ترک نژاد تا سال ۱۳۷۰، مسئول واحد علوفه سازمان جهاد سازندگی استان خوزستان و در دوران ریاست جمهوری رفسنجانی و خاتمی، معاون وزیر جهاد در امور دام و برنامه ریزی بود. وی در حال حاضر رییس هیأت مدیره هولدینگ استراتوس، یکی از هولدینگ های بزرگ اقتصادی ایران است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، وی در دیدار نمایندگان اتاق‌های بازرگانی تهران و ایران با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای هاشمی از شما تشکر می‌کنیم که در عرصه سیاسی کشور حضور موثر دارید و با وجود سختی‌هایی که سر راه شما وجود داشته و دارد، هیچ‌گاه خسته و ناامید نشده‌اید.
وی افزود: ما فضای فعلی را مدیون و مرهون زیرکی شما در عرصه سیاست می‌دانیم و از دولت فعلی هم رضایت داریم چون اعتماد را به جامعه بازگردانده و ثبات را بر کشور حاکم کرده است.

* دولت هم وقع چندانی به بخش خصوصی نمی‌نهد
عبدالرضا مهدی‌زاده نایب ‌رییس اتاق ارومیه یکی دیگر از افرادی بود که صحبت کرد. وی اظهار داشت: سال‌هاست که در اقتصاد ایران از میدان دادن به بخش خصوصی سخن گفته می‌شود اما در عرصه عمل هیچ اتفاقی نیفتاده و هیچ تحولی رخ نداده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، وی افزود: ما اگرچه از روی کار آمدن آقای روحانی و استقرار دولت تدبیر و امید رضایت داریم اما از اینکه این دولت هم وقع چندانی به بخش خصوصی نمی‌نهد و طرف مشورت دولت قرار نمی‌گیریم ناراحت هستیم.

۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱

* هاشمی رفسنجانی: نارضایتی رهبری نسبت به نحوه اجرای اصل ۴۴
پس از آنکه چند تاجر و ثروتمند ایرانی تعریف و تمجیدهای خود از هاشمی رفسنجانی و دغدغه‌های خود را مطرح کردند، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنان خود را آغاز کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اصل۴۴ توسط مقام معظم رهبری گفت: زمانی که در کشور احساس کردیم باید به بخش خصوصی بال و پر داده شود، ذیل اصل۴۴ را تفسیر کردیم چون در سال‌های اولیه انقلاب در مورد این اصل به‌درستی سیاستگذاری نشده بود و دولت همه ثروت‌ها و فرصت‌های اقتصادی کشور را در اختیار داشت.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بعدها نسبت به اجرای این اصل ابراز نارضایتی کردند، گفت: رهبری فرمودند انتظار می‌رفت اجرای این اصل انقلابی در اقتصاد کشور ایجاد کند اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

* سهام عدالت مورد اشاره هاشمی شاهروی و ماجرای گاراژ چای 
وی افزود: آقای هاشمی‌شاهرودی که در جمع حضور داشت، گفت: با وجود اجرای سهام عدالت، هیچ‌کس حاضر نیست در خرید شرکت‌های دولتی سهیم شود چون برای اداره‌اش حتماً به مشکل می‌خورد. حتی آقای حدادعادل هم گفت: اطلاع دارم یکی از افراد، گاراژ بزرگی داشته و به دولت اجاره داده است که چای خریداری‌شده توسط دولت را انبار کند اما چای انبارشده تبدیل به کاه شده و دولت اجاره محل را هم نمی‌دهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه دولت در سال‌های قبل اشتباهات زیادی مرتکب شده، گفت: یکی از اشتباهات این بود که به قانون برنامه چهارم که قانون خوبی هم بود، بی‌اعتنایی کردند. ما تحقیق کردیم و دیدیم تنها ۲۳ درصد قانون برنامه چهارم اجرا شده و معتقدم اگر دولت هم نبود، مردم خودشان کار می‌کردند، کشاورزی می‌کردند، خانه‌سازی می‌کردند، تولید بیشتر می‌شد و بهتر می‌توانستند در مسیر این قانون حرکت کنند.

* اعتراض احمدی نژاد به نحوه جمع بندی هاشمی رفسنجانی
وی با اشاره به جلسات مجمع تشخیص در مورد مسایل و مشکلات اقتصادی گفت: در یکی از نشست‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام، رییس کل بانک مرکزی گزارشی نزدیک به واقعیت ارایه کرد و بعد از قرائت گزارش گفت: دلم خالی شد و با ارایه این گزارش احساس راحتی می‌کنم. برخی از مسوولان این دوره، گزارش‌های عجیبی ارایه کردند و من هم موضع‌گیری داشتم که آقای احمدی‌نژاد به رهبری گفت: هاشمی گزارش‌های ما را بد جمع‌بندی کرد.

* از سخنان طابق النعل بالنعل خودداری می کنم
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۸۹ در دیدار با عده‌ای از علمای مجلس خبرگان، بیش از ۲.۵  ساعت در مورد نگرانی‌هایش صحبت کرده، گفت: اخیراً عده‌ای از حضار از جمله آقای بوشهری گفته‌اند سخنان هاشمی مصداق «طابق النعل بالنعل» است که آن اظهارات هم کلمه به کلمه پیاده شده و آماده انتشار است اما چون نمی‌خواهم نبش قبر کنم، از انتشارش خودداری می‌کنم.

* توصیه یارانه ای به روحانی
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دولت فعلی باید مشکلات را حل‌وفصل کند، گفت: چندی پیش با آقای روحانی ملاقات کردم و گفتم کاش در مورد یارانه‌ها به مردم واقعیت‌ها را می‌گفتید و توضیح می‌دادید که اگر یارانه‌ها قطع شوند، درآمدها به سمت تولید می‌رود و این می‌تواند گره‌گشای مشکلات باشد و اعتقاد دارم اگر دولت این‌گونه رفتار می‌کرد و واقعیت‌ها را می‌گفت، مردم با کمال میل پشتیبان دولت می‌شدند و از دولت حمایت می‌کردند.

* توافقات مهم روحانی با چین و روسیه
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر رییس‌جمهور به چین گفت: می‌دانم که آقای روحانی در چین با رییس‌جمهور روسیه و چین دیدار کرده و توافق‌های مهمی داشته‌اند که از همه آنها  حمایت می‌کنم.

* تصمیم گرفتیم با آمریکا مذاکره کنیم
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار به دیدارهای خارجی خود اشاره کرد و طرح این موضوع که چرا باید دعواهای داخلی را با طرف های خارجی مطرح شود را مسکوت گذاشت. وی با اشاره به اینکه صبح همان روز با وزیر خارجه لوکزامبورگ دیدار داشته، گفت: امروز مسوولان کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده‌اند که در مورد قطع رابطه با ایران اشتباه کرده‌اند همان‌طور که ما هم به اشتباه خود پی بردیم و درصدد جبران برآمدیم.
وی افزود: به وزیر امور خارجه لوکزامبورگ گفتم اروپایی‌ها نباید بیشتر از این دچار اشتباه شوند و همان‌طور که ما تصمیم گرفتیم با آمریکا مذاکره کنیم، آنها هم مذاکره با ایران را از سر گیرند و درصدد رفع مشکلات برآیند.

* مردم در انتخابات اخیر نشان دادند مردمی متمدن و طرفدار صلح و میانه‌روی هستند
وی با اشاره به طرح مسائل حقوق بشری در اتحادیه اروپا گفت: به وزیر خارجه لوکزامبورگ گفتم ژن انسان‌دوستی ایرانی‌ها بسیار قوی است و نباید رفتار تندروها را به حساب مردم ایران گذاشت. مردم ایران بسیار باهوش و فرهیخته هستند و در انتخابات اخیر نشان دادند مردمی متمدن و طرفدار صلح و میانه‌روی هستند.

* رهبری جلو تندروها را گرفته‌اند و اخیراً هم تذکراتی داده‌اند
آیت‌الله هاشمی سپس با اشاره به وجود برخی رفتارهای افراطی در عرصه سیاست کشور گفت: رهبری جلو تندروها را گرفته‌اند و اخیراً هم تذکراتی داده‌اند و در حال حاضر فضای خوبی بر کشور حاکم شده است.

* در دوران سازندگی شرکت‌های خارجی با هم مسابقه می‌گذاشتند
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برنامه‌های دولت روحانی را برای جلوگیری از اثرات تحریم‌ها منطبق بر واقعیت‌های سیاسی در بعد داخلی و خارجی دانست و گفت: در جهانی که اصل بر تعامل است، رابطه صحیح با کشورها می‌تواند به سود منافع ملی تمام شود. او افزود: با سیاست تنش‌زدایی در زمانی که مسوولیت داشتم، کار به جایی رسیده بود که در دوران سازندگی شرکت‌های خارجی برای فاینانس طرح‌های ایران با هم مسابقه می‌گذاشتند.

* متن کامل تیتر و خبر تجار و سرمایه داران ایرانی با هاشمی در سایت هاشمی رفسنجانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، سایت آیت الله هاشمی رفسنجانی هیچ بخشی از سخنان تجار و سرمایه داران ایرانی را منتشر نساخت بلکه بخش کوتاهی از سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را منتشر ساخت که در ذیل متن کامل تیتر و خبر دیدار تجار و سرمایه داران ایرانی با هاشمی در سایت وی را می خوانید:

دیدار اعضای اتاق بازرگانی با هاشمی+ تصاویر
دولت گذشته، هر روزنه امیدی را می بست!

برنامه ­های دولت آقای روحانی برای جلوگیری از اثرات تحریم­ ها منطبق بر واقعیت­ های سیاسی در بعد داخلی و خارجی است
آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای اتاق بازرگانی ایران و تهران، در پاسخ به ابراز نگرانی حاضران از تنگناهای اقتصادی، “انباشته شدن تدریجی مشکلات در سال­های گذشته را به خاطر عدم درک  ویژگی­های ایران از سوی جمعی از مدیران اجرایی دانست” و تاکید کرد: در جهت معکوس هم، هر روزنه­ ای را که می­توانست باعث امیدواری شود، می­ بستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای اتاق بازرگانی ایران و تهران، با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: هر عید این ماه عزیز، نور امیدی در آسمان تشیّع می­تاباند که ایثار، وفاداری، صبر و انتظار را شامل می ­شود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی رونق کسب و کار را شاخص مهم توسعه کشورها خواند و گفت: بخش خصوصی می­تواند با حضور در همه جای کشور به کمک دولت بیاید تا تولید دوباره به راه افتد که در این صورت رونق اشتغال و امیدواری جوانان نیز محقق خواهد شد.
ایشان، برنامه ­های دولت آقای روحانی برای جلوگیری از اثرات تحریم­ها را منطبق بر واقعیت­ های سیاسی در بعد داخلی و خارجی دانست و گفت: در جهانی که اصل بر تعامل است، هر واردات و صادراتی در اقتصاد کشورها تأثیر دارد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تجربه دولت پس از جنگ را برای تدوین رفتار درست با دنیا بسیار مفید دانست و گفت: با سیاست تنش زدایی، کار به جایی رسیده بود که شرکت­های خارجی برای فایناس طرح­های ایران با هم مسابقه می ­گذاشتند.
ایشان تلاش برای کم کردن مشکلات اقتصادی مردم را بسیار ارزنده دانست و گفت: هرکس در هر مسؤولیتی باید برای رفاه عمومی جامعه برنامه­ ریزی نماید و اتاق بازرگانی­ ها هم با توجه به سرمایه­ های نیروی انسانی و تجربه، می­توانند باعث رونق صادرات شوند.
در آغاز این دیدار، آقایان دکتر حسینی، عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی تهران، اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، احمد ترک نژاد، عضو کمیسیون اصل ۴۴ اتاق ایران، علی دیلمقانیان، نائب رئیس کمیسیون اصل ۴۴ اتاق ایران، مجیدرضا حریری، رئیس کمیسیون مدیریت واردات اتاق ایران و سرکار خانم فاطمه دانش­ور، رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار و مسؤولیت اجتماعی اتاق ایران و آقای عباس وطن پرور، فعال اقتصادی، ضمن ارائه گزارشی از برنامه­ ها و فعالیت­ها، به بیان دیدگاه خویش در خصوص مسایل اقتصادی پرداختند و خواستار فعالیت بیشتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای عبور کشور از گردنه ­هایی شدند که بعضی­ ها در داخل و بعضی­ ها در خارج در مسیر حرکت انقلاب اسلامی ایجاد کرده­ اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه