چرا نشست خبری عاشوری همزمان با سالروز پیروزی روحانی در انتخابات برگزار شد؟

ناصر عاشوری قلعه رودخانی: من فراتر از احزاب و مسایل سیاسی فکر می کنم و پای بند به قانون اساسی هستم. من همواره مستقل ، قانون گرا و معتدل بوده ام.

چرا نشست خبری عاشوری همزمان با سالروز پیروزی روحانی در انتخابات برگزار شد؟

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صبح شفت، نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی، در جمع اصحاب رسانه به بیان گزارش عملکرد ۲۰ ماهه خود پرداخت.

IMG_9926 عاشوری با اشاره به اقدامات عمرانی انجام گرفته در شهرستان های شفت و فومن، گفت: در طی ۲۰ ماه گذشته ۴۷ مورد آسفالت راه ها و پل سازی را در این دو شهرستان داشته ایم که پل جاده سراوان به شفت و پل بداب شهرستان شفت جزء مهمترین آنها می باشد.

وی همچنین به احداث جاده های بین استانی در شهرستان های شفت و فومن اشاره کرد و گفت: پروژه راه ماسوله به ماژولان که سالها متوقف شده بود ،اکنون با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به پیمانکار واگذار شده است تاشهرستان فومن را به شهرستان خلخال در  استان اردبیل متصل کند. پروژه ملاسرا – شفت – زنجان نیز با بودجه اولیه ۳۰ میلیارد ریال به پیمانکار واگذار شده است.

نماینده مردم شفت و فومن با اشاره به پروژه بیمارستان شفت افزود: فاز دوم این پروژه با حضور وزیر بهداشت و درمان در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

عاشوری با بیان این خبر که استان گیلان در اولویت اول گازرسانی توسط وزارت نیرو قرار دارد گفت: ۵۰ درصد روستاهای استان گیلان که از نعمت گاز برخوردار نیستند، ظرف ۳ سال آینده از گاز بهره مند خواهند شد.

IMG_9911

نماینده مردم شفت و فومن به بیان گلایه از دانشگاه علمی کاربردی پرداخت و گفت: ساختمانی برای این دانشگاه ساخته شد. همچنین ۴٫۵ هکتار زمین به صورت رایگان به دانشگاه مذکور اهدا شد. اما متاسفانه همیّت مورد نیاز در مسئولین مربوطه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مراکز دانشگاهی علمی کاربردی در استان های دیگر وضعیت مناسبی دارند افزود: ما در استان گیلان زمین و ساختمان مورد نیاز را داده ایم. اما ۲۵ سال است که اقدام موثری – نه تنها در شهر فومن ، بلکه در تمام استان گیلان – صورت نگرفته است. مرکز جهاد دانشگاهی گیلان، خود مستاجر و خانه به‌دوش است.

عاشوری سهم شهرستان های فومن و شفت را از بودجه ۱۳۸ میلیارد تومانی استان گیلان را ۱۶٫۵ میلیارد تومان اعلام داشت و گفت: این مبلغ در جای خود توزیع گردیده است.

نماینده مردم شفت و فومن تنها برنامه پیش رو در جهت بهبود وضعیت اشتغال در شهرستان های شفت و فومن را صنعتی کردن کشاورزی اعلام داشت و گفت: اگر بتوانیم کشاورزی را اقتصادی تر کنیم و در این حوزه بودجه مناسبی تزریق کنیم، هم زمینه اشتغال فراهم می شود و هم به بخش تولید کشور، کمک به سزایی خواهد شد.

وی افزود: فرهنگ کار و تلاش باید در استان گیلان تقویت شود. ما دنبال کار و تلاش نیستیم. رسانه ها نیز بیش باید فرهنگ کار و کوشش را نهادینه کنند.

عاشوری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، همزمانی نشست خبری خود با جشن پیروزی دکتر روحانی را کاملا اتفاقی دانست و گفت: من الفبای سیاست را می دانم. نیازی به این ندارم که خود را شبیه به یک جریان سیاسی کنم چرا که همواره مستقل بوده ام.

وی خطاب به سیاستمداران و اعضای احزاب مختلف بیان داشت : هرکس در این کشور حتی یک رای نیز کسب نماید، باید مورد احترام باشد. باید اقلیت نیز از وی تبعیت کنند و لازم است همان جایگاه قانونی را که برای دولت آقای احمدی نژاد قائل بودیم، برای دولت آقای روحانی نیز قائل باشیم.

وی افزود: من فراتر از احزاب و مسایل سیاسی فکر می کنم و پای بند به قانون اساسی هستم. من همواره مستقل ، قانون گرا و معتدل بوده ام.

این نماینده مجلس با بیان کم کاری های صورت گرفته در زمینه گردشگری در کشور، تصریح کرد: دولت های قبلی و دولت کنونی نتوانسته اند شرایط لازم و  کافی را برای ایجاد فضای گردشگری در کشور مدیریت کنند. شهرستان های استان گیلان نیز تحت تاثیر سیاست های کلان کشور، در زمینه گردشگری شرایط  مناسبی ندارد.

این جلسه با حاشیه هایی نیز روبرو بود. یکی از خبرنگاران با اشاره به انتخابات مجمع نمایندگان ، رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان را، ویترین نمایندگان استان دانست و گفت آیا انتخاب رئیس این مجمع از طریق قرعه کشی شیوه درستی است؟ که نماینده مردم شفت و فومن در مجلس، خواستار این شد که از سوال مذکور صرف نظر شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
م.فومنی
اقای عاشوری برادر عزیز شما بروید جلوی دوست عزیزتر ازجان خود یعنی برادر [...] روزگار اقای [...] را بگیرید که دانشگاههای انزلی و فومن را حسابی اباد کردو حال اساسی به بانوان و اقایان اهل دل داد ..واقعا شان و شخصیت شما در حر مرد [...]و [...]و [...]ای مثل [...]است؟؟؟؟؟برایتان با تمام شعارهایی که میدهید متاسفیم....چندبار جلوی محکومیت این مرد [...]و [...]را میگیرید .؟؟؟؟
سعيد
سلام خب ايشان دوست داشتند در جشن رشت همراه با آقاي نوبخت باشند اما چون سال گذشته رفتند و [...]شدند نتوانستند امسال بروند. پس در مراسمي جداگانه و بدون دليل خود را طرفدار قانون، مستقل و البته معتدل معرفي كردند.. اين كه ديگر اشكالي ندارد. فقط بايد پرسيد كه آيا ايشان در حوزه نمايندگي شان به هيچ فرد غير از طرفداران خود اجزاه پست گرفتن و رشد مي دهد كه حالا معتدل شده است. معتدل بودن ايشان را مردم در انتخابات مجلس سال آينده مشخص مي كنند.
در حاشیه