با وجود ظرفیت های فراوان اقتصادی هنوز۲۰ درصد مردم تالش زیر خط فقر هستند

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال گفت: با وجود ظرفیت های فراوان مانند ۹۰ کیلومتر ساحل، مراتع و جنگل ها متاسفانه ۲۰ درصد مردم تالش عضو کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

با وجود ظرفیت های فراوان اقتصادی هنوز۲۰ درصد مردم تالش زیر خط فقر هستند

به گزارشهشت دی نیوزبه نقل از مریان خبر، با حضور مسئولین استانی و شهرستان تالش عصر امروز شبکه گاز رسانی شش روستای بخش مرکزی در روستای قروق افتتاح شد.

محمود شکری نماینده شهرستان های تالش،رضوانشهر و ماسال در این مراسم ضمن سلام و درود به روان پاک شهدا و امام شهدا و تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان اظهار کرد: باید تشکر ویژه ای از آقای نور موسوی مدیرعامل شرکت گاز گیلان نمود به خاطر اینکه بنای جبران عقب ماندگی شهرستان تالش را بنیان گذاشت و ادامه کار را آقای ظهیری دنبال نمود اما باید گفت که این روستا تنها در چندصد متری لوله سراسری قرار دارد و باید اذعان داشت در تالش عقب ماندگی هایی وجود دارد.

وی در ادامه به مشکلاتی که در سالهای قبل برای مردم تالش ایجاد شده پرداخت و افزود: در حالی که این روستا در چندصد متری لوله گاز سراسری قرار دارد در دوره قبل(مجلس) آمار می دادند و در پشت تریبون و رادیو و تلوزیون می گفتند که همه روستاهای تالش به غیر از مناطق صعب العبور دارای گاز شده است! یعنی این روستا که تنها در یکی، دو کیلومتری شهر تالش قرار دارد جزء صعب العبوری ها بوده است؟! و امیدواریم که با این افتتاح شبکه گاز رسانی، این شهرستان از صعب العبوری رد شود!

نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود آمارهای چندگانه پرداخت و تصریح کرد: ما همین مشکل صعب العبوری را در بخش های دیگر هم داریم. مانند لوله کشی آب روستایی که وقتی آمار اداره کل را ملاحظه می کنیم می بینیم که با آمار فرمانداری تالش متفاوت است و این نشانه این است که ما برای ساختن آمار مهارت خوبی داریم اما واقعیت این است که وقتی مردم به ما یا فرمانداری مراجعه می کنند می بینیم که همچنان مشکل وجود دارد.

وی به نهضت آسفالت که در سالهای گذشته در گیلان آغاز شده بود اشاره کرد و عنوان نمود: نهضت آسفالت از شرق گیلان آغاز شد و تا رشت آمد اما در همان جا باقی ماند و به غرب گیلان نرسید و بالاخره متوجه نشدیم که در این نهضت آسفالت چقدر سهم مردم تالش شده است.

محمود شکری در ادامه، مسئله بیکاری را درد آورترین مشکل مردم تالش دانست و گفت: به عنوان نمونه در تالش ما ۹۰ کیلومتر ساحل را داریم و باید سوال کرد که این ساحل برای اشتغال جوانان چه کار کرده است و چقدر موثر بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد مردم تالش عضو کمیته امداد هستند و با وجود ظرفیت های فراوان همچنان زیر خط فقر قرار دارند، بیان نمود: مشکل دیگر در بخش جنگل ها و مراتع است که با از بین بردن دامداری این افراد را آوردیم شهر و تحت پوشش کمیته امداد قرار دادیم. حتی در یک روستا ملاحظه شد که همه اهالی آن تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند و بیشترین معضل اجتماعی هم همین جاست و ما در شرایط حادی زندگی می کنیم.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال با انتقاد از نگاه مالکیتی در دولتها، گفت: به نظر من باید نگاه مالکیتی را کنار بگذاریم و نگاه خدمتی داشته باشیم و اگر جای این دو نگاه عوض شود مردم راحت تر زندگی خواهند کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه