از مدیران گردشگری و خواهرزاده خاتمی تا نماینده مجلس و ده‌ها هنرمند و ورزشکار

تب جام‌جهانی فوتبال حسابی بالا رفته و برای بسیاری ها حتی برخی غیرفوتبالی‌ها و سیاسیون هم به اولویت این روزها تبدیل شده است؛ طوری که حاضر شده اند کرسی ریاست و مدیریت را رها کرده و به سرزمین قهوه بروند.

از مدیران گردشگری و خواهرزاده خاتمی تا نماینده مجلس و ده‌ها هنرمند و ورزشکار

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از جهان نیوز، غیر از افرادی که با هزینه شخصی در تب و تاب سفر به برزیل هستند، برخی مدیران، ورزشکاران و هنرمندان هم در تکاپوی مهیا شدن برای حضور در بزرگترین مسابقات ورزشی دنیا هستند.

درباره هزینه‌های سفر به برزیل و تماشای بازی های تیم ملی در جام جهانی فوتبال برآوردهای مختلفی شده اما این هزینه دست کم ۴۰ میلیون تومان برآورد شده است.

خواهر زاده خاتمی و مدیران گردشگری هم چمدانش خود را بستند

خبرنگار جهان نیوز کسب اطلاع کرد که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار است تعدادی از مدیران خود را برای جام جهانی فوتبال راهی برزیل کند اما اینکه این سفر چه ارتباطی با برنامه ها و سیاستگذاری های این سازمان دارد و تامین بودجه سفر برای این معاونان و مدیران دولتی از کدام جیب پرداخت می شود، روشن نیست.

از جمله افرادی که در لیست سفر مدیران این سازمان دولتی به برزیل قرار دارند، می توان به علیرضا تابش، رئیس دفتر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد. تابش خواهرزاده محمد خاتمی است که همزمان با محمدعلی نجفی به این سازمان راه یافت.

سعید شیرکوند، معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، درویش امیری معاون امور مجلس سازمان میراث فرهنگی، محمدجواد عباباف مدیرکل حراست سازمان میراث فرهنگی، رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، محمدعلی فیاضی و عبدالناصر میرچی از مدیران کل معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و… نیز تاکنون قرار شده در سفر بزریل حضور داشته باشند.

نماینده مجلس

مجلس هم این باره در تلاش است که حتما در برزیل نماینده داشته باشد. آنچنان که رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفته “در دوره های قبل جام جهانی اتفاق افتاد، عامل فرستادن نماینده ویژه از سوی کمیسیون اصل ۹۰ به برزیل است.”

محمدعلی پورمختار در حاشیه جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسائی به دلایل شخصی اعلام کرده که نمی تواند از طرف کمیسیون اصل ۹۰ به همراه تیم فوتبال ایران در جام جهانی برزیل حاضر شود، به همین دلیل حسین آذین، نماینده مردم رفسنجان و رئیس کمیته فرهنگی کمیسیون اصل ۹۰ از سوی اعضا برای حضور در برزیل انتخاب شد. دو نفر از کارشناسان کمیسیون اصل ۹۰ نیز وی را در این سفر همراهی می کنند.

ورزشکاران و هنرمندان منتظر تامین هزینه سفر

همزمان با این سفرهای مشخص شده، جمع زیادی از ورزشکاران و هنرمندان هم در حال بستن چمدان های خود برای رفتن به برزیل هستند. البته چون هنوز منبع تامین این هزینه مشخص نشده، آنان در بلاتکلیفی به سر می برند.

در ابتدا قرار بود ۴۰ هنرمند و ۶۰ ورزشکار برای حمایت از تیم ملی به کشور برزیل بروند که هزینه آن حدود ۴ میلیارد تومان برآورد و گفته شد که یک مجموعه بازرگانی آنرا تامین می کند اما با تعلل اسپانسر گویا تعداد مسافران برزیل اکنون کمی کاهش یافته است که البته تعداد آن دقیقا روشن نیست.

عزیزالله محمدی رئیس اتحادیه فوتبال کشور هم در این باره عنوان کرد: اسپانسر به دنبال تهیه کردن پول است تا بتوانیم هنرمندان بیشتری را به برزیل ببریم. اسپانسر یک نفر است و ایشان شرکتی دارد که قرار است حامی اعزام هنرمندان به برزیل بشود. اگر بتوانیم پنجشنبه یا جمعه هنرمندان را اعزام می‌کنیم و اگر هم نشود که آن را اعلام خواهیم کرد. البته قرار است هنرمندان رایگان به این سفر اعزام شوند!

در ماه های گذشته هم بانک ها و موسسات خصوصی مختلف تبلیغات زیادی برای اعزام به بازی های جام جهانی منتشر کردند که البته آنچنان که روشن شده، کسی به برزیل نمی رود زیرا جایزه ۳۵ میلیون تومانی که به حساب مردم ریخته شد، برای سفر به برزیل کافی نیست و شاید انتخاب پول نقد از سفر پر هزینه به برزیل کاری عاقلانه‌تر به نظر بیاید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه