روحانیون بیش از پیش مسائل سیاسی را برای مردم بیان کنند + تصاویر

حضرت آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان گفت:امروزه نقش روحانیون در بیان مسائل سیاسی بیش از پیش اهمیت دارد.

روحانیون بیش از پیش مسائل سیاسی را برای مردم بیان کنند + تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از لاهیجان، آیت الله زین العابدین قربانی در دیدار روز چهارشنبه (۲۱خرداد) که با روحانیون و طلاب شرق گیلان در دفتر امام جمعه شهرستان لاهیجان برگزار شد با اشاره به اینکه وضعیت مصلی با درایت مسئولان این شهر قابل حل شدن است افزود : مکان بسیار مناسبی برای مصلی درنظر گرفته شده که هم از لحاظ فضایی و امکانات آماده بوده  و از مسئولین می خواهم که این کار را سرعت بخشند.

وی با بیان اینکه این برگزاری جلسه روحانیون لاهیجان ، سیاهکل ، لنگرود ، رودسر با این وضعیت در شان روحانیون نیست افزود : انتظار داریم که جلسات بعدی با وضعیت بهتری برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان افزود: روحانیت باید خود را برای آماده سازی مردم جهت میهمانی پروردگار آماده کنند.

آیت الله قربانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما خود به خود به جود نیامد و این تلاش چند صد ساله روحانیون و مبلغان دین بود گفت : حرمت روحانیون گذشته را نباید فراموش کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روحانیون بزرگی دراین شهرستان به مردم این منطقه خدمت کردند افزود: مرحوم شیخ عبدالحسین حائری ،آیت الله شیخ عبدالرسول انصاری ، شیخ عبدالحسین عترتی کوشالی با رفتار نیکشان اسلام را در جامعه و این منطقه رواج دادند.

آیت الله قربانی با بیان اینکه دانشگاه ها وظیفه علمی خود را انجام می دهند اما حفظ امامت ، ولایت ، توحید با دانشگاه ها صورت نمی گیرد افزود : این کار وظیفه علما و روحانیون است.

وی با بیان اینکه بعضی ها از روی عدم درک و از روی مزدوری ممکن بود با انقلاب کاری نداشته باشند اما وقتی حقیقت جمهوری اسلامی خود را نشان داد جذب انقلاب شدند اظهار کرد : امام خمینی رضوان الله تعالی توانست حکومت تا دندان مسلح را به زباله دان تاریخ بفرستند و امروزه حقیقت جمهوری اسلامی برای همه آشکار شده است.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه امروز غرب و آمریکا میل دارند که با ایران کنار بیایند افزود : تاثیر گذاری جمهوری اسلامی بر آنان آشکار شده و دانستند که آرامش منطقه در گرو همکاری با ایران است.

آیت الله قربانی با بیان اینکه امروز زمانی نیست که بگوییم با سیاست کاری نداریم افزود: دین ما عین سیاست ما وسیاست ما عین دیانت مااست و باید با جدیت و تلاش بیشتر ، مسائل دینی و سیاسی را برای مردم بیان کنیم و این تنها وظیفه امام جمعه نیست.

آیت الله قربانی با بیان اینکه شنیدم افرادی که صداقت جمهوری اسلامی ضربه خوردند و نتوانستند جایگاه های بلند را حفظ کنند در این شهر سخنرانی کرده  افزود : فردی در همین شهرسخنرانی کرده و گفته پدر ما تا زمانی که مجلس نرفته بود و پول دولت را نگرفته بود سالم بود اما وقتی پول دولت را گرفت، مریض شد و مرد.

وی افزود : چرا از اینها دعوت می کنید و چرا به این ها بها می دهید .

نماینده ولی فقیه در گیلان در پایان با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی نباید به این افراد بها دهید گفت : دویست و چهل هزار شهید ، پانصد هزار جانباز و چقدر آزاده تقدیم انقلاب کردیم و حالا در روضه های ما چنین حرف هایی زده شود ، مگر شما مرده اید.

IF IF IF IF IF IF IF

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه