مسایل مهم مهدویت را باید به جوانان گوش زد کرد

اگر کسی به زیبایی ها و لطافت و معنای ژرف سخنان اهل بیت توجه کنند به هیچ نحو به سایر ادایان گرایش پیدا نکرده و با جهاد در راه خدا و حفظ فرهنگ صحیح مهدویت به جمع منتظران واقعی حضرت مهدی(عج) می پیوندد.

مسایل مهم مهدویت را باید به جوانان گوش زد کرد

حجت الاسلام و المسلمین محمد مدنی از روحانیون استان گیلان به مناسبت ولادت حضرت ولی عصر(عج)، در رابطه با فرهنگ انتظار و مهدویت در جوامع اسلامی و وجه تمایز فرد منتظر شیعه با سایر ادیان با خبرنگار سرویس مذهبی ۸دی نیوز به گفتگو نشست.

وی با اشاره بر اینکه حکومت جهانی از آن صالحان است، افزود: خداوند سبحان در قرآن وعده کرده است که حکومت جهان به دست صالحان و شایستگان سپرده خواهد شد تا آن ها در سراسر عالم با اجرای عدالت ظلم را از عرصه گیتی محو کنند. همواره بشریت با توجه به تجربه تلخی که از ظلم و تجاوز و بیدادگری دارد در آینده ای نچندان دور تنها دل به عدالت طلبی و دادخواهی فراگیر خواهد سپرد.

حجت الاسلام مدنی اضافه کرد: بدون شک چنین امری نیازمند حاکمیت و رهبری با ویژگی های ممتاز و منحصر به فرد است که از آن ویژگی ها می توان به تکامل و دارا بودن تمام ارزش های انسانی در فردی که تنها از جانب خداوند منصوب شده و مورد تایید خویش است اشاره کرد، چنین فردی یقینا با حاکمیتی فراگیر در جوامع جهانی توانایی برقراری عدل الهی در جوامع مختلف خواهد داشت، و با بهره گیری از تمام امکانات روز برای پیشبرد اهداف اسلام و براندازی ظلم و ستم و ریشه کن کردن حکومت مستکبران در جهت اقامه اعتدال الهی در جهان کوشا باشد.

وی افزود: بنابراین رهبری با این ویژگی ها نمی تواند غیر از امام عصر حضرت مهدی (عج) باشد و مطمئنا او همان مصلح کل است که از دیرباز موضوع ظهورش در میان امت ها و مذاهب مطرح بوده و اعتقاد به آن حضرت تنها اختصاص به شیعه ندارد بلکه تمام مذاهب مطرح آن را پذیرفته و آمدنش را به انتظار نشسته اند.

حجت السلام مدنی مفهوم انتظار را تبیین وتشرح کرد و ادامه داد: انتظار در مکتب شیعه مفهوم خاص خود را دارد و منتظران نیز از ویژگی های شایسته ی مهدوی برخوردار هستنند. درباره انتظار شیعه باید گفت، آنچه در این امر مورد پسند و تایید است انتظاری سازنده، تعهد آور و تحرک بخش است، و این انتظار است که افق نگاه منتظر را به آینده بسیار امیدوار کننده امتداد می بخشد و روحیه کسالت و اسارت که نوعی انتظار مخرب است را از منتظر می زداید، منتظر واقعی با کمال شادابی و تحرک مثبت به سوی قله های تکامل و سعادت معنوی رهسپار است و زمینه را برای شکوفایی دیگران فراهم می آورد، امیدواریم که همه ما در این مسیر گام برداریم و موجبات رضایت حضرت بقیه الله(عج) را فراهم سازیم.

مدنی در ادامه با اشاره به عدالت گستری فرهنگ مهدویت در جوامع جهانی، افزود: دشمنان اسلام از اجرای عدالت الهی و ریشه کن شدن ظلم و ستم بسیار ناخرسند هستنند و با هر چیزی که مانع پیشرفت استکبار باشد مخالفت می کنند، زیرا به مفهوم عمیق حاکمیت مهدویت پی برده اند و عدالت خواهی و ظلم ستزی آن را به نفع خود نمی بینند، بنابر همین همواره برای مقابله و مبارزه با این فرهنگ می کوشند.

وی در پایان با بیان این که مسایل مهم مهدویت را باید به جوانان گوش زد کرد، اظهار داشت: اگر کسی به زیبایی ها و لطافت و معنای ژرف سخنان اهل بیت توجه کنند به هیچ نحو به سایر ادایان گرایش پیدا نکرده و با جهاد در راه خدا و حفظ فرهنگ صحیح مهدویت به جمع منتظران واقعی حضرت مهدی(عج) می پیوندد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه