لوازم‌التحریر ملی جایگزین نمادهای غربی+ قیمت اقلام

عرضه لوازم‌التحریر اسلامی ـ ایرانی در کشور آغاز شده است و مردم می‌توانند به جای خرید نوشت‌افزار با تصاویر نمادهای غربی از لوازم‌التحریر اسلامی استفاده کنند.

لوازم‌التحریر ملی جایگزین نمادهای غربی+ قیمت اقلام

به گزارش ۸دی، با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس، تب و تاب خرید و آماده شدن برای حضور در کلاس‌های درس بین محصلان و خانواده‌ها افزایش می‌یابد؛ با نگاهی به بازار لوازم‌التحریر، کیف و کفش و کتاب، این اشتیاق در بین مردم دیده می‌شود.

البته موضوع لوازم‌التحریر و استفاده مناسب از این ابزار که در واقع اصلی‌ترین وسیله درس خواندن دانش‌آموزان است از دیگر موارد قابل لمس است؛ این روزها هم تبلیغ برای استفاده از لوازم‌التحریر اسلامی رونق گرفته و رسانه‌ها هم به کمک مردم جهت خرید مناسب برای آینده‌سازان کشور آمده‌اند.

تصاویر شهدای هسته‌ای کشورمان روی دفاتر دانش‌آموزان

 

در روزهای گذشته از لوازم‌التحریرهایی رونمایی شد که به چهره شهدای هسته‌ای کشورمان مزین بود و در یکی دیگر از این نمایشگاه‌ها، استفاده از نمادهای ایرانی ـ اسلامی و شخصیت‌های ملی کشورمان روی دفاتر دانش‌آموزان نقش بسته بود.

مطمئناً جایگزینی نمادهای ملی مذهبی کشورمان به جای تصاویر غربی مانند بتمن و باربی و … می‌تواند در روحیه دانش‌آموزان کشورمان برای آشنایی با ایران اسلامی که دارای مفاخر غنی و بسیاری است، مفید واقع شود.

بر این اساس، قرار است تا عرضه لوازم‌التحریر اسلامی در مناطق مختلف تهران به صورت نمایشگاه در دسترس عموم مردم قرار گیرد. به گفته برگزار کنندگان این نمایشگاه‌ها، تخفیف خرید لوازم‌التحریر اسلامی در محل این نمایشگاه‌ها از ۱۰ تا ۵۰ درصد خواهد بود.

قیمت برخی از این لوازم‌التحریرهای اسلامی به شرح ذیل است:

مدادرنگی با ۱۲ رنگ به همراه جعبه متنوع – ۸۵۰۰ تومان

خودکار با رنگ‌های مختلف – ۶۵۰ تومان

پاکن با شکل‌های مختلف – ۱۰۰۰ تومان

مداد نوکی فلزی به همراه یک بسته مغز- ۱۰ هزار تومان

مداد تراش در انواع متنوع – ۸۵۰ تومان

دفتر ۴۰ برگ اسلامی – ۱۰۰۰ تومان

دفتر ۶۰ برگ اسلامی – ۱۳۰۰ تومان

دفتر ۸۰ برگ اسلامی – ۱۶۰۰ تومان

دفتر ۱۰۰ برگ اسلامی – ۱۸۰۰ تومان

 

البته هنوز هم لوازم‌التحریر با عکس‌های نامتعارف غربی در کتابفروشی‎ها وجود دارد و مشخص نیست چه کسی باید با تولید و فروش اینچنین لوازمی جلوگیری کند.

عباس زاده، پدر یک دانش‌آموز ۸ ساله که در نمایشگاه عرضه لوازم‌التحریر اسلامی حضور داشت به خبرنگار فارس گفت: شروع این مدل نمایشگاه‌ها قبل از بازگشایی مدارس خیلی خوب است، اما توجه به مارک، عکس و شکل‌هایی که روی این تجهیزات استفاده شده به مراتب از قیمت آن مهمتر است.

وی افزود: من همیشه دغدغه داشتم که بالاخره چه زمانی این شکل‌های نامتعارف از روی جلد دفاتر دانش‌آموزان خداحافظی می‌کند که خوشبختانه با برپایی چنین نمایشگاه‌هایی این اتفاق افتاد.

در سال‌های اخیر برخی خانواده‌ها برای اینکه فرزندانشان از دست عکس شخصیت‌های کارتونی و فیلم‌های سینمایی غربی‌ها در امان باشند، دفاتر را با جلدهای رنگی مختلفی می پوشاندند تا این عکس‌ها در معرض دید فرزندشان نباشد اما امروز به یمن وجود نمایشگاه‌های عرضه لوازم‌التحریر اسلامی می‌توانیم شاهد آینده بهتری در این حوزه باشیم.

البته ذکر این نکته که همچنان وارد کنندگان و تولید کنندگان لوازم‌التحریر سعی دارند تا روی این نوشت‌افزارها از عکس و شخصیت‌های کارتونی و تلویزیونی و … غربی‌ها بهره ببرند و به نوعی با وارد بازار کردن این تجهیزات به صورت نرم بر فرهنگ آینده‌سازان کشورمان تسلط پیدا کنند، اما در این مجال ورود نهادها و سازمان‌های مربوطه برای جلوگیری از گسترش این امر احساس می‌شود.

عرضه لوازم‌التحریر اسلامی با ۵۰ درصد تخفیف

 

از روز یکشنبه سوم شهریورماه هم نمایشگاه عرضه لوازم‌التحریر اسلامی-ایرانی در ۸ نقطه تهران و به همت آموزش و پرورش منطقه ۹ پایتخت در دسترس مردم قرار گرفته است.

علی عزتی، رئیس آموزش و پرورش منطقه ۹ تهران در این باره به ویژگی‌های برپایی نمایشگاه‌های عرضه لوازم التحریر ایرانی ـ اسلامی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: قیمت این لوازم التحریرها نسبت به بازار با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود. همچنین کیفیت کار و دانش‌آموزی بودن این موضوع از ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «این نمایشگاه در چند مرکز برگزار می‌شود؟»، تصریح کرد: این نمایشگاه در ۸ فروشگاه و نمایشگاه در سطح منطقه ۹ آموزش و پرورش تهران برگزار می‌شود. نمایشگاه مرکزی لوازم التحریر ایرانی-اسلامی در خیابان هوشیار و جنب آموزش و پرورش منطقه ۹ تهران برگزار و دیگر فروشگاه‌ها در وردآورد کرج، شهرک آزادی، مهرآباد جنوبی، تهرانسر و سطح مدارس با توجه به مطالبات آنها برگزار خواهد شد.

عزتی با بیان اینکه نگاه فرهنگی به برپایی نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی ـ اسلامی دانش‌آموزان شده است، گفت: در این نمایشگاه تمام لوازم التحریرهای ارائه شده به قیمت تولید و بدون واسطه به فروش می‌رسد. همچنین، ۵۰۰ هزار جلد انواع دفتر و لوازم التحریر برای ۴۰ هزار دانش‌آموز محصل در منطقه ۹ آموزش و پرورش تهران تولید شده است.

عرضه لوازم‌التحریر و البسه مورد نیاز دانش‌آموزان برای حضور در مدارس از شهریورماه با برپایی نمایشگاه‌های مختلف به اوج خود می‌رسد و قرار است تا نمایشگاه بزرگی از عرضه نوشت‌افزار هم در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شود.

منبع: فترس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه