استقلال با طلسم‌شکنی رکورددار آسیا شد

تیم فوتبال استقلال با برتری مقابل حریف تایلندی راهی مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شد.

استقلال با طلسم‌شکنی رکورددار آسیا شد

به گزارش۸دی نیوز به نقل از فارس، پرونده مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته با برگزاری ۴ دیدار و مشخص شدن چهره ۴ تیم برتر آسیا در فصل ۲۰۱۳ این رقابت‌ها بسته شد.

 در زیر نگاهی می‌اندازیم به نتایجی که شب گذشته در مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ رقم خورد:

بوریرام تایلند یک – استقلال ایران ۲

گل‌ها: حنیف عمران‌زاده (۵۳) و آندرانیک تیموریان (۹۰) برای استقلال – اسمار باربا (۳۸)

نتیجه دیدار رفت: استقلال یک – بوریرام صفر

(استقلال در مجموع با برتری ۳ بر یک صعود کرد)

تیم فوتبال استقلال در حالی مقابل تیم تایلندی به میدان رفت که با توجه به نتیجه دیدار رفت، این تیم با یک نتیجه تساوی راهی نیمه‌نهایی می‌شد. بر این اساس امیر قلعه‌نویی در نیمه اول با ترکیبی دفاعی تیمش را روانه میدان کرد، اما ضعف خط دفاعی استقلال و مهدی رحمتی روی خروج‌ها یک بار دیگر کار دست این تیم داد تا در همان نیمه اول با احتساب نتیجه دور رفت، به تساوی کشیده شود. با این حال امیر در نیمه دوم با وارد کردن فرهاد مجیدی به میدان، تیمش را هجومی کرد تا در همان ۹۰ دقیقه تکلیف صعود را یکسره کند. این تعویض به خوبی کارساز شد و با عقب کشیدن تیم تایلندی، فرصت خوبی نصیب استقلالی‌ها شد تا حتی در خانه حریف به گلزنی هم فکر کنند.

  

در نهایت حنیف عمران زاده با یک ضربه سر و آندرانیک تیموریان با یک شوت مرگبار برتری را برای استقلال و جشن و پایکوبی را برای هواداران‌شان به ارمغان آوردند تا به این ترتیب استقلال طلسم حضور در جمع ۴ تیم برتر آسیا را پس از ۱۱ سال شکسته و دوباره راهی مرحله نیمه‌نهایی شود.

همچنین استقلال با این صعود برای هفتمین بار راهی مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد تا از این لحاظ هم در بین تیم‌‌های آسیایی رکورددار شود.

اف‌سی‌ سئول کره‌جنوبی یک – الاهلی عربستان صفر

گل: دژان دامجانوویچ (۹۰)

نتیجه دیدار رفت: الاهلی یک – اف‌سی سئول یک

(اف‌سی سئول با برتری ۲ بر یک صعودکرد)

در دیگر دیدار مرحله یک چهارم نهایی نمایندگان کره‌جنوبی و عربستان به مصاف هم رفتند. در این دیدار هم سئول با توجه به اینکه با نتیجه تساوی بدون گل هم راهی نیمه نهایی می‌شد خیلی به آب و آتش نزد و با ارائه یک بازی بسته و دفاعی در نهایت به هدف خود رسید، البته میزبان در دقیقه پایانی این دیدار روی یک ضدحمله، دروازه حریف عربستانی را باز کرد تا کر‌ه‌ای‌ها هم با پیروزی راهی نیمه‌نهایی شوند.

 

اولین دیدار نیمه‌نهایی:

اسقلال ایران – اف‌سی سئول کره‌جنوبی

قرمز و مشکی‌پوشان اف سی سئول با سرمربیگری چوی یونگ سو از گروه پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان کار خود را امسال در آسیا آغاز کردند.

 این تیم که به واسطه قهرمانی در رقابت‌های کی لیگ ۲۰۱۲ به لیگ قهرمانان آسیا راه یافته بود در فصل جاری این رقابت‌ها با تیم‌های جیانگسو چین، بوریرام تایلند و وگالتا ژاپن در گروه پنجم با کسب ۱۱ امتیاز حاصل از ۳ برد، ۲ تساوی و یک شکست به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد. 

در مرحله حذفی هم نماینده کره‌ جنوبی در مجموع ۳ بر یک از سد بیجینگ گوان چین گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. 

اف‌سی سئول که در ابتدای فصل رقابت‌های کی‌لیگ کره‌جنوبی حال و روز خوشی نداشت و بیشتر در میانه‌های جدول جا خوش کرده بود در هفته‌های پایانی و با بردهای پیاپی خود تا رده چهارم صعود کرده و به مرحله حذفی رسید. این تیم رکورد ۷ پیروزی پیاپی را هم در فصل جدید به نام خود به ثبت رساند. 

همچنین از سوابق سئول در آسیا می‌توان به نایب قهرمانی این تیم در تهران در سال ۲۰۰۲ اشاره کرد. نماینده کره‌جنوبی در آن سال در حالی که زمین ورزشگاه آزادی به خاطر بارانی سیل‌آسا بی‌شباهت به باتلاق نبود ۲ بر یک از سد استقلال گذشت و راهی فینال شد که در بازی پایانی با شکست از سون سامسونگ، دیگر تیم کره‌ای به عنوان نایب قهرمانی آسیا بسنده کرد. 

سئول در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ نیز با رسیدن به یک چهارم نهایی این رقابت‌ها به ترتیب با قبول شکست از ام‌صلال قطر و الاتحاد عربستان از دور مسابقات کنار رفت. 

از نکات قابل توجه اینکه نلو وینگادای پرتغالی، سرمربی سابق پرسپولیس سابقه هدایت این تیم کر‌ه‌ای را بر عهده داشته است و این تیم در ورزشگاه جام جهانی با ظرفیت ۶۶۸۰۶ نفر از حریفانش میزبانی می‌کند، ضمن اینکه ۴ بازیکن برزیلی، ژاپنی، مونته‌نگرویی و کلمبیایی با شماره پیراهن‌های ۸ تا ۱۱ از لژیونرها و بازیکنان اصلی تیم اف سی سئول محسوب می‌شوند. 

به این ترتیب بهترین فرصت پس از ۱۱ سال برای استقلالی‌ها فرا رسیده است تا بتوانند انتقام شکست خانگی مقابل اف‌سی سئول که اتفاقاً آن دیدار هم در مرحله نیمه‌نهایی برگزار شد را از حریف کره‌ای بگیرند.

استقلالی‌ها قرار است از تایلند راهی کره‌جنوبی شده تا چهارشنبه آینده مقابل حریف سرخ‌پوش کره‌ای صف‌آرایی کنند. دیدار برگشت هم یک هفته بعد در تهران و مقابل هواداران مشتاق استقلالی برگزار می‌شود تا به این ترتیب تیم برتر در مجموع دو دیدار رفت و برگشت راهی دیدار پایانی شود.

لخویا قطر یک – گوانگژو چین ۴

گل‌ها: لئوناردو (۱۴)، الکسون (۱۶) و (۷۷) و موریکی (۳۱) برای چوانگژو – نام تائه هی (۵۱) برای لخویا

نتیجه دیدار رفت: گوانگژو ۲ – لخویا صفر

(نماینده چین با برتری ۶ بر یک راهی نیمه نهایی شد)

در دیگر دیدار مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته تیم‌های لخویا و گوانگژو مقابل هم به میدان رفتند. شاگردان مارچلو لیپی با توجه به برتری در بازی رفت با خیالی آسوده‌تر در خانه حریف قدم به میدان گذاشتند. در دیدار برگشت هم گوانگژو یک سر و گردن بالاتر از حریف قطری نشان داده و با تحقیر لخویا در خانه، یک شکست پرگل را به حریف تحمیل کرده راهی نیمه‌نهایی شدند. تیم چینی مقتدرانه‌ترین پیروزی را در مرحله‌یک چهارم‌نهایی به دست آورد.

الشباب عربستان ۲ – کاشیوا ریسول ژاپن ۲

گل‌ها: نایف هزازی (۱۰) و حسن موات (۸۵) برای الشباب – تائه هی کواک (۱۳) و کوندو (۷۳) برای کاشیوا

دیدار رفت: کاشیوا یک – الشباب یک

(نماینده ژاپن با تساوی ۳ بر ۳ و با توجه به گل زده بیشتر در خانه حریف راهی نیمه‌نهایی شد)

در دیدار پایانی این مرحله هم تیم ژاپنی مقابل نماینده دیگر عربستان و در خانه این حریف به تساوی ۲ بر ۲ رسید تا با توجه به تساوی یک بر یک در بازی رفت و گل زده بیشتر در دیدار برگشت، کاشیوا به عنوان آخرین تیم راهی مرحله نیمه‌نهایی شود.

دیدار دوم نیمه‌نهایی:

گوانگژو چین – کاشیوا ریسول ژاپن

**برنامه مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

 دور رفت:

 سوم مهرماه

اف‌سی سئول – استقلال 

کاشیوا ریسول – گوانگژو

دور برگشت:

دهم مهر

استقلال – اف‌سی‌ سئول 

گوانگژو – کاشیوا ریسول

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه