تجمل گرایی با فرهنگ انتظار سنخیت ندارد/ هجوم دشمنان اسلام برای تضعیف فرهنگ شیعی

مداح اهل بیت(ع) استان گیلان گفت: دشمنان اسلام با هجوم به محوری ترین مسایل دین از جمله فرهنگ انتظار، ولایت، شهادت و… در پی رواج فرهنگ غربی که نوعی جاهلیت مدرن است سعی در تضعیف ریشه های اسلام در جوامع مسلمان و به ویژه شیعیان دارند.

تجمل گرایی با فرهنگ انتظار سنخیت ندارد/ هجوم دشمنان اسلام برای تضعیف فرهنگ شیعی

جواد کامرانی از مداحان اهل بیت(ع) گیلان در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی ۸دی نیوز، با اشاره به اینکه فرهنگ انتظار و مهدویت جزء آداب و اختصاصات شیعیان است و دین اسلام و پیشوایانش به این امر با ادله ای قوی و مستحکم تر نسبت به سایر ادیان نگاه می کنند، گفت: همان طوری که وعده موعود در قرآن ذکر شده است، یقینا مسلمانان و به ویژه شیعیان اسلام در طول تاریخ همواره توجه ویژه ای به مهدویت داشته اند و اعتقاد راسخ آن ها بر این است موعودی خواهد آمد.

وی با بیان اینکه دین صلاح و خیر انسان ها را در نظر می گیرد و آن ها را در مسیر تکامل و رشد قرار می دهد، افزود: حضور منجی در عالم به این معنا است که انسان هنوز راه سلامت خویش را به طور کامل پیدا نکرده و پروسه تکامل بشر پایان نیافته است، بنابر همین فرآیند رشد بشر با حضور منجی و موعود کامل می شود.

کامرانی با بیان اینکه تمام جوامع بشری ذاتا خداجو هستند و به دنبال زیبایی های آن می روند، اظهار داشت: صرف نظر از افرادی که بنابر تعالیم نادرست و دور از واقیعت زیبایی ها را به گونه ای دیگر تعبیر می کنند، انسان ها فطرت و زیبایی خدا را دوست دارند و انتظار یکی از نشانه های زیبا و خوب خداوند است و چیز دیگری جز این نیست.

این مداح اهل بیت(ع) همچنین تأکید کرد: دشمنان اسلام همواره در سال های اخیر با هجوم به محوری ترین مسایل دین از جمله فرهنگ انتظار، ولایت، شهادت و… در پی رواج فرهنگ غربی که نوعی جاهلیت مدرن است سعی در تضعیف ریشه های اسلام در جوامع مسلمان و به ویژه شیعیان دارند.

وی با اشاره به بیانات آیت الله بهجت فومنی در رابطه با مهدویت که «در فرهنگ انتظار و مهدویت انسان باید روح خویش را برای ظهور آماده کند»، افزود: فرد منتظر باید خودش را بسازد و صلاح آدم ها در خود سازی روحی برای موعود است، اما این خود سازی به معنی انزوا از اجتماع نیست بلکه خودسازی برای منجی باید در بطن جامعه و در کنار مسیر حرکت مردم انجام پذیرد.

کامرانی با تاکید بر این که تمام ادیان الهی به یک نجات دهنده و ظهور معتقد هستنند، خاطر نشان کرد: انتظار در اسلام ساکن نیست و رکود ندارد، بلکه این فرهنگ، فرهنگی بسیار پویا و دارای تحرک است و در عین حال با شرایط روز پویایی را در بستر جامعه تعریف می کند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه