در سفری که معاون وزیر جهاد کشاورزی به گیلان داشت مشکلات را به وی گفتم که باید پیگیری کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در زمینه ابریشم این استان وضعیت خوبی داشت و به تولید سالانه ۴۰۰ تن رسیده بودیم، گفت: دولت باید قیمت خرید تضمینی پیله ابریشم را افزایش دهد

در سفری که معاون وزیر جهاد کشاورزی به گیلان داشت مشکلات را به وی گفتم که باید پیگیری کنند

به گزارش ۸دی نیوز، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در نشست مدیران جهادکشاورزی گیلان، اظهار کرد: جهاد کشاورزی یکی از بزرگترین وزارتخانه‌ها در کشور است.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت‌های جهاد کشاورزی، افزود: این وزارتخانه در زمینه شیلات، کشاورزی، امورباغی و زراعی و حلال و حرام غذاها نقش مهمی را ایفا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را که مد نظر مقام معظم رهبری است تحقق بخشیم باید از جهاد کشاورزی شروع کنیم، گفت: کشاورزی در گذشته به صورت سنتی محض اداره می‌شد اما اکنون فنی است.

آیت‌الله قربانی تصریح کرد: باید با اصول فنی در شیلات، برنج، چای و بهره‌وری درست از جنگل‌ها و آفت‌زدایی و امثال اینها وارد صحنه شویم و نیازمندی‌های اولیه مردم را در این زمینه فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه کشاورزی و کشت توأم برنج، اردک و ماهی بسار خوب است خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از مناطق مختلف کشاورزی استان انجام دادم مردم با مشکل آب رو به رو بودند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان اظهار کرد: در سفری که معاون وزیر جهاد کشاورزی به گیلان داشت مشکلات را به وی گفتم که باید پیگیری کنند.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه در زمینه ابریشم گیلان وضعیت خوبی داشت و به تولید سالانه ۴۰۰ تن رسیده بودیم، گفت: دولت باید قیمت خرید تضمینی پیله ابریشم را افزایش دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کشاورزان از روند خرید تضمینی چای راضی هستند، گفت: مطالبات چایکاران گیلانی به گفته رئیس سازمان چای کشور به زودی پرداخت می شود.

آیت الله قربانی با تأکید بر اینکه  نرخ خرید برگ سبز چای توسط دولت خوب تعیین شده است، اظهار کرد: برگ سبز چای درجه یک، یک هزار و ۸۰۰ تومان و درجه دو یک هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است.

وی با اشاره به وضعیت چای کشور، تصریح کرد: دولت با همه مشکلات موجود اعتباری مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان را برای چای کنار گذاشته که تاکنون سابقه نداشته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه از چای‌کاران، کارخانه‌داران و توزیع‌کنندگان انتظاراتی داریم، گفت: تولید چای با کیفیت مورد انتظار بوده و ظاهر بسته‌های چای باید شکیل باشد تا مورد پسند همگان قرار گیرد.

آیت الله قربانی با تأکید بر ارائه صحیح آمارها در حوزه کشاورزی، گفت: تقویت و توسعه کشاورزی یک ضرورت برای توسعه پایدار کشور است./ تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه