متاسفانه هیچ برنامه ریزی درستی از طرف مسئولین برای نشان دادن جذابیت قرآن به کودکان وجود ندارد

شاکرنژاد از قاریان ممتاز بین المللی، گفت: متاسفانه هیچ برنامه ریزی درستی از طرف مسئولین برای نشان دادن جذابیت قران به کودکان وجود ندارد و هیچ حمایتی هم از ما نمیشود که ما بتوانیم یک موج قرآنی در بین کودکان و جوانان ایجاد کنیم.

متاسفانه هیچ برنامه ریزی درستی از طرف مسئولین برای نشان دادن جذابیت قرآن به کودکان وجود ندارد

حمید شاکرنژاد از قاریان برتر کشوری در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی ۸دی نیوز، در پاسخ به سوالی مبنی بر اثرات قرآن در زندگی انسان، گفت: اگر بخواهم کلیشه ای جواب بدهم تمام زندگی ام را مدیون قرآن هستم. وقتی به زندگی خودم نگاه میکنم شاید خیلی وقت ها اگر وصل به قرآن نبودم قطعا راه را در زندگی اشتباه میرفتم.

وی ادامه داد: شخصیتی که در اجتماع بدست آوردیم بخاطر همان وجه قرآنی هست. یک شخصیت قابل اعتماد و آبرومندی که با میلیاردها تومان قابل مقایسه نیست. دیگری هم بحث آرامش هست. مانوس بودن با قرآن باعث به وجود آمدن آرامشی در من شده است که این آرامش را با هیچ چیز عوض نمیکنم.

شاکرنژاد در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه چرا کودکان بین کلاس های قرآنی و هنر یا ورزشی بیشتر جذب هنر یا ورزش میشوند واینکه راهکارتان برای بهبودی این وضع چیست، گفت: قرار نیست که من بعنوان قاری قرآن نظریه بدهم که چکار کنیم تا کودکان از زمان کودکی علاقه مند به قران بشوند ، شاید من نتوانم نظری بدهم اما این واقعا درد دل ما هم هست و این را باید از مسئولین پرسید و دلیلش هم مشخص است ، بی توجهی به قرآن. به وضوح مهجوریت قرآن در کشور دیده میشود ، توجهی به خود قران نیست ، توجهی به قاری قران نیست ، توجهی به مفسر قران نیست و هیچ برنامه ریزی درستی از طرف مسئولین برای نشان دادن جذابیت قران به کودکان وجود ندارد و هیچ حمایتی هم از ما نمیشود که ما بتوانیم یک موج قرآنی در بین کودکان و جوانان ایجاد کنیم.

قاری ممتاز داخلی و بین المللی، در پایان خطاب به کسانی که میخواهند در قرآن پیشرفت کنند، تصریح کرد: توصیه من این است که ابتدای راه تلاوت قران حفظ قران است. اگر بتوانیم اهمیت بیشتری نسبت به حفظ قران داشته باشیم در قرائت ما هم تاثیر خواهد داشت. متاسفانه بزرگترین مشکلی که برای جوانان پیش می آید غرور است ، هنوز مدتی از دوران تلاوت نگذشته اما فکر میکنند بجای خیلی بالایی رسیده اند این غرور ضربه میزند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه