بخش عمده ای از اعتبارات برای ناهنجاری های جامعه صرف شده است+ تصاویر

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: بخش عمده ای ازاعتبارات صرف هزینه های مادی ومعنوی رفتارهای ناهنجار فرهنگی، اجتماعی واقتصادی درجامعه میشود.

بخش عمده ای از اعتبارات برای ناهنجاری های جامعه صرف شده است+ تصاویر

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز، احمد سیاوش پور در نشست آسیب شناسی مباحث حقوقی شهرداری رشت با اشاره به اینکه دوستداران نظام وافرادی که به پیشرفت جامعه نگاه مثبت دارند، به شرایط موجود رفتارهای اجتماعی جامعه نقد می کنند، بیان کرد: هزینه های مادی ومعنوی رفتارهای ناهنجار فرهنگی، اجتماعی واقتصادی در جامعه بسیار بالاست و صرف بخش عمده ای از اعتبارات را به خود اختصاص داده است.

Capture

وی بیشترین تخلفات وجرائم درکشور را مربوط به رفتارهای ناهنجار فرهنگی، اقتصادی واجتماعی خواند واظهارکرد: جرائم مربوط به مواد مخدر، درگیری و ضرب وجرح و همچنین سرقت از رفتارهای ناهنجار فرهنگی، اجتماعی واقتصادی درجامعه هستند.

رئیس کل دادگستری گیلان، وضعیت نامطلوب اشتغال وتامین معیشت را موجب وقوع جرائمی مانند سرقت در جامعه عنوان کرد وگفت: معضل اعتیاد نیز ازبیکاری ناشی می شود و تخلفات درگیری وضرب وجرح نشان از التهاب روانی درجامعه دارد.

سیاوش پوربا بیان اینکه فراهم نبودن شرایط ناهنجاریهای فرهنگی، اقتصادی واجتماعی را سبب می شود، افزود: این ناهنجاری ها نشان می دهد در حوزه های مختلف مدیریت و به ویژه مدیریت شهری، نتوانستیم معیشت مردم وزندگی توام با آرامش روانی در جامعه را فراهم کنیم.

وی درگیری فیزیکی را دارای سومین فراوانی دربین تخلفات وجرائم در گیلان دانست و تصریح کرد: آستانه تحمل مردم پائین آمده است و بخشی از تصادفات وفوت های ناشی ازآن نیز مربوط به همین مسئله است.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه، تشکیل پرونده های قضائی هزینه بسیار زیادی برای جامعه دارد گفت: اجرای احکام قضائی وهمچنین نگهداری زندانیان هزینه هایی را به جامعه وارد می کند.

سیاوش پور وجود ناهنجاریها وجرائم را دارای علل وریشه هایی عنوان کرد که می توان به آنها پرداخت وچاره اندیشی کرد.

وی با بیان اینکه ناگزیریم اندیشه وکار وبرنامه های خود را به سمت پیشگیری از تخلفات به عنوان راهکار صحیح ببریم، اظهارکرد: برخی از پیشگیری ها، زمینه های وقوع جرم را ازآغاز در نطفه خفه می کند.

رئیس کل دادگستری گیلان با تاکید براینکه شهرداری، شورای شهر ودستگاه قضائی باید برای کاهش جرائم چاره اندیشی کنند، اعلام کرد: مدیریت شهری یک مدیریت چند بعدی است.

سیاوش پور با ابراز امیدواری از اینکه این نشست تعامل وارائه برنامه از شهرداری ،شورای شهر ودستگاه قضایی را ترسیم کند، گفت: مدیریت فرهنگ و میراث فرهنگی، کسب و کار، امنیت وسلامت جامعه، حمل ونقل و رفاه افراد جامعه از حوزه هایی هستند که مدیریت شهری درآن ها نقش وتاثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی آمادگی دارد با مدیریت شهری تعامل داشته باشد، افزود: انتظازاتی از شما عزیزان داریم که حرکتی که درآن ملاحات جناحی و سیاسی نباشد را آغاز کنیم که آثاری را درمسیر توسعه جامعه می تواند داشته باشد.

IMG_4675

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه