۳پروژه جهاد کشاورزی در صومعه سرا به بهره‌برداری می رسد

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا از افتتاح و بهره‌برداری ۳ پروژه همزمان با هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری از این سه پروژه دو میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

۳پروژه جهاد کشاورزی در صومعه سرا به بهره‌برداری می رسد

به گزارش ۸دی نیوز احمد پادیاب مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا  در گفت‌وگو با واران‌نیوز، با بیان اینکه ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه امسال هفته جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: در این هفته ۳ پروژه با اعتبار دو میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با امام جمعه شهرستان، افتتاح سه پروژه، تقدیر از ۲۵ کشاورز نمونه شهرستان و ایراد سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه از برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی است.

افتتاح و بهره‌برداری از ۳ پروژه همزمان با هفته جهاد کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با بیان اینکه سه پروژه در هفته جهاد کشاورزی افتتاح می‌شود، گفت: پروژه قارچ دکمه‌ای صنعتی در روستای کلنگستان این شهرستان از بزرگترین پروژه‌هاییست که در استان گیلان کم نظیر است.

پادیاب با بیان اینکه برای بهره‌برداری و افتتاح از این پروژه دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، تصریح کرد: یک میلیارد تومان از محل تسهیلات طرح توسعه کشاورزی برای این پروژه وام دریافت گردیده است که برای ۲۵ نفر اشتغالزایی می‌نماید.

وی با اشاره به اینکه طرح تجهیز و نوسازی اراضی سنتی در روستای کهنه‌سر با اعتبار هزینه شده ۱۵۰ میلیون تومان، از دیگر پروژه های قابل بهره‌برداری در هفته جهاد کشاورزی است، خاطرنشان کرد: با این طرح، امکان کاشت، داشت و برداشت مکانیزه و مدرن سازی مدیریت مزرعه و سیستم آب رسانی برای کشاورزان در آن روستا فراهم شده است.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا تاکید کرد: لایروبی و بازسازی استخر ذخیره‌ آب در روستای کلسر برای تامین آب زراعی کشاورزان و پرورش ماهیان گرم‌آبی برای استفاده دو منظوره با ۳۰ میلیون تومان هزینه از دیگر پروژه های قابل بهره‌برداری است.

برداشت سالانه ۱۲۰ هزارتن شلتوک از مزارع صومعه‌سرا

پادیاب اظهار کرد: سالانه حدود ۱۲۰ هزارتن شلتوک و ۷۰ هزار تن برنج سفید از شالیزارهای صومعه‌سرا برداشت می‌شود.

وی افزود: پروژه‌های مشاغل خانگی مانند پرورش مرغ، اردک، بلدرچین، قارچ خوراکی، باغات خیارکاری و هندوانه نسبت به سالهای گذشته در شهرستان توسعه یافته است.

مدیر جهادکشاورزی صومعه‌سرا با بیان اینکه کشت برنج در شالیزارهای شهرستان صد در صد انجام شده است، گفت: امسال افزایش ۵۰ درصدی کشت مکانیزه را در صومعه‌سرا داشته‌اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه