تخریب عجیب بخشی از پارک جنگلی کفود ماسال+ تصاویر

در حالی که ۲۱ بهمن ماه سال ۹۱، جنگل جلگه ای روستای کفود شاندرمن جهت احداث پارک جنگلی با حضور مسئولان استانی گلنگ زنی شد هفته گذشته به شکلی عجیبی، بخشی از این جنگل تخریب سراسری شد.

تخریب عجیب بخشی از پارک جنگلی کفود ماسال+ تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ماسال نیوز،ه گزارش ماسال نیوز، بخشی از پارک جنگلی کفود شهرستان ماسال که پیش از این قرار بود به عنوان محل احداث پارک جنگلی شهری شاندرمن مورد استفاده قرار گیرد هفته گذشته مورد تخریب قرار گرفت.

این بخش از جنگل کفود پیش از این در نقشه پارک جنگلی شهری قرار گرفته بود.

shanderman kofod 

این در حالی است که در ۲۱ بهمن ماه سال ۹۱ با حضور سید رضا جوادپور فرماندار سابق ماسال، محمود شکری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال، اردشیر روحی رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان و یکی از مسئولان ارشد سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور این بخش جهت احداث پارک جنگلی کلنگ زنی شده بود.

shanderman-kofod1

مرضی شهبازی شهردار سابق شاندرمن در همین رابطه به ماسال نیوز گفت: بخش تخریب شده قسمتی از طرح پارک شهری بود.

نقشه طرح پارک در زمان کلنگ زنی پروژه موید گفته های شهردار سابق می باشد.

اما سید نظم عبدالحسین زاده شهردار شاندرمن در همین خصوص به ماسال نیوز گفت: این بخش از جنگل در نقشه پارک شهری نیست و طرح اولیه مورد تصویب معاونت جنگلهای شمال در چالوس قرار نگرفته است.

shanderman-kofod13

وی ادامه داد: در طرح اولیه پارک شهری مقرر شده بود که ۵۶ هکتار از این جنگل در محدوده پارک شهری قرار گیرد اما طرح تصویب شده در معاونت جنگلهای شمال سازمان جنگلها ۳۲ هکتاری است و بخش تخریب شده نیز در طرح اصلاح شده قرار نگرفته است.

نکته دیگر در خصوص تخریب بخشی از جنگل جلگه ای کفود این است که بهره برداری از درختان آن بدون رعایت اصول فنی بهره برداری انجام شده است به نحوی که تنه تعداد زیادی از درختان در اثر بهره برداری غیر اصولی شکسته شده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه