تجهیز و نوسازی ۵۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی گیلان

رئیس جهاد کشاورزی گیلان بیان اینکه ۱۰۵ هزار هکتار اراضی در کشور در برنامه ۵ ساله تجهیز و نوسازی می شود و ۵۵ هزار هکتار برای گیلان است گفت: تلاش ما این است که به روستاییان برای افزایش کشت و سود کمک کنیم.

تجهیز و نوسازی ۵۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی گیلان

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی ۸دی نیوز ،علیرضا شعبان‌نژاد ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه با بیان اینکه در امنیت اجتماعی یکی از بحث هایی که هموراه نگران کننده است امنیت غذایی است افزود: کشاورزی مهمترین بخش اقتصادی در گیلان است.

وی با تاکید بر اینکه جای جای استان برای کشاوری ظرفیت دارد و خاک مناسب و پشتکار مردم از مهمترین ظرفیت‌های این بخش است،گفت: هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان زیر کشت محصولات مختلف می‌رود.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان از تلاش دولت برای احیای و توسعه صنعت نوغانداری در گیلان خبرداد وخاطرنشان کرد: ابریشم محصول کشاورزی است که کشاورز زمانی از آن درآمد کسب می کند که سیاه بهار کشاورزی است.

شعبانژاد مدت درآمد زایی ابریشم را ۴۵ روز ه عنوان کرد و گفت:مزیت دیگر ابریشم این است که پیر و جوان می توانند در آن فعال شوند و در یک فضای کوچک و بلا استفاده می توان تولید داشت.رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه قیمت تضمینی ابریشم در شرایط کنونی قیمت مناسبی نیست گفت:هر جا سود باشد سرمایه جهت خود را پیدا می کند امسال افزایش کشت برنج دلیلش افزایش قیمت برنج است.

وی با اشاره به اینکه سه در صد کشاورزی کشور در گیلان است بیان کرد:۳۵درصد برنج کشور در گیلان تولید می شود.

شعبان نژاد با تاکید بر اینکه میزان تولید سالانه محصولات کشاورزی در استان ۲.۵ میلیون تن است ، تصریح کرد:براساس بررسی انجام شده  با یک حرکت منسجم وعلمی می‌توان تولید را با اجرای برنامه چند ساله در استان افزایش داد.

وی از افتتاح ۲۵ طرح عمرانی و تولیدی همزمان با هفته جهادکشاورزی در گیلان خبرداد و تصریح کرد:۱۹ روستا و یک‌هزار و ۴۳۱ خانوار از افتتاح این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

رئیس جهادکشاورزی گیلان اعتبار هزینه شده برای این میزان پروژه را ۱۶ هزار و ۳۳۵ میلیون ریال عنوان کرد و در ادامه با بیان اینکه ۱۰۵ هزار هکتار اراضی در کشور در برنامه ۵ ساله تجهیز و نوسازی می شود و ۵۵ هزار هکتار برای گیلان اسست گفت: تلاش ما این است که به روستاییان برای افزایش کشت و سود کمک کنیم.

شعبان نژاد با تاکید بر تعمیر و بازسازی شالیکوبی ها، گفت: اگر کشاورزان و صاحبان کارخانه های شالکوبی داوطلب باشند ما در یک برنامه چند ساله این کار را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی متولی اشتغال نیست و بلکه متولی تولید است اظهار کرد: ما با نگاه به تولید به اشتغال کمک می کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی با اشاره به۲۳۸ نفر ازناظران برنجکه سابقه ۳۰ ماه در استان گیلان داشته اند پی گیری لازم برای جذب انجام شدهگفت: برای ۱۲۰ نفر از آنها احکام آنها زده شده و جذب می شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه