برگزاری جشن عاطفه ها با شعار در انتظار مهر حماسی در سراسر کشور

حسین انواری از برگزاری جشن عاطفه ها با شعار در انتظار مهر حماسی در ۱۰ مهر سال جاری خبردادو افزود: جشن عاطفه ها از ۱۰ تا ۱۲ مهر در سراسر کشور برگزار میشود.

برگزاری جشن عاطفه ها با شعار در انتظار مهر حماسی در سراسر کشور

به گزارش ۸دی نیوز، حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) در سفر یکروزه خود به گیلان در نشستی با خبرنگاران با تاکید بر اینکه یکی از سیاست های اصلی کمیته امداد توانمند سازی اقتصادی مددجویان است اظهار کرد:توانمندسازی فکری، اجتماعی و اقتصادی خانوارهای زیر پوشش و توسعه مشارکت های مردمی در راستای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به نیازمندان دو رویکرد اصلی این نهاد در سال ی حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه پرداختن به فرهنگ هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده است ،از برگزاری  جشن عاطفه ها با شعار در انتظار مهر حماسی در ۱۰ مهر سال جاری خبردادو افزود: جشن عاطفه ها از ۱۰ تا ۱۲ مهر در سراسر کشور برگزار میشود.

انواری  در ادامه به کارنامه درخشان کمیته امداد در ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت:طی دو سال گذشته ۸۰ ۱هزار مددجو ی تحت پوشش کمیته خودکفا شدند و با کسب درآمد ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان از حلقه پوشش کمیته امدا خارج شدند.

6542

سرپرست کمیته انداد امام خمینی (ره)از ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در ۲ سال گذشته توسط این نهاد انقلابی خبرداد و خاطرنشان کرد:انچه که برای ما مهم است نشاط درون خانواده هاست در کمیته امداد بر روی اشتغال ،ازدواج،تامین ثبات اقتصای خانواده ،تغییر تفکر فرهنگی خانواده ها سرمایه گذاری می شود.

وی مردم و حضور آنها را در صحنه یکی از مهم‌ترین استوانه‌های کمیته امداد دانست  ودر ادامه  از ایجاد درامد ۸۰ میلیاردتومانی زکات کشور در ۶ ماه گذشته خبرداد

 انواری با این توضیح  که  زنان سرپرست خانوار از گروه های آسیب پذیر جامعه هستند که رنج مضاعفی را تحمل می کنند، آنها نه تنها از لحاظ اقتصادی، بلکه از نظر اجتماعی، روحی، روانی و عاطفی نیز تحت فشار هستند،  نبود دید مثبت برای ازدواج مجدد، گرایش نادرست و دیدگاه غلط مردان نسبت به سوء استفاده از شرایط زنان سرپرست خانوار، نبود قدرت مالی و تامین نیازهای اولیه زندگی، تنگ شدن حلقه روابط دوستانه همسایه ها و تا حدودی خانواده را از مشکلاتی عنوان کرد که زنان سرپرست خانوار با ان درگیر هستند  و با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی درست در جامعه افزود: ازدواج دوباره زنان سرپرست خانوار در جامعه امروز از نظر خانواده و جامعه قبح دارد و تلاش ما و رسانه‌ها در راستای از بین بردن این قبح باشد.

وی با بیان این مطلب که خانمی که همسر شهید است جایگاه اجتماعی خود را دارد اما به زنی که همسر خود را در اثر تصادف از دست داده در جامعه چندان اهمیت داده نمی‌شودتاکید کرد  : نگاه جامعه باید به زنانی که سرپرست خود را بر اثر عوامل مختلف از دست داده‌اند یکسان باشد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه