سپاه قدس گیلان برای چندمین بار سپاه برتر کشور شناخته شد+تصاویر

سردار محمدی از وضعیت خوب سپاه قدس گیلان خبر داد و گفت: سپاه قدس گیلان چند روز گذشته برای چندمین بار پیاپی سپاه برتر کشور شناخته شد و لوح سپاس سازمانی دریافت کرد.

سپاه قدس گیلان برای چندمین بار سپاه برتر کشور شناخته شد+تصاویر

به گزارش خبرنگار سرویس ایثار و مقاومت ۸دی نیوز، سردار هامون محمدی فرمانده سپاه قدس گیلان در نشستی خبری با اصحاب رسانه این استان اظهار نمود: فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا علی الخصوص ۸۰۰۰ شهید گیلان را گرامی میداریم.

وی با اشاره به پیام انقلاب اسلامی که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب این پیام”نه به کسی ظلم کن و نه زیر بار ظلم برو” می باشد، بیان نمود: اگر کشوری با این شعار مسیرش را طی کند، پیروز است.

neshast-mohammadi (2)

سردار محمدی تأکید کرد: کشوری تحت سلطه قرار می گیرد که سران آن، سلطه را قبول کنند و ایران اسلامی ثابت کرد که نه دنبال ظلم کردن است و نه زیر بار زور می رود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه جنگ در زمانی به ما تحمیل شد که ما هیچ اراده ای برای ورود به جنگ نداشتیم، خاطرنشان کرد: با هدایت انقلابی و مدیریت حضرت امام(ره) جوانانی که شور انقلابی داشتند، وارد عرصه جنگ شدند.

وی ماندگاری این دفاع را بخاطر انسانهای بزرگی دانست که در آن ایفای نقش کردند و گفت: در آن زمان همه کشور ها پشت ما را خالی کرده بودند. این شهامت به اعتقاد بنده مختص ایرانیان است.

سردار محمدی همچنین افزود: گاهی اوقات در صحنه هایی کاملا مغلوب بوده ایم ولی به اذن الهی نیرو و توانی به رزمندگان وارد شد که سربلند می شدند.

neshast-mohammadi (1)

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه فرماندهان جنگ ما نسبت به نیروهای شرکت کننده در عملیات بیشترین صدمه و تلفات را می دیدند، تصریح کرد: این در حالی است که در بسیاری از کشورها، فرماندهان کمترین آسیب را می بینند.

وی از شهدای والا مقام گیلان یادی نمود و اذعان داشت: شهید املاکی با دندان های شکسته شده وارد میدان شد در حالیکه شاید اگر کسی چنین مصدومیتی داشت اصلا پایش را در جبهه نمی گذاشت و شهید خوش سیرت که با پای شکسته وارد میدان جنگ شده بود.

فرمانده سپاه قدس گیلان اضافه کرد: استکبار جهانی این معنای دقیق را درک کرد که با اعتقادات مردم نمی تواند روبرو شود همانطورکه  دفاع مردم ایران نیز دفاعی اعتقادی بود.

سردار محمدی خاطرنشان کرد: حضور تفکر حضرت امام(ره) در سرزمین های اشغالی آن شهامت را به ملتها تزریق کرد که می شود در مقابل ظلم ایستاد ولی به شرطی که ملتها هزینه اش را همانطور که ایران پرداخت، بپردازند.

neshast-mohammadi (4)

وی با اشاره به اینکه امروزه سطح نبرد ما با استکبار جهانی  از سطح استراتژیک به سطح عملیاتی تغییر کرده است، بیان کرد: وقتی آمریکا مقام اول فروش سلاح جنگ را دارد، چطور می توان به این کشور که حیاتش در جنگ و فروش سلاح است اعتماد کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان جرقه تقابل با تحریم های دشمن را از روزهای دفاع مقدس دانست و ابراز نمود: در آن ۸ سال دفاع مقدس انسانهایی بودند که وقتی به بدنشا تیر اصابت می کرد، به جای اینکه فریاد بزنند امدادگر کمکم کن و آه و ناله کنند، میگفتند خدای بزرگ مرا ببخش. این از امتیاز رزمندگان بود.

neshast-mohammadi (3)

وی افزود: ما به دنبال قدرت نیستیم ما به دنبال فیزیک قدرت هستیم و همین فیزیک قدرت ماست که استکبار جهانی نمی تواند به ما تعارض کند. خوشبختانه نیروهای مسلح در وضعیت بسیار خوبی هستند و هیچ زمانی به این اندازه آماده نبوده ایم.

سردار محمدی در پایان از وضعیت بسیار خوب سپاه قدس گیلان خبر داد و اظهار کرد: سپاه قدس گیلان چند روز گذشته برای چندمین بار پیاپی سپاه برتر کشور شد و لوح سپاس سازمانی دریافت کرد.

ابراهیم جوادی رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان نیز در ابتدای این جلسه حضور و فعالیت در خبرگزاری ها و مطبوعات را مانند جهادی دانست که در آن زمان رزمندگان انجام دادند.

وی همچنین افزود: همه روزه در جای جای ایران اسلامی برای شهدا یادواره داریم اما در کشوری که جنگ را شروع کرده بود، حتی کوچه ای هم به نام شهیدشان نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه