عدم وجود کارشناس در انجام پروژه های شهری

با توجه به حجم بالای عبور و مرور خودروها و عابرین پیاده از بلوار امام رضا(ع) ،اصلاح خط کشی خیابان این منطقه از لاهیجان می تواند در دستور کاری و اولویت شورای شهر و شهرداری لاهیجان قرار گیرد.

عدم وجود کارشناس در انجام پروژه های شهری

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از لاهیجان، تاکنون با خط کشی های عجیب غریب وغیرمستقیم مواجه شده اید ؟
در شهر لاهیجان ، دو نوع خط کشی عابر پیاده وجود دارد که بسیار جالب توجه و در نوع خود پدیده ای نوظهور است. یک خط کشی مطابق با استانداردها و دیگری تماما مضحک و بسیار خطرناک برای عابران پیاده !

دلیل خط کشی خیابان به این شیوه  که عابران پیاده را از حاشیه استخر به جلوی فروشگاهی بزرگ هدایت می کند برای بیشتر همشهریان ، مخصوصا ساکنین منطقه گلستان به سوالی بی جواب تبدیل شده است.

1 (1)

به این نوع خط کشی ، پله کانی گفته می شود که تا حدودی درست است ، ولی با این تفاوت که این نوع خط کشی به یک رفوژ (راهرو امن) برای قدم زدن و دیده شدن از طرف راننده ها در قسمت تندروی خیابان نیاز دارد.

تصویر زیر نوعی خط کشی پله ای استاندارد است.

1 (2)

 اولین سوالی که با دیدن این نوع خط کشی در ذهن هر عابری متبادر می شود این است که ابتدا نرده ها را نصب کردند و بعد خط کشی به نرده ها ختم شده و یا نه اول خط کشی خیابان انجام شده و بعد نرده ها نصب شده و یا هر دو عملیات را با هم و توسط دو پیمانکار جدا انجام داده اند که در هر ۳ صورت نماینده شهرداری به عنوان ناظر بر پروژه باید پاسخگوی این خطا باشد.

با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و هجوم مسافران و گردشگران از شهرهای کشور ، لزوم بررسی هر چه سریعتر این خطا در نتیجه پروژه توسط شهرداری،شورای شهر و دیگر نهادهای ذیربط به جهت جلوگیری از بروز حوادث ناگوار برای همشهریان در اولویت قرار دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه