دشت شقایق‌ها میراث طبیعی تالش‌ها است

فرماندار تالش در مراسم جشن دشت شقایق های تالش گفت: برگزاری جشنواره دشت شقایق‌ها اقدامی شایسته از طرف کارگروه گردشگری تالش است.

دشت شقایق‌ها میراث طبیعی تالش‌ها است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مریان خبر، علی فتح‌الهی، برگزاری جشنواره دشت شقایق‌ها را معرفی‌کننده ظرفیت‌های گردشگری تالش عنوان کرد و افزود: دشت شقایق ویژه مناطق و ارتفاعات تالش است.

وی ارتفاعات کرمون و الماس در منطقه اسالم، لوراهونی و شکردشت در ارتفاعات بخش مرکزی و کرگانرود را از مناطق رویش گیاه شقایق دانست و اظهار کرد: دشت شقایق‌ها میراث طبیعی و فرهنگی تالش‌ها است و نیاز به حمایت و توجه ویژه مردم و مسئولان دارد.

فتح‌الهی تصریح کرد: مردم منطقه حافظ میراث و موهبت الهی دشت شقایق‌ها هستند.

0.516917001308681152_taknaz_ir

استاد جغرافیا و گردشگری ایران نیز در مراسم جشنواره دشت شقایق‌ها اظهار کرد: ارتفاعات تالش در تمام کوهستان‌های منطقه از شمال تا جنون ادامه دارد.

محمدتقی رهنمایی به کانون اقلیمی رویش گیاهی در ارتفاعات تالش اشاره کرد و افزود: آب‌وهوای منطقه رویش گیاهی ویژه‌ای را پدید آورده است.

وی رویش گیاهان در ارتفاعات تالش را به صورت خودرو عنوان کرد و یادآور شد: گل شقایق از گذشته مورد توجه مردم بوده است.

رهنمایی با اشاره به اوج فصل رویش گل شقایق در نیمه خرداد ماه، تصریح کرد: رویش گل مذکور و حضور مردم در طبیعت هماهنگی زمانی دارد.

استاد جغرافیا و گردشگری ایران استقبال مردم از گل شقایق را به دلیل رنگ این گیاه دانست و بیان کرد: ترکیب رنگ قرمز و نارنجی نشان‌دهنده رنگ آتش است.

وی به ویژگی رنگ گل شقایق اشاره کرد و گفت: رنگ مذکور دارای قدرت محرکه در روح انسان است و موجب سرزندگی، شادابی، حرکت و زنده بودن در افراد می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
همایون
این جشنواره هیچ نفعی برای صنعت گردش گری شهرستان تالش ندارد بلکه هزینه های زیادی برای برگزاری این جشنواره ها می شود که معلوم نیست فرماندار تالش چه اهدافی سیاسی را دنبال میکند!!!
در حاشیه