شهید رودباری سید شهیدان نهضت امام(ره) است

استاد حوزه و دانشگاه، گفت: امروز همه راحت مرگ برآمریکا می گویند اما شهید رودباری در زمانی که حتی کسی جرأت دفاع از نهضت امام را نداشت یکه و تنها سینه سپر کرد و از نائب امام زمان(عج) امام خمینی(ره) دفاع کرد و شهادتش آغاز نهضت امام(ره) را رقم زد.

شهید رودباری سید شهیدان نهضت امام(ره) است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از زیتون خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی‌اراکی، ساعتی پیش در مراسم استانی قیام خونین ۱۵ خرداد و مراسم یادبود شهید سید یونس حسینی آغوزبنی رودباری اولین شهید نهضت حضرت امام خمینی(ره) که در مصلی امام خمینی(ره) رودبار برگزار شد، ضمن قدردانی از متولیان برگزاری مراسم شهید سید یونس رودباری، اظهار کرد: شهید سید یونس رودباری سید شهیدان نهضت امام خمینی(ره) سید شهیدان روحانی و سید شهیدان گیلان باید بنامیم.

وی شهادت سید یونس رودباری را نقطه عطف قیام خونین ۱۵ خرداد دانست و ادامه داد: شهید رودباری با شهادتش در سال ۴۲ و با برپایی مجلس چراغ راه سعادت انسان‌ها را فراهم کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهید سید یونس رودباری در ۱۵ فردوردین ماه سال ۴۲ به شهادت رسیده است، خواستار برگزاری مراسم یادواره اولین شهید نهضت امام در ۱۵ فروردین هر سال شد.

وی ابراز نمود: امروز همه راحت مرگ برآمریکا می گویند اما شهید رودباری در زمانی که حتی کسی جرأت دفاع از نهضت امام را نداشت یکه و تنها سینه سپر کرد و از نائب امام زمان(عج) امام خمینی(ره) دفاع کرد و شهادتش آغاز نهضت امام(ره) را رقم زد.

شهید رودباری با شهادتش در سال ۴۲ و با برپایی مجلس چراغ راه سعادت انسان‌ها را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه فردی که مال حرام با زندگی او آمیخته شده نمی‌توانند در مسیر ولایت قرار بگیرد، متذکر شد: ۹۰ درصد تربیت فرزندان که امروز یکی از دغدغه های والیدن است به  مال و شیر حلال برمی گردد.

استاد حوزه و دانشگاه، روحیه جهادی داشتن را از ویژگیهای بارز شهید سید یونس رودباری دانست و گفت: جهاد در زبان فارسی به معنای مبارزه است و این مبارزه با باید از شهید سید یونس رودباری یاد بگیریم.

3242345

وی مبارزه با موانع را یکی دیگر از رکن های مبارزه برشمرد و ابراز نمود: اگر در مبارزه انسان با مانعی برخورد نباید در مقابل آن تسلیم شود بلکه باید همت کند و آن را از سر راه بردارد حال ممکن است این مانع مبارزه با هوای نفس باشد.

حجت الاسلام حسینی اراکی با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقام معظم رهبری با تاکید براینکه دشمن از دو جبهه اقتصاد و فرهنگ به مقابله با کشور آمده در نامگذاری سال می خواهد جهادی همه وارد میدان شوند و این موانع را از پیش روی راه انقلاب بردارند.

مداحی برادر خدادادیان از مداحان ارزنده استان گیلان و پخش مستند شهید سید یونس رودباری ساخته سهیلا پورمحمدی از کارگردانان ارزنده شهرستان رودبار از دیگر بخشهای این مراسم بود.

به گزارش زیتون خبر، در این مراسم نماینده، فرماندار، ائمه جمعه شهرهای رودبار، لوشان و رستم آباد، روحانیون جمعی از مدیران کل استان خانواده های معظم شهدا، روحانیون، فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم ولایی شهرستان رودبار حضور داشتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه