بی‌اعتنایی همگانی به «یافتم یافتم» جدید بی‌بی‌سی!

نکته برجسته درباره این «یافتم یافتم» جدید، بی‌فروغی و گم شدن سریع این خبر در عرض کمتر از ۲۴ ساعت در میانه اخبار رسانه‌های فارسی‌زبان بود.

بی‌اعتنایی همگانی به «یافتم یافتم» جدید بی‌بی‌سی!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل ازصراط، ماجرای انتشار سخنرانی سردار جعفری توسط «نوری زاد» و پروپاگاندای معنادار آن توسط  BBC ناخواسته تداعی کننده رویدادهای خودساخته در سال ۸۸ توسط این رسانه است، که اغلب جعلی و توخالی از کار در می آمد.

نکته برجسته در این «یافتم یافتم» جدید، بی‌فروغی و گم شدن سریع این خبر در عرض کمتر از ۲۴ ساعت در میانه اخبار رسانه‌های فارسی‌زبان بود، به طوریکه به ناگه تب این خبر و ویدئوی مربوط به آن، در کسری از روز از میان رفت.

هر چند نوری زاد و BBC کوشیدند با شبیه سازی آن به «واترگیت»، از این معرکه جدید به یک هم‌ذات‌پنداری با «واشنگتن پست» برسند اما واقعیت آنست که یخ‌شان نگرفت و برخلاف توقع آنها، سنسورهای سیاسی و اجتماعی و خبری در ایران بی اعتنا از کنار این ماجرا گذشتند.

معرکه گردانی مزبور مشابه ماجراجوئی چند سال پیش «رویا حکاکیان» تهیه کننده یهودی تبار برنامه “شصت دقیقه” شبکه خبری CBS آمریکا بود که طی آن او مدعی افشاگری درباره «حمید بهبهانی» جوانی ۳۰ ساله در قامت معاون وزیر اطلاعات شد که در عملیات تروریستی دهه ۶۰ در خارج از کشور نقش داشته است!

با وجود شعف(!) مضاعف حکاکیان در آن برنامه افشاگری خود، اظهارنظر چند روز بعد «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه وقت آمریکا که گفت «این آقا جوان تر از آن است که چنین ادعاهائی به وی بچسبد»، اسباب اخراج حکاکیان از CBS را فراهم کرد!

در معرکه گردانی نوین نوری زاد و BBC نیز این که محتوای اظهارات سردار جعفری چه بوده یک بحث است و چرائی بی تفاوتی جامعه خبری ایران به معرکه گردانی این دو بحثی دیگر!

ماجرای مزبور با شفاف‌ترین شکل ممکن موید یک گوشزد و واقعیت تلخ به BBC و اصحاب BBC و نوری‌زادها شد مبنی بر آنکه: “با پیوستن تان به اجنبی و فروختن ملت و مملکت تان دیگر نزد مخاطب ایرانی فاقد اعتبار و وجاهت ملی و خبری هستید.”

آنها متوجه این واقعیت نیستند که بر فرض محال صحت ادعای تقلب در انتخابات سال ۸۸ پرسش مردم بعد از شهرآشوبی‌های آن شهرآشوبان آنست که: شعارها و اطوار و شهرآشوبی‌های تان را باور کنیم یا ادعای تقلب تان را!؟

بواقع بعد از آن اطوار و رفتار و دادن شعارهای ساختارشکن و خودساخته و بی ارتباطی آن با «ادعای تقلب» صورت قضیه برای قاطبه ایرانیان شفاف شد. مبنی بر آن که: مقصود از تقلب بهانه‌ای بیش نبود و در قفای «ادعای تقلب» با رویکرد «سنگ مفت، گنجشک مفت» در جستجوی براندازی بودید! که البته مطابق انتظار کاری از دست آنها برنیامد.

مسیح علی نژاد در همان سال ۸۸ و در سخنرانی هیجان‌زده‌اش در سانفرانسیسکو ناشیانه بند را به آب داد و گفت: «سی سال ما ترسیدیم اکنون شما بترسید»! و با این اعتراف صادقانه نشان داد دعوا بر سر تقلب نیست و موضوع مناقشه، تمامیت جمهوری اسلامی طی ۳۰ سال گذشته بوده و هست!

فراز و فرود یک خبر

این خبر که بر اساس ویدئویی که توسط نوری‌زاد، به دست بی‌بی‌سی فارسی  رسید، به طور غیرعادی در فضای شبکه‌های اجتماعی پخش شد، بی‌بی‌سی تنها چند ساعت پس از این خبر مانور گسترده‌ای را بر روی آن آغاز کرد و به طور ناشیانه آن را سند تقلب(!) و دستکاری در انتخابات سال ۸۸ نامید. سند بی‌بی‌سی صحبت‌های سرلشگر جعفری بود که در آن می گفت: “جلوی جریان مشکل‌دار برای انقلاب خواهیم ایستاد”.

مانور روی این خبر اما به دلیل عدم استقبال از آن، خیلی زود به پایان راه رسید و در لابلای اخبار گم شد. البته احتمالا منبع خبر -نوری زاد- که برای مخاطب ایرانی کاملا بی‌اعتبار شده است، دیگر برای بی‌بی‌سی مهره ای سوخته باشد اما ظاهرا رسانه دولتی انگلیس این بار هم نتوانست از وسوسه پروژه سنگ مفت گنجشک مفت(!) خود دست بکشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه