هفتمین دوره نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب در مدارس منتخب استان گیلان برپا خواهد شد

همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، هفتمین دوره نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در مدارس منتخب استان گیلان برپا خواهد شد.

هفتمین دوره نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب در مدارس منتخب استان گیلان برپا خواهد شد

به گزارش ۸دی، یاسر تقوی در نشست خبری با بیان اینکه در چهل سالگ ی پ ی روز ی انقلاب اسلام ی ،ترو ی ج و جر ی ان ساز ی گفتمان انقلاب اسلام ی در ب ی ن نسل نو جوان و شناسا ییسهم آنان در آ ی نده انقلاب ی ک ی از مهمتری ن اقدامات عرصه فرهنگ ی کشور است ، گفت: ا ی جاد شکاف فکر ی و فرهنگ ی در بی ن نسل های مختلف انقلاب م ی تواندخطرات جبران ناپذیری را در جهت حرکت به سمت آرمان شهر مهدو ی ا ی جاد نما ی د . لذا ضرور ی است متول ی ان فرهنگ یکشور، تمام تلاش خود را در جهت ترو ی جفرهنگ و گفتمان انقلاب اسلام ی به کار گیرند .

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، اجرای “جشنواره فرهنگی و هنری مدرسه انقلاب” را برای هفتمین سال متوالی از اقدامات انجمن اسلامی در این راستا برشمرد و افزود: امسال علاوه بر رویکرد نمایشگاهی، قالب های جدید دیگری نیز به جشنواره اضافه شده است.

وی تقویت روحیه انقلابی و انگیزه دانش آموزان نسبت به پیگیری آرمان های ملی، جهانی و تمدنی انقلاب اسلامی، تقویت بینش دانش آموزان نسبت به هویت اسلامی و تقویت ایمان آن ها به مبانی اسلام و انقلاب و برانگیختن خلاقیت و توانمندی دانش آموزان درعرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست.

تقوی، تحقق دو مأموریت تشکیلات یعنی نیروسازی و جریان سازی در سطح مدارس، هم افزایی و همکاری صمیمی بین تشکل های دانش آموزی، حضور پرنشاط تر اعضای انجمن اسلامی در فعالیتها و عرصه های مختلف ادبی، هنری و جمع آوری ایده های اقدامی نسل پنجم انقلابرا از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.

وی، با بیان اینکه نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب به مجموعه فعالیتهایی اطلاق می شود که در آن، ابتدا گروه های دانش آموزی شکل می گیرند ، تصریح کرد: هر کدام از این گروه ها با انتخاب یکی ازمحورهای موضوعی مشخص شده به مطالعهو تحقیق و همچنین تولید محصولات نمایشگاهی بر پایه ابتکارات دانش آموزی خواهند پرداخت و در نهایت هم با افتتاحنمایشگاه ها دانش آموز ان به روایت گری درباب موضوع غرفه می پردازند .

تقوی، با اشاره به اینکه هفتمین دوره جشنواره مدرسه انقلاب در دو بخش نمایشگاهی و غیر نمایشگاهی برگزار می گردد، گفت: بخش نمایشگاه ی شامل سه محور دیروز ما، امروز ما و فردای ما می باشد که در بخش دیروز ما، دانش آموزان در قالب غرفه ها ی ی به بررسی کارنامه سیاه پهلوی و اسوه های انقلاب می پردازند. در بخش دیروز ما، جایگاه ولایتفقیه در انقلاب اسلامی ، استکبار ستیزی ودشمن شناسی ، نقش محوری دانش آموزان در تحولات آینده جامعه و مجاهدان سایبری مورد بررسی قرار می گرد. در بخش فردای ما نیز دانش آموزان با بررسیویژگی های منتظران در قالب غرفه ای با عنوان انصارالمهدی(عج) به ارائه محتوا خواه ن د پرداخت.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، به بخش ویژه بعنوان یکی دیگر از غرفه های این نمایشگاه ها اشاره کرد و ادامه داد: این بخش شامل میز پاسخگویی به شبهات، پویش دانش آموزی پنبه دانه، بیان دستاوردهای معنوی انقلاب و چالش های پیش رو و تبیین آیه سال می باشد.

تقوی، با اشاره به تقارن ایام فاطمیه و دهه مبارک فجر، گفت: غرفه هویت بانوی مسلمان با هدف تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) بعنوان الگویی برای دانش آموزان دختر از بخش های ویژه این نمایشگاه برای مدارس دخترانه می باشد.

وی، عرضه کتاب سرباز کوچک امام (ره)وکتاب سلام بر ابراهیم در حاشیه نمایشگاهمدرسه انقلاب را از برنامه های جنبی این نمایشگاه ها دانست و تصریح کرد: تشک یل گروه ها ی روزنامه دیواری، نشریه، کاریکاتور، اینفوگرافی نماهنگ و ارائه آن ها در حاش ی ه نمایشگاه از دیگر برنامه های جنبی می باشد.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، سرود، تئاتر، داستان و خاطره انقلاب و فراخوان ایده های ناب انقلابی را از بخش های غیر نمایشگاهی جشنواره برشمرد و اضافه کرد: بخش ویژه سرود جشنواره مدرسه انقلاب با سرودهایی از « آلبوم بزرگراه » برگزار می شود که د و قطعه سرود «باغبون» و «هفتمین دقیقه» با مضامینی از دو شهید والامقام برونسی و تهرانی مقدم در اختیار دانش آموزان قرار گرفته‌است تا دانش‌آموزان با بازخوانی یکی از این دو سرود در جشنواره شرکت کنند .

تقوی ادامه داد: د ر بخش تئاتر، دانش آموزان نمایش هایی که برگرفته از کتاب سرباز کوچک امام(ره) (ویژه پسران) و کتاب راز درخت کاج (ویژه دختران) میباشد را اجرا خواهند نمود.

وی، با بیان اینکه در بخش داستان انقلاب، دانش آموزان می توانند داستان های خود را با موضوع حوادث سال های پیروزی انقلاب و ایام دهه فجر ب ه دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند، گفت: همچنین دانش آموزان می توانند خاطراتی را که از نزدیکان و آشنایان درخصوص سالهای مبارزاتی و پیروزی انقلاب شنیده اند و یاخاطرات خود در رابطه با حضور در راهپیمایی ها و مناسبت های دهه انقلاب رابرای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، هدف از بخش ایده های دانش آموزی و مدرسه ای را زمینه سازی برایشناسایی، هدایت و حمایت از ایده ‌ هایانقلابی عنوان کرد و افزود: بر این مبنا، دانش آموزان گرامی می توانند با ارسالعکس، متن و یا ف ی لم اجرا ی ا ی دهانقلابی انجام شده خود در این بخش شرکت نمایند .

تقوی، برگزاری کاردوی مدرسه انقلاب را یکی دیگر از برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برشمرد و گفت: این طرح برای نخستین بار و به منظورآشنایی هرچه بیشتر اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با گفتمان و دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزار می شود . این کاردو جهت بازدید دانش آموزان از اماکن تاریخی و معنوی اثرگذار در جریان پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده شده است.

وی، ب رگزار ی ه ی ئت ها یانصارالمهدی(عج) را از دیگر برنامه های اتحادیه عنوان کرد و افزود: با توجه به تقارن دهه فجر امسال با ایام فاطمیه، برگزاری سوگواره فاطم ی با عنوان ضر ی حب ی نشان در سطح مدارس و شهرستان های استان برگزار می شود .

تقوی، با اشاره به برگزاری ۴۰ ویژه برنامه میز مطالبه از مسئولین در قالب طرح “نون و پنیر و صحبت” ، ادامه داد : برگزاری نشست های بصیرتی – معرفتی در مدارس منتخب استان با حضور مبلغین مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان قم، اکران فیلمهای جشنواره مردمی عمار و مستندهای فاخر در جلسات قرارگاه شهری و مدارس، دیدار با خانواده های معزز شهدای دانش آموز و مدافع حرم ، برگزاری پویش دانش آموزی و ارائه کارت تخفیف تماشای فیلم در سینما مارکت را از دیگر برنامه های اتحادیه در این ایام خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه