معاون اول قوه قضائیه: مهم ترین شاخصه مکتب سیاسی امام پیوند بین معنویت و سیاست است+ تصاویر مراسم

معاون اول قوه قضائیه اراده نظام اسلامی در مبارزه با فساد است گفت: در نظام اسلامی با هیچ توجیهی نباید فساد لانه کند و همه دست اندکاران و مسئولان باید هوشیار باشند که فساد جامعه را تباه می کند.

معاون اول قوه قضائیه: مهم ترین شاخصه مکتب سیاسی امام پیوند بین معنویت و سیاست است+ تصاویر مراسم

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی مذهبی ۸دی نیوز آیت الله رئیسی درمراسم  بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)در مصلی رشت با اشاره به شاخص های مکتب سیاسی امام خمینی (ره) اظهار کرد: اولین و مهم ترین شاخصه مکتب سیاسی امام راحل پیوند بین معنویت و سیاست است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به جنایت ها عظیمی که در جهان در سایه نگاه سیاستمداران غربی در اداره جامعه بدون توجه به خدا و آموزه های دینی رخ داده است افزود: پیوند بین سیاست و معنویت و ارائه مدلی به نام جامعه اسلامی بانگاه مردم سالاری دینی توسط امام خمینی (ره) بهترین نمونه ادراه جامعه است.

رئیس باتاکید بر اینکه حذف معنویت و خدا از متن زندگی اجتماعی توسط اربابان نظام سلطه باعث شده که اسباب نابوی جامعه بشری به دست انسان رقم بخورد گفت: در این میان تفکری که امام پرچم دار آن بود ان است که جامعه بشری را سیاستمدارانی باید اداره کنند که بهره مند از اخلاق و ارتباط با خدا باشند.

وی با بیان اینکه اداره زندگی و همه تدابیر سیاسی اجتماعی باید توام با خدا و معنویت باشد خاطرنشان کرد: ۲۲ جلد صحیفه نور را ورق بزنید هیچگاه امام مردم را به خود نخوانده است همه جا مردم را به خدا دعوت کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام از هیچ قدرتی نمی هراسید بیان کرد: شجاعت دلیری و دین مداری و دانایی امام در پرتو خدا محوری بود

رئیسی با تاکید بر اینکه هیچ قدرتی به چشم امام نمی آمد و اصلا قدرت تلقی نمی شد افزود: امام در راه اداره جامعه پیوند معنویت و سیاست رابرقرار کرد جنگ ما قانون دارد و زنان و کودکان در مکتب اسلام در جنگ راه ندارند

وی با تاکید بر اینکه اخلاق و آداب نظام اسلامی در جنگ و تجارت ما رعایت می شوند گفت: نگاه به تجارت باید نگاه ارزشی باشد.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه اقتصاد ما نیز در پیوند با معنویت است بیان کرد: دومین شاخصه مکتب سیاسی امام حفظ کرامت انسانها و نگاه با محبت به مردم است.

رئیسی با تصریح بر اینکه کرامت انسانی در اسلام با نگاه غربی متفاوت است خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از کشورهای افریقایی آزمایشگاه مغرب زمین شده اند.

وی با اشاره به آمار مستندی مبنی بر اینکه سربازان در آمریکا مورد آزمایشات تزریقی قرار می گیرند گفت: رمز بسیاری از خودکشی ها در پادگان های آمریکایی این است که کرامت انسانی در مغرب زمین معنا ندارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام مردم را باور داشت و ملاکش رای مردم بود اظهار کرد: این مردم باوری در پرتو خداباوری بود

رئیسی با بیان اینکه تاکید امام بر این بود که در اسلام پاسخ تمام سوالات انسان است گفت: کانون توجه امام به دیگران در سلوک و سبک زندگی امام آشکار است.

وی سومین شاخصه مکتب سیاسی امام خمینی (ره) را توجه به ارزش های دینی و باید و نباید های دینی عنوان کرد و افزود: این امر در تمام عرصه ها و روابط امام مشهود است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری  بیان اینکه امام می خواست ارزش ها همواره ارزش بمانند گفت: ما حق تغییر روش ها را داریم ولی حق تغییر ارزش ها را نداریم.

رئیسی با تاکید بر اینکه ارزش ها راهبرد و استراتژی هستند و کسی حق تغییر ارزش ها را ندارد افزود: عدالت اجتماعی چهارمین شاخصه مکتب سیاسی امام است.

وی با تاکید بر اینکه در مفاهیم دینی ما بعد از توحید هیچ مفهمومی گسترده تر از عدالت اجتماعی وجود ندارد اظهار کرد: خداوند و ذات مقدس او عدالت است.

معاون اول قوه قضائیه اراده نظام اسلامی در مبارزه با فساد است گفت: در نظام اسلامی با هیچ توجیهی نباید فساد لانه کند و همه دست اندکاران و مسئولان باید هوشیار باشند که فساد جامعه را تباه می کند.

رئیسی با بیان اینکه بر همه مدیران تاکید می شود که عادل باشند تصریح کرد: همه کارگزاران نظام که در گوشه و کنار کشور کار می کنند باید در راه عدالت گام بر دارند .

وی با اشاره به اینکه در همه سطوح باید کجی و لغزش و فساد حذف شود اظهار کرد: لانه کردن فساد در جامعه را امام به هیچ عنوان نمی پذیرفت و امام با کسی رودبایستی نداشت.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه مبنا و حرکت امام مبارزه با فساد بود در ادامه با اشاره به اصل اساسی امر به معرف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: این تفکر که کلاه خود را سفت بگیرید فرهنگ دینی نیست.

رئیسی با تاکید بر اینکه اگر در جامعه ای کفه امر به معروف و نهی از منکر سبک باشد در آن جامعه فساد رواج می یابد گفت: امروز حقانیت پیام عاشورا در جهان بیداری اسلامی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه مردم مسلمان جهان هویت اسلامی خود را درک کرده اند و می خواهند مسلمان زندگی کنند گفت: امروز مردم این امر را به برکت نیروهای حزب الهی درک کرده اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فرزندان خوب حزب الله امروز سرمایه های نظامند و هیچ قیمتی نمی شود بر آنها گذاشت افزود: شهدای ما در سایه مکتب امام رشد کردند و ایستادگی کردند و جانباز و شید شدند چراکهامام حسین پیشوا و مقتدای آنها بود.

رئیسی تداوم راه امام خمینی (ره) را جاودانه عنوان کرد و گفت:امروز این راه بیش از از هر زمان دیگری رهرو دارد.

وی  با این توضیح که هرکس خط امام را درک کرده است به شاحص های  خط امام نزدیک تر است خاطرنشان کرد: در گذشته کسانی از امام جلو افتادند و گروهی عقب ماندن اما ملت ایران پا در جاپایی امام گذاشتند و سعادت خود را تضمین کردند.

معاون اول قوه قضائیه خدا امام را خط دشمن شناسی و دشمن ستیزی و حرکت در مسیر ولایت عنوان کرد و گفت: مهم ترین شاصه خط امام پیروی از ولایت فقیه است

رئیسی با تاکید بر تکیه بر ارزش های الهی و پاسداری از آنها نباید با سلاح عقلانیت مخدوش شود بیان کرد: قلم به دستان و سخنران و مسئولان بدانند آنچه که سرمایه ملت ایران است در پرتو ارزش های اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد:ما هر چه داریم در پرتو عاشورای حسین(ع) است.

 

jpg1449 jpg1458  jpg1451 jpg1450

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه