شناخت تهدیدها و به‌روز بودن، دو وظیفه مهم مشاوران

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان دو وظیفه مهم مشاوران مراکز مشاوره پلیس را شناخت تهدیدها و به‌روز بودن دانست.

شناخت تهدیدها و به‌روز بودن، دو وظیفه مهم مشاوران

به گزارش ۸دی نیوز، سرهنگ “کامرانی صالح” جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان در کارگاه آموزشی زوج درمانی، وجود مشاور در همه امور را با توجه به آسیب‌ها و جرایم عمومی در اجتماع مهم و ضروری اعلام نمود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پلیس به منظور کاهش آسیبهای اجتماعی و کاستن بار انتظامی و قضایی پروندهای مطروحه در سالهای اخیر به امر مشاوره توجه و عنایت ویژه ای داشته، افزود: امر مشاوره، یک کار تخصصی و مهم بوده که در قرآن کریم نیز (وشاورهم فی الامر و…) این موضوع بیان شده است.

وی با بیان اینکه پلیس به پیشگیری اجتماعی از جرم با توجه به لایه‌های اجتماعی توجه ویژه ای داشته، زیرا هزینه آن بسیار پایین و تأثیرگذاری آن بیشتر از پیشگیری وضعی می باشد، تصریح کرد: هم اکنون بیشترین مصالحه و سازش در کشور از طریق مراکز مشاوره نیروی انتظامی صورت می‌گیرد.

سرهنگ کامرانی صالح با اشاره به اینکه اکنون بسیاری از مشکلات اجتماعی در سطح جامعه با مشاوره رفع و حل شده، بیان داشت:مشاوره اجتماعی مثل هوا، نیاز ضروری بشر بوده و شناخت تهدیدها و به‌روز بودن از وظایف مهم مشاوران در برخورد با مسائل اجتماعی می باشد.

وی اولین وظیفه مهم مشاوران در حال حاضر را شناختن تهدیدها و آسیب‌پذیری‌ها در جامعه اعلام نموده و اظهار داشت: دومین وظیفه مهم مشاوران داشتن آگاهی و اطلاعات به‌روز نسبت به معضلات و مسائل اجتماعی بوده چرا که معضلات اجتماعی در هیچ عصر و زمانی، یکسان نیست.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان با تاکید بر اینکه مشاوران باید از معضلات اجتماعی، که موجبات انحراف و ایجاد تنش در خانواده‌ها، جوانان و ارزشهای حاکم بر جامعه را فراهم می‌نمایند، جلوگیری کنند، گفت: مشاوران، سربازان جنگ نرم جهت مبارزه با معضلات و آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در لایه‌های مختلف جامعه هستند.

گفتنی است، کارگاه آموزشی زوج درمانی روز گذشته با حضور کارشناسان مرکز مشاوره روانشناسی آرامش پلیس گیلان و مشاوران دوایر مشاوره کلانتری های به همت معاونت اجتماعی پلیس گیلان در سالن کوثر ستاد پلیس استان برگزار شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه