هشدار سازمان آتش نشانی رشت نسبت به ایمنی در برابر وزش باد گرم و آتش سوزی علفزارها

با توجه به وزش شدید باد گرم شهروندان به ویژه جنگل نشینان جهت پاک سازی محوطه اطراف منازل خود از روشن نمودن آتش خودداری کنند زیرا با توجه به تجربیات گذشته احتمال گسترش و نهایتا آتش سوزی و سرایت به منازل مسکونی وجود دارد.

هشدار سازمان آتش نشانی رشت نسبت به ایمنی در برابر وزش باد گرم و آتش سوزی علفزارها

به گزارش ۸دی، شهرام مومنی، معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت از آماده باش سازمان آتش نشانی، آتش نشانان و ناوگان خودرویی خبر داد.

مومنی درپی وزش باد گرم و احتمال بروز حوادثی همچون آتش سوزی و ریزش آوار به شهروندان توصیه کرد: از محکم بودن حلب های شیروانی و سفال در پشت بام ها و همچنین مصالح ساختمان های در حال احداث جهت پیشگیری از ریزش آوار اطمینان حاصل نموده و از قرار دادن گلدان ها و وسایل معلق بدون محافظ در ارتفاعات جلوگیری کرده تا از احتمال سقوط و نهایتا آسیب دیدگی شهروندان پیشگیری نمائیم.

وی در ادامه به شدت آتش سوزی های علفزار و ضایعات اشاره داشت و افزود: در این دو روز تاکنون ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه ۲۶ دی ۹۷ بالغ بر بیش از ۴۰ حریق علفزار و ضایعات در سطح شهر اعلام شده که هم اکنون با توجه به شدت باد گرم تماس شهروندان مبنی بر اعلام حریق علفزار گسترش یافت.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی گفت: با توجه به وزش شدید باد گرم شهروندان به ویژه جنگل نشینان جهت پاک سازی محوطه اطراف منازل خود از روشن نمودن آتش خودداری کنند زیرا با توجه به تجربیات گذشته احتمال گسترش و نهایتا آتش سوزی و سرایت به منازل مسکونی وجود دارد.

وی همچنین با بیان اینکه ستاد فرماندهی و مرکز کنترل ۱۲۵ آتش نشانی در این مدت پاسخگوی یک هزار و ۲۱۴ مورد تماس رشتوندان بوده اند، افزود: بواسطه وزش باد گرم و کاهش رطوبت زمین و در برخی موارد بی احتیاطی در روشن کردن آتش شاهد ۳۴ عملیات اطفای آتش سوزی علفزارها و ضایعات و جنگل در سطح شهر رشت بودیم.

مومنی در ادامه به اعلام ۶ مورد حادثه قفل درب منزل مسکونی و آسانسور اشاره داشت و گفت: آتش نشانان شهر باران در ۴ مورد از این عملیات ها موفق به نجات جان ۸ شهروند که بعلت نقص فنی آسانسور موجبات محبوس شدن آنان فراهم گردیده بود.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت در ادامه به یک مورد اطفای آتش سوزی تجاری در رشت خبر داد و افزود: این آتش سوزی بعلت پرتاب شی ء مشتعله توسط فرد یا افرادی داخل مغازه موجبات بروز حریق را فراهم آورده بود که خوشبختانه با اقدام سریع از گسترش بیش از پیش آتش جلوگیری شد و به کسی آسیب جانی نرسید.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه