دانشگاه‌هایی که در بهمن ۹۷ بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند+ اسامی

لیست دانشگاه‌هایی که بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی برای ورودی بهمن ماه ۹۷ دانشجو می‌پذیرند، منتشر شد.

دانشگاه‌هایی که در بهمن ۹۷ بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند+ اسامی
به گزارش ۸دی سازمان سنجش و آموزش کشور طی اطلاعیه‌ای دانشگاه‌هایی که براساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌گیرند را اعلام کرد.

بر اساس مصوبه جلسه شانزدهم شورای سنجش و پذیرش مورخ ۹۷/۱۰/۱۲ بدین‌وسیله به اطلاع علاقمندان به تحصیل در رشته‌های تحصیلی دارای پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی در پردیس دانشگاه صنعتی شریف در کیش، مؤسسات غیرانتفاعی، مراکز و واحد‌های آموزشی دانشگاه پیام‌نور (اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ ثبت‌نام نموده و یا ننموده‌اند) می‌رساند؛ به منظور اطلاع از رشته‌های تحصیلی و دانشگاه‌ها و مؤسسات پذیرنده دانشجو در این مرحله می‌توانند به جداول حاوی اطلاعات رشته‌محل‌های مؤسسات آموزشی و همچنین به لینک جستجوی رشته‌محل‌ها در ذیل این اطلاعیه مراجعه نموده و ضمن مشخص نمودن رشته و مؤسسه آموزشی مورد علاقه خود، با همراه داشتن مدارک ودرنظر گرفتن موارد ذیل از تاریخ ۹۷/۱۰/۲۹ لغایت ۹۷/۱۱/۱۰ به سایت یامستقیماً به مؤسسات، مراکز و واحد‌های آموزشی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه نمایند.

 براساس مصوبه فوق فقط ظرفیت خالی مانده مرحله تمدید مهلت ثبت نام در پذیرش مهرماه ۱۳۹۷ امکان پذیرش دانشجو دارند و این کد رشته محل ها، شامل فقط این گونه رشته محل هاست و شامل سایر رشته محل‌های دوره‌های روزانه وشبانه وکد محل‌های سایر دوره‌ها که پذیرش آن‌ها صرفاً سوابق تحصیلی است و ظرفیت آن‌ها تکمیل شده است نمی‌باشد مجموعه کل رشته محل‌های پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی برای پذیرش مهرماه ۱۳۹۸ و شرایط ضوابط آن‌ها درتارخ ۹۷/۱۱/۱۷ ازطریق سایت این سازمان منتشر می شود.

۱- کلیه متقاضیان می‌بایست دارای دیپلم کامل متوسطه نظام قدیم (دوره چهارساله) بوده و یا دارای مدرک پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی (فوق دیپلم) با تاریخ اخذ حداکثر تا ۹۷/۱۱/۳۰ باشند.

۲- کلیه داوطلبان می‌بایست در زمان اعلام شده مدارک خود را برای بررسی به دانشگاه و موسسه محل تقاضا ارسال و یا تحویل نمایند. پس از بررسی مدارک درصورت داشتن شرایط از داوطلب برای تکمیل فرم تعهد (برای جلوگیری از ثبت مشخصات داوطلب در چند رشته‌محل و یا چند موسسه) دعوت بعمل خواهد آمد که در این مرحله لازم است، بابت هزینه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ ۲۲۰، ۰۰۰ (دویست و بیست هزار) ریال از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی در سایت سازمان اقدام نمایند.

۴- داوطلبان می‌بایست در زمان ثبت اطلاعات در سامانه مربوط از طریق مراکز/واحد‌های آموزشی در خصوص کدرشته مورد علاقه خود دقت و توجه لازم را بعمل آورند. بدیهی است پس از ثبت، کدرشته محل ثبت شده برای داوطلبان قابل تغییر و یا تعویض نیست.

۵- کلیه متقاضیان «مرد» می‌بایست در زمان ثبت‌نام و شرکت در این مرحله از پذیرش دانشجو، از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

۶- پس از انجام ثبت‌نام، افراد به عنوان پذیرفته شده مشروط (در مرکز و یا واحد آموزشی که به آن مراجعه داشته‌اند) تلقی می‌شوند و شروع به تحصیل آنان تا زمان تایید نهایی این سازمان بصورت مشروط خواهد بود.

۷- آن دسته از داوطلبانی که قبلاً در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ (اعلام قبولی شهریورماه، مرحله تکمیل ظرفیت و یا اعلام قبولی نیمه‌متمرکز) قرار گرفته‌اند، چنانچه در این مرحله متقاضی ثبت‌نام و ادامه تحصیل باشند و در یکی از مراکز/واحد‌های آموزشی ثبت‌نام نمایند، قبولی قبلی آن‌ها در مراحل قبلی لغو خواهد شد.

۸- پاسخگویی به اعتراضات داوطلبان درخصوص عدم پذیرش آن‌ها بر عهده دانشگاه‌ها و یا موسسات آموزش عالی ذیربط خواهد بود لذا لازم است داوطلبان از مراجعه و یا مکاتبه در این خصوص با این سازمان خودداری نمایند.

منبع: مرصاد 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه