نبرد هکرهای ایران و آمریکا در فضای سایبری

یک روزنامه آمریکایی درباره ادعاهای حمله هکرهای ایرانی نوشت جان بولتون، سیاستمدار نومحافظه‌کار آمریکایی نقش ویژه‌ای در این فرایند به عهده داشته است.

نبرد هکرهای ایران و آمریکا در فضای سایبری

به گزارش ۸دی نیوز، یک روزنامه آمریکایی درباره ادعاهای حمله هکرهای ایرانی نوشت جان بولتون، سیاستمدار نومحافظه‌کار آمریکایی نقش ویژه‌ای در این فرایند به عهده داشته است.

به نوشته نیویورک تایمز، جان بولتون در طول سالیان متمادی عهده دار نقش های متعددی در واشنگتن بوده است. او نماینده رسمی آمریکا در سازمان ملل بوده است و در دور نخست ریاست جمهوری بوش، رئیس اداره مبارزه با گسترش سلاح های هسته ای در وزارت امور خارجه بود و این روزها مرتب در شبکه فاکس نیوز ظاهر می شود و دولت اوباما را به عنوان دولتی ضعیف و بی کفایت محکوم می کند.

بولتون که در حال حاضر محقق «موسسه اینترپرایز امریکا» است روز جمعه در واکنش به این خبر گفت« من فکر می کنم که ایرانیان دنبال من بودند تا مدارک سری را که دولت آمریکا در رابطه با برنامه اتمی ایران به من منتقل کرده است، به دست آورند.» او گفت«من خوشحال هستم که آنها مرا را انتخاب کردند. آنها قاعداً به دنبال مخالف ترین شخص با ایران می گشته اند . خوشحالم که این افتخار نصیب من شده است.»

از قرار معلوم، این سیاستمدار نو محافظه کار، تنها محبوب ایرانی نبوده و هکرها سراغ افراد دیگری نیز رفته اند.

چند روز قبل یک شرکت فعال در زمینه مبارزه با تهدیدهای امنیتی مدعی شد هکرهای ایرانی به اعضای ارتش و سیاستمداران آمریکایی نیز حمله کرده‌اند. ادعا شده بود این گروه هکری با ساخت پروفایل‌های جعلی و یک سایت خبری جعلی از اعضای ارتش و نیز سیاستمداران آمریکایی و اسرائیلی اطلاعات جمع‌آوری می‌کرده است.

مطابق ادعای شرکت «آی‌سایت» یک ژنرال چهارستاره نیروی دریایی آمریکا، اعضای کنگره و سفیران آمریکا، اعضای لابی اسرائیل در آمریکا هدف هکرهای ایرانی برای جمع‌آوری اطلاعات را داشته‌اند. «آی‌سایت» اشاره‌ای به هویت افرادی که هدف حمله قرار گرفته‌اند نکرده است.

طبق گفته این سایت هکر ها از شخصیت های متفاوت استفاده کرده و با قربانیان خود از طریق فیس بوک، لینکدین، تویتر و یوتیوب ارتباط برقرار کرده اند. آنها برای قربانیان خود پیوندهای اینترنتی آسیب رسان ارسال کرده اند و قربانیان بد اقبال شان نیز این بد افزار ها را دانلود کرده اند. ای سایت در ادامه عنوان کرده که در نتیجه این حملات به کامپیوتر های تقریبا ۲۰۰۰ کاربر لطمه وارد آمده است. جان هالت کوئست، رئیس بخش اطلاعات جاسوسی سایبری موسسه ای سایت گفته این نشانه ظهور ایران در قلمروی جاسوسی سایبری است.

این سایت در ادامه یادآور شده این فعالیت ظاهرا از سال ۲۰۱۱، چند ماه پس از کشف ویروس کامپیوتری موسوم به استاکس نت، آغاز شده است. از آن زمان به بعد، مقامات اطلاعاتی امریکا، ایران را تهدید فزاینده در عرصه سایبر به شمار می آورند، البته باید گفت که ایران راه درازی در پیش دارد تا به کشور های مانند چین و روسیه برسد.

واکنش آمریکا به ادعای حملات ایران
به گزارش پایگاه رسمی وزارت خارجه آمریکا، دولت آمریکا در واکنش به انتشار خبری مبنی بر حملات سایبری و اینترنتی هکرهای ایرانی به مقام های آمریکایی از طریق شبکه های اجتماعی، اعلام کرد از استفاده از هویت های جعلی برای رسیدن به اهداف خاص آگاهی کامل دارد. جن ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که دولت برای جلوگیری از خطرات ناشی از حملات سایبری، اطلاعات خود را با بخش خصوصی و نهادهای دولتی در میان می گذارد تا تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

فعالیتهای سایبری ایران دفاعی است
لازم به ذکر است آمریکا سال گذشته مدعی شد ایرانی‌ها در حال تغییر رویه به سمت حملات سایبری به‌‌عنوان کانالی برای حمله به دستگاه‌های دولتی این کشور است و برای توسعه توان سایبری خود یک میلیارد دلار هزینه کرده است.

اما این ادعا با واکنش صریح وزارت امور خارجه ایران مواجه شد و سخنگوی وقت دستگاه دیپلماسی، آماده شدن ایران برای حمله سایبری علیه آمریکا و متحدینش ‌را بسیار دور از حقیقت خواند و رد کرد.

همچنین پیش از ایران رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفته بود: جمهوری اسلامی به دنبال انجام حملات سایبری نیست و تمام اقداماتی که در این حوزه انجام می دهد جنبه دفاعی است. سردار جلالی در همایش امنیت سامانه های نرم افزاری که چندی پیش در شیراز برگزار شد، با اشاره به برخی اخبار سایت ها مبنی بر حمله هکرهای ایرانی به سایت های آمریکا گفته بود: آمریکایی ها به دنبال این هستند تا با طرح اینگونه ادعاها و قربانی نشان دادن خود، توجیهی برای انجام حملات سایبری به کشورمان داشته باشند.

جلالی با اشاره به انجام حملات متعدد سایبری به کشورمان تصریح کرده بود: در مقابل این حملات، سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن شناسایی دقیق این حملات واکنش به موقع نشان داده است/ الف

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه